Permalänk
Medlem

Vilken router för spel pc/Xbox 360?

Tjennare!

Har köpt ett xbox 360 och vill köra de på live utan att behöva ta nätverkskabeln från datorn till boxen.
Kan nån tipsa om en bra router? Har brinets 100/100 bredband och vill inte tappa hastighet vid nerladdning.

Tack på för hand // Engström

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk
Permalänk
Medlem

Står Inte vilken router som passar mig utan bara på en höft där.

Vill veta exakt vilken som passar mig bäst.

Visa signatur

"Hur sätter man in ett minne åt fel hål ? typ 100% våld? "

Permalänk
Medlem

Jag har en Netgear WNR2000. den klarar 300mbit trådlöst och jag kan spela Cs Source trådlöst utan problem kostar 700:- på elgiganten.

Annars har du ju Zyxel NBG460 också 300mbit kostar 1200:- senast jag kolla, har också en sån fast inte testat att spela trådlöst på den.

sen har du ju Dlink Dir655 300mbit där också om jag inte har fel. alla dom 3 lär funka lika bra.

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engstr0m:

Står Inte vilken router som passar mig utan bara på en höft där.

Vill veta exakt vilken som passar mig bäst.

Står precis vilken router som passar dig. Att du spelar är inte något särskilt krav direkt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Står precis vilken router som passar dig. Att du spelar är inte något särskilt krav direkt.

Nja, nu står det att det är 4st routrar som rekomenderas så då undrar naturligtvis han vilken som passar honom bäst..

I min förvridna värld röstar jag på DIR-655.

Men annars så kan han alltid dela ut internet från sin dator till boXen!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless