Permalänk

24:e reserv på tekniskt basår på chalmers, någon chans att komma in?
65 platser tror jag det fanns i den urvalsgruppen.

Permalänk

Antagen till Innovativ programmering på LiU !

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Antagen till Statistik och dataanalys på LiU Något annat var väl oväntat iofs då mer eller mindre alla sökande blir antagna, till och med den stackarn som skrev 0,1 på högskoleprovet (om jag tolkar antagningsstatistiken rätt). Hade mao väldigt grov marginal

Permalänk
Skrivet av Skippy:

antagen skövde systemvetenskap

Antagen till Skövde jag med!
(Fast Grafik).

Får se om man tackar ja.

Permalänk

Antagen till Technical Artist på BTH

Permalänk
Medlem

Antagen till systemutveckling i trollhättan

Permalänk
Medlem

Antagen tilll Speldesign och programmering på gotland

Permalänk
Medlem

Grattis till alla som har blivit antagna själv har man nyss fått lägenhet!

Permalänk

Ingen till elektroteknik på Chalmers? :/
Förra året var det väll 4 pers som skrev att de började det året på den linjen.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Grattis alla

Själv fick jag veta jag kommit in på mitt andra år på Fridhems Folkhögskola, med inriktning Foto.
Ska bli sjukt skoj, sen får man se vad det blir.

Permalänk

Antagen till Teknisk Fysik på KTH.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Inaktiv

Då vart man antagen på Skövdes ekonomprogram. Känner mig väldigt osugen på att plugga här I skövde dock. Vad är det för krav som ställs om man vill byta till en annan högskola med samma program? Byter mer än gärna till gbg, lund, uppsala, jönköping eller liknande så fort som möjligt. Är det gymnasitebetygen man går på då?

Alternativt, vad är det för krav som ställs om man vill byta efter 3 år och vill göra sin master på ett annat universitet/högskola.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon88790:

Då vart man antagen på Skövdes ekonomprogram. Känner mig väldigt osugen på att plugga här I skövde dock. Vad är det för krav som ställs om man vill byta till en annan högskola med samma program? Byter mer än gärna till gbg, lund, uppsala, jönköping eller liknande så fort som möjligt. Är det gymnasitebetygen man går på då?

Alternativt, vad är det för krav som ställs om man vill byta efter 3 år och vill göra sin master på ett annat universitet/högskola.

De kurser du läst måste vara lika den högskolan/uni du söker till samt det måste finnas plats.
Man kan söka efter halvår till senare del av programmet om jag inte är helt ute och cyklar.

Mastern söker man via betyg alt GMAT test.

Permalänk

Antagen till Datornätverk på LTU.

Permalänk
Medlem

Står som reserv på mitt förstahandsval men kom in på mitt andrahandsval
Hur ser mina chanser ut?

O.B.S: Detta är en ny utbildning för campus i år.

LU-80009

Högskoleingenjörsutbildning i elektroteknik med automationsteknik
180hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Lunds universitet,
Helsingborg
Grundnivå

BI-15,83: Res 1 , UG: 21

HP-0,60: Res 2 , UG: 12

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Antagen till psykologprogrammet på karolinska institutet, tredje reserv i linköping och tionde i uppsala.

Jag lade till karolinska institutet för att tre var ett fint antal att söka, inte fan vill jag gå där. Linköping är mer eller mindre mitt 'enda' val. Aja, tre avhopp lär ju inte vara så svårt att få till..

Permalänk
Medlem

3:e reserv för Japanska grundkurs 1 på GU genom antal HP lästa, 93e reserv på Gymnasiebetyg, och 179e på mitt Högskoleprov. Hoppas att det inte är alla som sökt japanskan som vill gå den. dock ser det ju dystert ut för mig då man förmodligen kan kalla de med Hp är mer seriösa sökare än de två andra kategorierna!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

dock ser det ju dystert ut för mig då man förmodligen kan kalla de med Hp är mer seriösa sökare än de två andra kategorierna!

Blä.. säg inte sådär. Jag är reserv 958 respektive 1165 på betygen.

Permalänk
Medlem

LTU nåågon ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Skrivet av m3rnel:

LTU nåågon ?

Jao

Permalänk
Medlem

Antagen till Spelprogrammering på BTH

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Antagen till Spelprogrammering på BTH

Min kompis börjar på sitt tredje år (borde det väl vara) efter sommaren! Du lär träffa honom en hel del

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3rnel:

LTU nåågon ?

Tagit ut examen därifrån för ganska precis en månad sedan

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk

Kom in på Industriell Ekonomi @ KTH

Skrivet av Random-person:

Antagen till Teknisk Fysik på KTH.

Sweet, kanske ses vi, vet en skön snubbe vid namn Erik som också kom in på Teknisk Fysik, han är rätt speciell, men skön.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExtremeGFX:

Kom in på Industriell Ekonomi @ KTH

Sweet, kanske ses vi, vet en skön snubbe vid namn Erik som också kom in på Teknisk Fysik, han är rätt speciell, men skön.

Grattis till er båda, ni kommer inte bli besvikna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av treffin:

Min kompis börjar på sitt tredje år (borde det väl vara) efter sommaren! Du lär träffa honom en hel del

okej, gött

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Skrivet av Skippy:

Grattis till alla som har blivit antagna själv har man nyss fått lägenhet!

Jag har också blivit antagen till systemvetare i skövde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevercooler:

Jag har också blivit antagen till systemvetare i skövde

Du har nyss fått meddelande!

Permalänk
Hedersmedlem

För några år sedan tänkte jag att Dataingenjör på Chalmers hade varit en trevligt utbildning att gå på och då var inträdeskraven blygsamma och alla med behörighet som sökte kom in. Nu efter komvux och den ekonomiska krisen i världen och bonuspoäng systemet ligger kraven på 17.41 och jag hade 17.28 så jag hamnade som 6:e reserv så än finns det hopp men samtidigt är jag antagen på Datavetenskapliga programmet på GU så läsa blir det. En sak som många inte känner till dock är att bara för att man är reserv med i det här fallet nummer 6 så är det fler före än 5 andra då skolorna tar in fler elever än vad de har platser för. Det finns t ex 53 platser på Dataingenjörs programmet men man tar in 71 så 18 + 6 andra måste tacka nej till sina plaster innan jag har en chans och då trycket på att få komma in har ökat så är chansen kanske inte allt så stor för min del.

Här kan ni se hur många övertaliga man tar in på de olika programmen.
VHS – Verket fr hgskoleservice

En sak man även skall tänka på när man som jag gick genom Komvux är att man inte har tillgång till alla ämnen som gymnasielevern har och det kan då bli svårt att få till bonuspoängen som man vill så man får verkligen planera sina studier (bättre än vad jag gjorde...).

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kom in på Nätverk och systemadminstration 180P i Skövde Flyttar till hjo om några veckor.