Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Clash of the Titans
2/10

Nu skojjar jag inte, jag ger fan filmen 2/10. Det enda som får mig att ge filmen en 2'a istället för 1'a är hur bra den är visuellt med effekter och så. Men skådespeleriet, story och makeup. Det är ju den fetaste facepalm'en jag dragit i mitt liv!

Människor med nå jävla masker och kostymer köpta från BR-leksaker försöker se skräckinjagande ut medans det gapar rakt ut i luften som ett monster, glöm därtill inte bort skådespeleriet.
Storyn då, den behöver jag inte ens gå in på. Gudar i form av B-skådisar sitter uppe i nå jävla rum med en spelkarta framför sig och använder sig av pjäser.

Som om inte det vore nog försöker dom lägga till lite humor och komedi i hela gröten.
Dom rider på en skorpion (jag vet fråga mig inte) då en av killarna säger "This thing makes me feel sick" varpå den andra säger "Trust me, its better to be on one than in one" varpå alla börjar skratta.
Vafan gör man i detta skede, ska jag stänga av filmen eller fortsätta? Maud Olofsson skulle kunna dra ett roligare skämt, utan att ens försöka.

Det är så många gånger i filmen jag suckade och försökte gömma mig bakom tröjjan så man tror att dom som gjort filmen medvetet försökt få allting att vara så förjävligt och träligt som möjligt för tittaren.

Nej, snälla ni, för er egen mentala stabilitet, undvik denna film!
Köp lite pastejjpennor, trasor, leksaks-slem och röstförvrängare och klä ut er till tomtar och troll och börja spela in en film på mobilen så är ni fan inte långt ifrån klassen på denna film.

Tack.

Samma här, kan bara hålla med PUNKT

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Såg nyligen "The Losers". Enkel och underhållande actionkomedi ala holywood style. Underhållande men inte värd att se om. Ger den 6/10.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Dirty Harry 1-5

Den första är helt klart bäst, medans den sista är sämst i serien. Tycker de i regel är underhållande vilket är vad jag kräver av en action.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Greenberg.

Lite minimalistiskt drama, givetvis med någon komisk episod (Ben Stiller är Greenberg). Rätt bra ändå.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Clash of the Titans
2/10

Nu skojjar jag inte, jag ger fan filmen 2/10. Det enda som får mig att ge filmen en 2'a istället för 1'a är hur bra den är visuellt med effekter och så. Men skådespeleriet, story och makeup. Det är ju den fetaste facepalm'en jag dragit i mitt liv!

Människor med nå jävla masker och kostymer köpta från BR-leksaker försöker se skräckinjagande ut medans det gapar rakt ut i luften som ett monster, glöm därtill inte bort skådespeleriet.
Storyn då, den behöver jag inte ens gå in på. Gudar i form av B-skådisar sitter uppe i nå jävla rum med en spelkarta framför sig och använder sig av pjäser.

Som om inte det vore nog försöker dom lägga till lite humor och komedi i hela gröten.
Dom rider på en skorpion (jag vet fråga mig inte) då en av killarna säger "This thing makes me feel sick" varpå den andra säger "Trust me, its better to be on one than in one" varpå alla börjar skratta.
Vafan gör man i detta skede, ska jag stänga av filmen eller fortsätta? Maud Olofsson skulle kunna dra ett roligare skämt, utan att ens försöka.

Det är så många gånger i filmen jag suckade och försökte gömma mig bakom tröjjan så man tror att dom som gjort filmen medvetet försökt få allting att vara så förjävligt och träligt som möjligt för tittaren.

Nej, snälla ni, för er egen mentala stabilitet, undvik denna film!
Köp lite pastejjpennor, trasor, leksaks-slem och röstförvrängare och klä ut er till tomtar och troll och börja spela in en film på mobilen så är ni fan inte långt ifrån klassen på denna film.

Tack.

Instämmer.. hade väl några få scener men annars var den bara.. ja ha nu dog alla o hjälten ska rädda allting osv. gick på tok för fort och för B igt gjort.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Repo Men

Rätt bra film.. men jag tror att Forest Whitaker passade okey i rollen dock så hade jag nog sett någon annan istället.
Känns lite billigt och inte hans stil redigt. har man sett 1-2 filmer med han i så har man sett alla.

Filmen är bra för övrigt lagom lång och så. men känns lite som att 'framtiden' inte är kontrollerad och kändes bara för fel. filmen ger även en tvist på slutet som jag gillade

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Alice i underlandet, fängslande, fascinerande och charmig. Depp är ju bara grymm som Hatter. Fungerar nog bra även till yngre personer. Betyg: 7/10

Twilight: Eclipse, jag saknade den magiska känslan man fick från boken, det kändes sönderhackat på något sett. Har man inte läst boken så lär man inte ha mycket till chans att följa med. Betyg: 3/10

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Repo men - Halvdan actionfilm som lämnade lite bitter smak i munnen. Den påminde lite om Surrogates med Bruce willis på samma sätt att man visar upp en helt sjuk värld som folk lever i utan att knappt någon reagerar på det sjuka i den. Som Actionfilm var den väl ok, även om det kändes som att den stannade upp i mitten för att sen ta fart på slutet. En sak tyckte jag dock var väldigt konstig:

I slutet när de står framför "den rosa dörren" så står ett gäng kostymnissar där som de fightas med. Alla dessa har knivar eller köttyxor som de viftar med. Normalt?

Dold text
Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Repo men - Halvdan actionfilm som lämnade lite bitter smak i munnen. Den påminde lite om Surrogates med Bruce willis på samma sätt att man visar upp en helt sjuk värld som folk lever i utan att knappt någon reagerar på det sjuka i den. Som Actionfilm var den väl ok, även om det kändes som att den stannade upp i mitten för att sen ta fart på slutet. En sak tyckte jag dock var väldigt konstig:

I slutet när de står framför "den rosa dörren" så står ett gäng kostymnissar där som de fightas med. Alla dessa har knivar eller köttyxor som de viftar med. Normalt?

Dold text

Han blev hjärndöd när han fick den feta grejen i huvudet som Whitaker kastade 3/4-delar in i filmen typ, allt efter det är hans fantasi efter han blev inkopplad i den "alternativa världen". Det är därför dom bara har knivar och han kan spöa 20 pers på en gång även fast han blev nedslagen av bara två(?) i början.

Dold text
Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

October Sky - 9/10

Grymt bra & inspirerande film.

Permalänk
Medlem

Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford - 4.5/10

Inte så bra. Tomma dialoger och allmänt seg. Kändes inte som om den ledde fram till något.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

The Contract - 7/10

Har sett den flera gånger gånger, men fortfarande en bra film.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

The Secret in Their Eyes - 8.5/10

Oscarsvinnaren för bästa utländska film i år, mycket bra film!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Var ett tag sedan man såg dessa filmer. Fotbolls-VM och det fina vädret har förstört min filmplanering helt.

Moon – 7.5/10

Bra film med en bra Sam Rockwell. Sinnessjukt egentligen att filmen bara kostade 5 miljoner dollar att göra, pengar är inte allt!

Mean Streets – 7.5/10

Filmen som introducerade Martin Scorsese till Hollywood.

Big Trouble in Little China – 7.5/10

Så jävla grym titel, tycker ni inte? Härlig 80-tals actionfilm förövrigt, saknar denna typ av action… lite löjliga men shit så underhållande.

Ninja Assassin – 6.5/10

The Hurt Locker – 7/10

Kanske den sämsta Oscarsvinnaren av ”Best Motion Picture of the Year” sedan Crash. Säger inte att filmen var dålig men bästa film år 2010? Kom igen…
Inte nog med att den vann bästa film men den vann också ”Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen“… KOM IGEN! Inglorious Basterds någon?!?!

En bra film men inget speciellt. Jag har redan glömt bort det mesta av filmen om jag ska vara ärlig. Jag vet att jag är mest negativ nu men det stör mig bara att denna typ av film vinner så stora priser.

The Road – 7/10

Pandorum – 6/10

The Descent in space typ, bara med en mycket sämre editing. Kändes som om jag var nära att få en epilepsi-attack av allt hoppande fram och tillbaka.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Touching The void - 8/10

Gripande dokumentär om bergsklättrare som råkar ut för en olycka.

The Ghost Writer - 8/10

Bra skådisar och en mycket bra story - älskade stämningen filmen skapade med miljöerna och dyl.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Repo men - Värdelös. Mer hål i den storyn än i min ost.
Clash of the Titans - Sämst. Jag förväntade mig en halvtafflig action film att döda tid med, men fick nog hjärncancer på köpet :/

Permalänk
Medlem

Land of the lost, 6/10

Smala Sussie, 10/10

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

The Warlords - Svärdfightingaction med Jet Li. Kinesisk kostymfilm med massor av folk. En hel del slagscener och lite halvtaskigt skådespeleri. Filmen är rätt trevlig ändå men storyn känns lite tunn och förutsägbar. Jet Li var lite för allvarlig och skulle nog behövt dra på smilbanden lite mer för att filmen skulle känts bra. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Shrek sista kapitlet (4?) - 2/5 helt klart den sämsta av alla filmerna, skrattade kanske 1 gång under hela filmen.

Knight and Day - 3/5 positiv överraskning, trodde inte den skulle va så bra som den faktiskt var och Tom Cruise är grym.

Permalänk
Medlem

Far Cry
Gratis på Voddler så jag tog chansen att se den när jag ändå inte hade något vettigt för mig.
Det här måste vara en av de fulaste filmerna någonsin. Det är dåliga skådisar, dassiga comic-relief och ja helt enkelt en dålig film.
Jag kan inte rekommendera denna film till någon. Filmen är för övrigt smockfull av goofs, på IMDB står iofs bara två med men ingen orkar väl skriva in de andra för de kommer ju hela tiden

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av _simis_:

Far Cry
Gratis på Voddler så jag tog chansen att se den när jag ändå inte hade något vettigt för mig.
Det här måste vara en av de fulaste filmerna någonsin. Det är dåliga skådisar, dassiga comic-relief och ja helt enkelt en dålig film.
Jag kan inte rekommendera denna film till någon. Filmen är för övrigt smockfull av goofs, på IMDB står iofs bara två med men ingen orkar väl skriva in de andra för de kommer ju hela tiden

Såklart, det är Uwe Boll som gjort den, right?

Så vad kan man förvänta sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Såklart, det är Uwe Boll som gjort den, right?

Så vad kan man förvänta sig?

Jo visst är det han och visst mina förväntningar var inte speciellt höga men jisses vad förvånad jag blev

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av _simis_:

Jo visst är det han och visst mina förväntningar var inte speciellt höga men jisses vad förvånad jag blev

Hit the rock bottom once again?

Får se hur dålig hans nästa (spel)film eller "vanliga" film blir..

Permalänk
Medlem

Batman begins Så sjukt bra film! 10/10 fullkoligt älskar den

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

(DOA) Dead Or Alive 6/10... helt ok film baserad på fightingspelet. Inget Oscarmaterial precis, men duger o titta på när man har stängt av hjärnan och har inget annat för sig. Jaime Pressly från "My Name Is Earl" var en överraskning tycker jag. Devon Aoki och Holly Valance var väl ögongodiset i filmen.. ^^

Permalänk
Skrivet av killawife:

Repo men - Halvdan actionfilm som lämnade lite bitter smak i munnen. Den påminde lite om Surrogates med Bruce willis på samma sätt att man visar upp en helt sjuk värld som folk lever i utan att knappt någon reagerar på det sjuka i den. Som Actionfilm var den väl ok, även om det kändes som att den stannade upp i mitten för att sen ta fart på slutet. En sak tyckte jag dock var väldigt konstig:

I slutet när de står framför "den rosa dörren" så står ett gäng kostymnissar där som de fightas med. Alla dessa har knivar eller köttyxor som de viftar med. Normalt?

Dold text

Det är de andra Repo men han stöter på. Dock som du redan fått svar på så är det M5? världen han lever i frågan jag ställde mig sen senare var om han kanske redan befann sig i drömmen från första början och sen drömde om att han blev nerslagen (men inte visste att han i sin dröm blev loopad i ytterliggare en dröm.)

Dold text
Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Körde skräckfilmskväll

först körde vi Eden Lake 6,5/10 - efter denna blev folk så frustrerade på hillbillies så vi nästan skippade nästa film, men vi körde på med:
Rovdyr 4/10 - norsk skräckfilm om 4 ungdomar som skall ut och tälta men blir infångade och jagade som djur, för nöjets skull

Permalänk
Medlem

Körde också lite skräckisar igår:

Orphan - En familj adopterar en liten flicka. Men hon är lite underlig och saker börjar hända. Bra och välgjord skräckis. Lite förutsägbar ibland men klart sevärd. 7/10

Mutants - fransk "Zombie"film. Den börjar mitt i och det skjuts lite och spys mycket blod. Välgjord men den blir aldrig riktigt intressant. Ska kolla på La Horde istället och se om den är bättre. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Lovely Bones - 8/10

En väldigt vacker,bra och sorgsen film om en av dom värsta tragedierna som kan träffa en familj.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

The Wrestler - 9/10

Mickey Rourkes riktiga comeback, fantastisk film men hade personligen spelat korten lite annorlunda mot slutet (om jag var regissören).

The Losers - Stark 5/Svag 6

"Let's put a semi-hot manly type of latina in this movie and play it from there" var väl känslan som slog en, rätt less på det fenomenet Däremot underhållande rent generellt.

Vanilla Sky 6/10

Kunde varit så fruktansvärt mycket bättre, jag hade nog gjort den längre och fyllt på med lite mer material.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra