Permalänk
Medlem

min mus ger brus

När jag surfar så brusar det till i hörlurarna när jag scrollar upp och ner eller när jag klickar. Det brusar inte i andra program som tex spotify, men det brusar i alla webläsare jag provat (Chrome, firefox explorer):( använder en logitech mx510 mus om det nu skulle påverka.

Tack för svar

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det är inte musen, har haft samma problem själv.

Jag bytte nätagg så fixade det sig...

Problemet var att det brusade och hade sig i winamp när jag scrollade i en webläsare.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Det är antagligen ditt moderkort som har USB-banorna dragna lite väl nära ljudkretsen.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem

Du kanske har lurarna i chassiets frontjack också, det är känsligare för störningar

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer7Pro:

Det är antagligen ditt moderkort som har USB-banorna dragna lite väl nära ljudkretsen.

Kan ju tillägga att den precis varit på service (Bytte grafikkort) så jag tror du är inne på rätt spår... vad kan ja göra åt detta då? Bara flytta dom typ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Häger:

Kan ju tillägga att den precis varit på service (Bytte grafikkort) så jag tror du är inne på rätt spår... vad kan ja göra åt detta då? Bara flytta dom typ?

Lösningen är nytt separat intern ljudkort, gärna nått av dom bättre skärmade som finns, så att det inte plockar upp strålning från andra komponenter lätt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Prova att byta USB-port några gånger. Hjälper inte det så måste du nästan köpa ett nytt ljudkort. Nästan vad som helst duger.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer7Pro:

Prova att byta USB-port några gånger. Hjälper inte det så måste du nästan köpa ett nytt ljudkort. Nästan vad som helst duger.

Menar du att ja ska byta musens USB-port? Det funkade iaf inte:/ Det sprakar också när jag skrollar ner med tangenterna, betyder det något speciellt?

Permalänk

Det betyder att det är ditt moderkort brusar 'internt'. Det finns inget du kan göra åt det förutom att köpa ett ljudkort.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32