Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Hur ska du få in allt i det chassiet? Undrar som fan T.ex, 4 grafikkorten???! Eller de 2 nätaggen?? Lycka till (Y)

Allt handlar om vilja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Allt handlar om vilja!

PRECIS, sen är det ju bara ett tillfälligt chassi.. inget jag kommer fortsätta att använda...

Iallafall... idag kom mitt nya evga moderkort..lägger in lite bilder på det nu strax, skall bara berätt lite vad som har hänt under dagen.

Började ju med att jag hämtade moderkortet i karlstad.. men snabbt o packa upp och i med 980x:en i med minnen i med alla 4 gtx480 i med alla kablar osv.. sen startar vi.. mmmjooo visst serrö.. Tjuter som bara den från nätagget, + att moderkortet postar typ "okänd cpu"..... med andra ord klarade bioset inte av en 980x...

Så.. vad gör man då kl 20.00 på en onsdagkväll?

Jag damsög HELA blocket efter en annan i7:a som jag kunde köpa/låna/hyra eller vad som helst så jag åtmindstonne kunde flasha om bioset så jag kan använda 980X:en...

Hittade en ca 9 mil härifrån, en i7 930 1 dag gammal!! Den åkte jag o hämtade och köpte... kom hem och monterade i den på evga kortet startar datorn men den slocknar direkt.. tänkte nu *(//&%Li----=)(##".. Men provade o starta igen och då postade den så jag kom in i bios o laddade default settings, slet fram den bärbara och laddade ner nytt bios o brände ut det o stoppade i o botade på evga kortet... precis som allt är färdig flashat i bios dör datorn... nätagget har gett sej!!!

Hur trött får man bli? Har fått start på det 1 gång till men det tjuter duktigt om det så jag bestämmde mej för o bara lägga ner det.. o skaffa nytt... som tur e är det torsdag idag så jag hinner få ett nytt tills på fredag!

Lite av hur min dag sett ut.. bilderna kommer strax iallafall

Ohh just de.. köpte nya minnen oxå. A-DATA 1866 trippelchannel.. 6 gb v2

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR Axis:

PRECIS, sen är det ju bara ett tillfälligt chassi.. inget jag kommer fortsätta att använda...

Iallafall... idag kom mitt nya evga moderkort..lägger in lite bilder på det nu strax, skall bara berätt lite vad som har hänt under dagen.

Började ju med att jag hämtade moderkortet i karlstad.. men snabbt o packa upp och i med 980x:en i med minnen i med alla 4 gtx480 i med alla kablar osv.. sen startar vi.. mmmjooo visst serrö.. Tjuter som bara den från nätagget, + att moderkortet postar typ "okänd cpu"..... med andra ord klarade bioset inte av en 980x...

Så.. vad gör man då kl 20.00 på en onsdagkväll?

Jag damsög HELA blocket efter en annan i7:a som jag kunde köpa/låna/hyra eller vad som helst så jag åtmindstonne kunde flasha om bioset så jag kan använda 980X:en...

Hittade en ca 9 mil härifrån, en i7 930 1 dag gammal!! Den åkte jag o hämtade och köpte... kom hem och monterade i den på evga kortet startar datorn men den slocknar direkt.. tänkte nu *(//&%Li----=)(##".. Men provade o starta igen och då postade den så jag kom in i bios o laddade default settings, slet fram den bärbara och laddade ner nytt bios o brände ut det o stoppade i o botade på evga kortet... precis som allt är färdig flashat i bios dör datorn... nätagget har gett sej!!!

Hur trött får man bli? Har fått start på det 1 gång till men det tjuter duktigt om det så jag bestämmde mej för o bara lägga ner det.. o skaffa nytt... som tur e är det torsdag idag så jag hinner få ett nytt tills på fredag!

Lite av hur min dag sett ut.. bilderna kommer strax iallafall

Ohh just de.. köpte nya minnen oxå. A-DATA 1866 trippelchannel.. 6 gb v2

Varför köpa Adata ram?
lite mer overkill varning på dessa: Komplett.se - Kingston DDR3 HyperX T1 2250MHz 6GB Fan

Permalänk
Casemod-mästare

sådana här byggen är underbara! 5p bara rå prestanda!

jag får tipsa om 2 saker

1. psu, varför inte köra på 2st AX1200W? (någon kanske redan har frågat men har inte läst alla kommentarer)

2. chassi, kolla på mountain mods u2-ufo, svindyrt! du kan köpa så det passar hptx moderkort (SR-2)

MountainMods.com-Computer Cases-U2-UFO
någonstans där kan du designa ditt eget u2-ufo

hoppas jag har gett dig lite ideer till ditt bygge
btw, du har helt rätt inställning angående datorn (din enda hobby) jag kommer oxå göra det så fort jag får jobb (är 17 nu) har det inte kommit något bättre blir det ett SR-2 för mig med... ;P

Permalänk

Classified korten är ju bara för underbara <3

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

För det första, holy crap!
För det andra, vad fan säger frugan?! Tell me your secret, now!

Anyways, kör hårt (:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

Varför köpa Adata ram?
lite mer overkill varning på dessa: Komplett.se - Kingston DDR3 HyperX T1 2250MHz 6GB Fan

Passar ju inte in i färgschemat jue! )

Permalänk
Medlem

Inte funderat på sponsring ? Sådana seriösa projekt skulle nog inte någon tveka ha din dator i en monter på tex dreamhack etc. Om du inte får rabbat i butik så kan du nog slippa köpa kläder och pennor några år framöver !

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Vad jobbar du med?

Permalänk
Medlem

grymt fin monsterdator du har där, men bara en fråga när du går all out på i princip varenda komponent varför kör du då billiga tn paneler? kör en 30 dell eller en benq som e grym det hade varit pricken över iet och enligt mej klassat som ett av världens finaste system.

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra med Classified och 980X när sr2an kommer?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Helt sjukt bygge Skulle vilja göra nåt liknande men för det måste jag väl vinna på lotto eller nått...

Sen så måste jag bara nämna en sak. Man säger aldrig "Over and out". Gör lumpen nu och när vi lärde oss att prata radio så hade vi ett befäl som blev skitsur om man sa det Det finns bara i amerikanska filmer.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-V2010 är en ganska schysst låda med plats för 2 nätagg, stor, dock är den inte svart inuti eller har något fönster på sidan men det går väll att fixa.
Lian Li PC-V2010 Full Tower Chassis - Bjorn3D.com

Permalänk

Ett 4-Way Classified och 980X som "tillfälligt kort"? Är du inte redigt sulad pojk? O.O

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Helt syykt att du går och køper saker som du inte ens kommer anvænda till din Main pc, sedan en god fråga hur kommer du få in 2 st Be Quiet Dark Power Pro 8 1200w i dit chassi :D, Sedan måste jag fråga igen, varfør det moderkortet och dom minnen och den prosessorn ?

Peac man !

Visa signatur

OC

Permalänk
Medlem

Borde lotta ut dom "tillfälliga" komponenterna!

Permalänk
Skrivet av Sovereign:

Ett 4-Way Classified och 980X som "tillfälligt kort"? Är du inte redigt sulad pojk? O.O

Exakt det jag tänkte!

Permalänk
Medlem

Varför är vissa bilder tagna med en iphone 3Gs, det skär sig med 550D xD

Permalänk

MR Axis, skulle du kunna motivera valet av minnen? Om man ändå planerar på lägga ut 100k+ på datorn så borde det väl finnas något bättre? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

Varför köpa Adata ram?
lite mer overkill varning på dessa: Komplett.se - Kingston DDR3 HyperX T1 2250MHz 6GB Fan

Varför A-Data ram... ptja.. när jag köpte 930:n igår för att kunna flasha evga kortet så det tog emot min 980x.. blev jag frågad om jag var intresserad av dom ... vilket jag blev när jag fick veta priset. Sen visade det sej ju att dom gå att köra i 2000mhz 7-7-7-24 utan problem... eller 2200mhz 8-8-8-24

Skrivet av Mr 3D:

sådana här byggen är underbara! 5p bara rå prestanda!

jag får tipsa om 2 saker

1. psu, varför inte köra på 2st AX1200W? (någon kanske redan har frågat men har inte läst alla kommentarer)

2. chassi, kolla på mountain mods u2-ufo, svindyrt! du kan köpa så det passar hptx moderkort (SR-2)

MountainMods.com-Computer Cases-U2-UFO
någonstans där kan du designa ditt eget u2-ufo

hoppas jag har gett dig lite ideer till ditt bygge
btw, du har helt rätt inställning angående datorn (din enda hobby) jag kommer oxå göra det så fort jag får jobb (är 17 nu) har det inte kommit något bättre blir det ett SR-2 för mig med... ;P

Jo tackar ang inställning.. många som inte förstår det.. vilket kan börja kännas jobbigt.. ang chassi.. så bygger jag eget då min fru har kusiner som har tillgång i sin verkstad till svarvar o fräsar hej vilt, så ett besök dit skall planeras in..

Ang nätagg... jag har beställt 2 st nya bequiet dark power pro p8 1200w st var väldigt nöjd med dem...

Men tack för tipset....

Skrivet av Arne-Mohammed:

Classified korten är ju bara för underbara <3

Ja, nu är ju detta mitt första EVGA moderkort... men det verkar inte vara så illla, blevnervös bara när det postade 7f... okänd cpu... som tur var fixade det sej ju.

Skrivet av helmesjoe:

För det första, holy crap!
För det andra, vad fan säger frugan?! Tell me your secret, now!

Anyways, kör hårt (:

Det roliga är att min fru är med på noterna helt... köper inget utan att diskutera det med henne först, så jag kan visa att det behövs... berätta för och nackdelar med dom olika sakerna.. som tex när jag hade köpt rampage 3 extreme kortet men det bara stödde 3 kort... bara att förklara läget med 16x 8x 8x på det kortet eller 16x 16x 16x 16x på ett evga kort för o nackkdelar.. the secret is ... var ärlig o tala om som du känner och som det är.. dom förstår mer än man tror... hehe

Skrivet av fidde66:

Inte funderat på sponsring ? Sådana seriösa projekt skulle nog inte någon tveka ha din dator i en monter på tex dreamhack etc. Om du inte får rabbat i butik så kan du nog slippa köpa kläder och pennor några år framöver !

Sponsring?? Vem vill sponsra mej? Har ingen aning om hur det går till eller vad man gör eller nått.. vem skall man vända sej till och vad skall man säga?

Sponsring hade ju inte vart fel, men äger inte sponsorerna sakerna man får eller får köpa billigare? Isåfall... glöm det.

Men visst finns det nån som ev känner sej taggad att hjälpa mej med att kolla lite eller tala om för mej hur man gör och det fungerar.. så finns det en stor gåva från min sida... kanske en cpu eller moderkort eller nått man vet ju alldrig

Skrivet av goba:

grymt fin monsterdator du har där, men bara en fråga när du går all out på i princip varenda komponent varför kör du då billiga tn paneler? kör en 30 dell eller en benq som e grym det hade varit pricken över iet och enligt mej klassat som ett av världens finaste system.

Ang skärmar.. det är det sista jag kommer köpa... så inget är bestämt ännu ALLS. Hade dock varit nice med en 3d-skärm...

Skrivet av Piece of Cake:

Vad ska du göra med Classified och 980X när sr2an kommer?

Säljas eller ev ges bort till någon som fixar en BRA sponsor.. tex INTEL.. hehe

Skrivet av FluXeN:

Lian Li PC-V2010 är en ganska schysst låda med plats för 2 nätagg, stor, dock är den inte svart inuti eller har något fönster på sidan men det går väll att fixa.
Lian Li PC-V2010 Full Tower Chassis - Bjorn3D.com

Njae.. jag skall bygga ett själv från scratch.. dom inte på det klara med hur det skall gå till.. ännu.

Skrivet av Sovereign:

Ett 4-Way Classified och 980X som "tillfälligt kort"? Är du inte redigt sulad pojk? O.O

Vad menar du? sist jag var hos doktorn var jag frisk som en kärna....

Skrivet av Walls226:

Helt syykt att du går och køper saker som du inte ens kommer anvænda till din Main pc, sedan en god fråga hur kommer du få in 2 st Be Quiet Dark Power Pro 8 1200w i dit chassi :D, Sedan måste jag fråga igen, varfør det moderkortet och dom minnen och den prosessorn ?

Peac man !

Hur jag får in 2 st nät agg i 800d... hehe de får du se under helgen..med bilder...

Varför det moderkortet... för att det är det enda kortet som INTE heter gigabyte, vilka jag har hafft dålig erfarenhet av... som har 4-way sli med 16x op pci-e portarna

Varför dom minnena... a-data... för att jag fick dom till et sanslöst bra pris.. och ville testa nått nytt.. vilket visade sej vara VÄL värt dom hundra lapparna!!!

Varför den cp:n.. för att jag hade den sen mitt tidigare bygge i jakten på så höga benchmarksscore som möjligt... sjukt bra cpu!

Skrivet av Maddazz:

Borde lotta ut dom "tillfälliga" komponenterna!

Hitta en sposor eller hjälp mej hitta en så vet man ju inte om tomten kommer tidigt i år...;-)

Skrivet av Hypokondrisk:

Exakt det jag tänkte!

Svaret avgett högre upp.... helt frisk!

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundstrom.emil:

Varför är vissa bilder tagna med en iphone 3Gs, det skär sig med 550D xD

för att göra historien kort..

Köpte min 550d på expert i karlstad... gav 7995 för den... 3 veckor senare sänks den till 7495 kr så jag traskar in och vill ha mellan skillnaden tillbaka.. vilket jag inte fick, trots att kameran fanns i lager på den andra butiken, för det var så svårt att veta att den andra butiken varärliga.. dom var "kända" för bluffannonser o allt va de nu var... så, den butiken fick vackert köpa tillbaka den 550D:n istället... och det av ren princip. JAG .. gör inte affärer med sådana butikskjedjor!

Sen skulle jag ner till den andra butiken o köpa den där.. men säljaren va så dryg o snacka på mej massa annan utrustning så jag tackade för mej o gick...

Efter det har jag faktiskt tappat sugen lite.. men man kanske skulle beställa en från nån välkänd nätbutik istället nu.. så ni får lite bra bilder, för är det lite små mörkt eler skymning... så suger verkligen kameran i iphonen..

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selulance:

MR Axis, skulle du kunna motivera valet av minnen? Om man ändå planerar på lägga ut 100k+ på datorn så borde det väl finnas något bättre? :S

helt sant .. en minnena klarar det inte så många andra gör... dessutom fick jag dom sjukt billigt ... så pass billigt att det inte gick att missa, sen ville jag prova nått nytt jämte corsair.

Dessa minnen hade jag alldrig hört talas om innan jag såg dom igår...

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av MR Axis:

Jo tackar ang inställning.. många som inte förstår det.. vilket kan börja kännas jobbigt.. ang chassi.. så bygger jag eget då min fru har kusiner som har tillgång i sin verkstad till svarvar o fräsar hej vilt, så ett besök dit skall planeras in..

Ang nätagg... jag har beställt 2 st nya bequiet dark power pro p8 1200w st var väldigt nöjd med dem...

Men tack för tipset....

då får jag iaf tipsa om att ta idéer ifrån det chassit, det är underbart imo

btw, jag funderar skälv på att bygga ett eget cube chassi i stil med U2-UFO, vi kanske kan byta idéer men iså fall via pm/msn

Permalänk
Medlem

Haha så jävla sjukt en i7 980x och eVGA classified 4-way som tilfällig build. Kommer följas, längtar till att se hur chassit blir

lycka till

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

rena porren !! 5p!

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem

Asså vore kul o se en beräkning på hur mycket du betalat för datorn. den e verkligen en wet dream!

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

får rysningar av såna heta komponenter

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nu e iallafall chassit moddat klart ang radiatorer och moderkort samt grafikkort... fick till o med plats över.... hehe

Nu börja det på platsen för nätagget ... det andra agget alltså som oxå skall in i lådan

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk

KÖPTE DU EN i7 930 BARA FÖR ATT FLASHA BIOS??

woooow vissa har det bra ;D

en liten fråga vad ska du använda datorn till? jag menar med dom sakerna du sätter i den så är den väll inte bara till att spela cs 1.6 på? ;D

Permalänk
Medlem

Skrattade när jag såg att du skaffade en i7 930 för att flasha BIOS.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10