Webhallens uteblivna leveranser av Starcraft 2

Permalänk
Medlem

Webhallens uteblivna leveranser av Starcraft 2

Förbokade StarCraft 2 men fick det ej på releasedagen, tisdag 27/7. Ringer Webhallen dagen efter som säger att det var konstigt eftersom de skickat spelet på måndagen. Ringer webhallen igen på fredag, men då säger de att de fått problem med hälften av alla utskick som inte kunnat skickats förrän onsdag, torsdag och därför inte kommer fram förrän möjligen nästa vecka. Webhallen talade således inte sanning när man sade att spelet var levererat på måndagen, när jag först ringde.

Problemet skall ha varit att man gjort något misstag med fakturorna och därför tvingats packa upp hälften av alla spel, enligt personen i kundtjänst.

Varför sade inte Webhallen det från början, varför ljög man och sade att spelen skickats när de inte gjort det?

Det hade varit enkelt för Webhallen att exempelvis maila sina kunder och säga att leveransen kommer bli försenad pga att man gjort misstag och utlovat någon sorts kompensation. Istället lade man locket på och hoppades på att många som förbokat inte skulle bry sig att de nu får spelet nästan en vecka efter releasedagen och utlovat leveransdatum.

Hur många vill ha ett förbokat spel en vecka efter releasedagen?!

Dålig stil av Webhallen mot sina trogna långvariga kunder!

Permalänk
Medlem

Var med om något liknande när jag förhandsbockade neverwinter nights 2 för ett antal år sedan.

dom skickade det iof innan release dagen men dom skickade det som packet vilket gjorde att det tog tre dagar för posten att leverera det istället för till dagen efter.

jag mailade och frågade dem och även kollade på hemsidan men inget indikerade att det var skickats som packet utan allt tydde på att det var skickat som brev.

har även varit med om att när jag har beställt grejer, kommer ej ihåg vad det var för något, jag beställde grejerna på morgonen och enligt webhallens hemsida så ska grejer beställda före en viss tid skickas samma dag, men det blev försenat 1 dag pga att dom hade release på, jag tror det var, doom 3 just den dagen som jag beställde.

i övrigt så är jag väldigt nöjd över webhallen och handlar en hel del grejer där

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460

Permalänk
Medlem

Upplevde exakt samma sak med releasen av WoTLK från Webbhallen. Blev inga fler köp därifrån efter den hanteringen..

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

Haha jag förbokade Starcraft 2 på Elgiganten eftersom att det var billigast och för att jag inte var tvungen att få det på releasen (räknade med att de var tröga på att skicka). Jag fick det på onsdagen, hade jag velat haft det på release dagen så skulle jag beställt det på webbhallen men man kanske får tänka om i fortsättningen...

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Jaha, det är därför det inte låg någon faktura i mitt paket. Det kom dock på release-dagen.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Phod:

Jaha, det är därför det inte låg någon faktura i mitt paket. Det kom dock på release-dagen.

Dito, men i mitt lilla C5-paket låg det faktiskt en makulerad faktura också, då jag förskottsbetalade.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd

Wehallen kan dra nåt gammalt över sej!

lagt flera ordrar där.. snabba levereanser jojo sure my a..!

Efter några dar utan ens en bekräftelse att dom har packat lr tagit imto min order då avbeställde jag... alltid haft problem med deras leverans tider...... sämre affär får man leta efter...

Permalänk
Medlem

NU har det gått 10 dagar och fortfarande inget paket från Webhallen. Vad som också irriterar mig är att de är otroligt snabba på att markera en beställning som skickad/hämtad, vilket gör att man inte kan avbeställa det, trots att de inte skickat paketet.

Permalänk
Medlem

ring dom och kolla läget, hjälper inte det så maila och avbeställ eller be om att få någon form av kompensation.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

känns som man har tur att man har jobbat nära webhallen och har en på väg hem från jobbet.. köpte både Wotlk CE och SC2 över disk på release. men skulle nå bli toksur om jag förbeställde det o inte fick det.. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

ring dom och kolla läget, hjälper inte det så maila och avbeställ eller be om att få någon form av kompensation.

Det har jag redan gjort, meddelat om avbeställning, avvaktar nu svar från dom.

Permalänk
Medlem

dom kan va så jävliga att dom väntar med att svara på din avbeställning tills dom faktiskt skickat varan och sen säga att det är för sent

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

det är ju uppenbart att webhallen tar emot fler ordrar än vad de kan leverera! Viljan att tjäna pengar är större än kundens behov.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

dom kan va så jävliga att dom väntar med att svara på din avbeställning tills dom faktiskt skickat varan och sen säga att det är för sent

Skulle det inträffa, har man åtminstone 14 dagars ångerrätt efter att man tagit emot paketet. Dock måste man själv stå för portot.

Permalänk
Medlem

På tal om Webhallen, jag mailade dem om ett ångrat köp av en annan vara i torsdags, utan att ha fått något svar ännu. Det vill säga, en vara jag vill skicka tillbaka. Är det orimligt att förvänta sig svar på ett mail på 3 arbetsdagar tycker ni? (Med tanke på att CDON t.ex. svarar inom 10 minuter.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

det är ju uppenbart att webhallen tar emot fler ordrar än vad de kan leverera! Viljan att tjäna pengar är större än kundens behov.

Så kan det vara, tyvärr förlorar man kunder på det i längden. Alla företag kan begå misstag, men då ska man så snabbt som möjligt meddela sina kunder vad som skett och vad man ska göra åt det samt ge kunden möjlighet att avbeställa. Detta har inte Webhallen gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vodka:

På tal om Webhallen, jag mailade dem om ett ångrat köp av en annan vara i torsdags, utan att ha fått något svar ännu. Det vill säga, en vara jag vill skicka tillbaka. Är det orimligt att förvänta sig svar på ett mail på 3 arbetsdagar tycker ni? (Med tanke på att CDON t.ex. svarar inom 10 minuter.)

Jag mailade Webhallen också i torsdags, sedan ringde jag dom på fredagen. Idag fick jag svar på mailet, skulle tro att deras svarstid på mail är ca 2-3 dagar. Skulle nog rekommendera att ringa dom, så fort du tagit emot paketet börjar de 14 ångerdagarna att ticka iväg. Efter att du meddelat att du ångrar ditt köp har du sedan 30 dagar på dig att skicka tillbaka paketet.

Permalänk
Medlem

men vafan enligt deras lager så är det gott om spel dom har ?

Permalänk

Måste hålla med om att Webhallens leveranser när man beställer via nätet är helt värdelösa.
Går man dock in i någon av deras butiker är dom guld värda.
Kunnig personal (oftast spel-nördar och intresserade av det mesta inom webhallens sortiment).
Trevlig support.

Finns absolut inga minus med deras butiker.
Men som sagt...beställningar via nätet ska man passa sig för om man inte vill vänta ett tag.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några problem med Webhallens leveranser, förutom den saknade fakturan då, men den kom på mail inom kort efter att jag hade frågat efter den. De gånger jag kontaktat deras kundtjänst har jag fått svar inom 24h (arbetsdagar). Men det enda jag köper därifrån är någon collector's edition av något spel ungefär varannan månad.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Köp inte spel från webhallen *OM* du har problem. Känner många på annan ort som inte har det, inklusive mig innan jag flyttade. Vissa ställen verkar de dock ha problem med. De avbeställer utan att jag gör det. Utskick dröjer.. Ändrade priser utan att säga till etc.. Bara skit att handla just spel på webhallen. Annat verkar funka. Väldigt märkligt jag vet, men jag har gett det tillräckligt många chanser nu känner jag!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

Köp inte spel från webhallen *OM* du har problem. Känner många på annan ort som inte har det, inklusive mig innan jag flyttade. Vissa ställen verkar de dock ha problem med. De avbeställer utan att jag gör det. Utskick dröjer.. Ändrade priser utan att säga till etc.. Bara skit att handla just spel på webhallen. Annat verkar funka. Väldigt märkligt jag vet, men jag har gett det tillräckligt många chanser nu känner jag!

Konstigt, brukar alltid få ett mail när det är pris justeringar osv Oo

Permalänk

själv köpte man ett mionix keid 20 från webhallen, det var de allra nyaste som hade problemet med att micen började glappa då den inte skulle snurras runt 360 grader så att sladden gick av.

gick till webhallen, sa detta, de sa att de hade fått ett mail från mionix om detta och att de fått in nya headsets som inte är likadana och att de gamla har skickats tillbaka.

och vad får jag se när jag kommer hem?

jo när jag öppnar förpackningen testar jag micen och den går fortfarande att snurra runt och fuckar upp kabeln.

fick dra tillbaka dit och lämna in den igen. och denna gång tog det ett jävla tag (gissar på att de testade dom) och äntligen fick dom fram ett par som faktiskt funka.

bra gjort där webhallen.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tehlamah:

Konstigt, brukar alltid få ett mail när det är pris justeringar osv Oo

Jo som sagt, det är konstigt. Till en början ignorerade jag det men efter att de fuckat upp flertalet spelbeställningar så blev man ju lite sur. Har fullt förtroende för Webhallen, jag bor nog bara jävla illa (mitt ute i skogen i princip).
Hade inga problem innan jag flyttade hit i alla fall.

Nu mer handlar jag dock hårdvara på inet och spel där det är billigast, ofta spelbutiken eller steam (inte för att steam är billigt, men ändå ^^ )

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Webhallen

Hej.

Det är beklagligt att någon drabbas och grundförutsättningen när man bokar ett spel hos oss är alltid att man ska få det på releasedagen.
Vi kan inte annat än att be om ursäkt för det inträffade. Vi tar definitivt åt oss av kritiken och jobbar kontinuerligt på att förbättra våra rutiner.

Däremot stämmer det inte att hälften av fakturakunderna blev drabbade. Det var en väldigt begränsad skara men på en väldigt stor release.

Med vänlig hälsning

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Haha, väldigt personligt och fint svar. Man får ju verkligen förtroende för er nu...

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Har själv jobbat på Teknisk Support hos ett Mobilföretag, ett utav de största.
Automatiskt så drar man en vals och hoppas på det att det kommer lösa sig. I mitt fall sparade jag ärendena och ringde upp dagen efter och berättade hur det låg till om det inte löste sig inom tid, för att starta en överenskommelse om vad kunden vill göra nu.

Har aldrig haft några problem med Webhallens kundtjänst själv.
Men man får aldrig lita för mycket på en kundtjänst då man själv har sätt hur ett sånt jobb fungerar.
Viktigaste man ska göra är att ta referenser. Vem du har pratat med.
Om ditt ärende blir skött dåligt. Dvs ett flertal uppskjutningar med lögner. Då anser jag att du ska få kompensation.
Men kom ihåg vem du pratade med. När och vilken tid.

1.Service
2.Trevligt samtal
3.Hålla löften

Tråkigt nog så sitter man med press på x-antal samtal per dag.

Visa signatur

Ryzen 5 5600x, XFX 319 MERC 6800 XT, G.Skill Trident Neo Z 16gb 3600mhz
MSI X570 Gaming Plus, Firecuda 520 1tb, Samsung 980 1tb, Fractal Ion+ 760W Platinum.