S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Permalänk

Jag tror att man kan i princip dra till Pripyat själv, eller ja du behöver snubben som kan vägen, men man behöver inte ha en massa kompisar när man drar till pripyat för de kommer dö ändå efter några minuter, så man har inte nån större nytta av dem. ta bara med mycket ammo, vapen, medkits etc.
Det är inte så jättesvårt att greja det, spara ofta bara.. för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Har också kört fast stenhårt. Ska samla ihop ett team för att dra till Pripyat, men lyckas inte. Har inte lyckats bli vän med några fraktion och jag antar det är det som sätter käppar i hjulet för mig. Alla grejor man kunde ge till respektive ledare har jag sålt/gjort av med långt tidigare i spelet så det går inte att gå tillbaka och lösa det.
Försöker övertala någon att ta sig an Monolith-soldaterna, men alla vägrar.

Är det verkligen helt kört för mig, eller finns det någon sista utväg?

Kanske lite spoiler varning på kommande:

Men du ska fråga han som står i yanov, den skäggige killen i "vanliga" kläder. Du har snackat med honom tidigare, och han står intill en av de stora dörrarna.

Sen sitter där en snubbe i forskar bunkern, på en säng, han vill oxå följa med =P

Och den tredje blir ju den där ensama killen i tornet som du snackat med tidigare.
Vill man kan man leta upp fler snubbs, men jag hittade inte fler, så vi blev fyra sammanlagt, och vi överlevde allihopa.

Jag sålde oxå alla de där prylarna som gör att man blir polare med duty och freedom, men det spelar ingen roll, du kan samla ditt pripyat gäng ändå

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

jag har klarat det med 3 och 4 i gruppen och alla överlevde - lite nytta kan man ha senare...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Är det bara jag som tycker att Clear Sky var bättre?
Missförstå mig rätt, jag Älskar S.T.A.L.K.E.R spelen finns inget annat spel som når upp till den atmosfären och känslan av utsathet..
Men det känns liksom opolerat inte riktigt färdigt.

I Clear Sky så var det Fraction wars som aldrig fungerade oavsett 10 tal patchar
(och jag ville verkligen att det skulle fungera)
I CoP så känns det lika opolerat med få Stash och hela spelet känns "för kort" och NPCna är för stela (inte trovärdiga)

Skulle älska en fusion av Fallout 3 och S.T.A.L.K.E.R
Jag menar fallout 3 hade allt vad S.T.A.L.K.E.R saknade
(bättre dialoger, mer levande NPC, bättre quest/sidequest etc) men saknade en livsviktig aspekt som det senare hade
dvs. atmosfären samt att Fallout 3 var för lätt, när man levlat till 20-30 så var man aldrig rädd att möta någon fiende som man ju är i S.T.A.L.K.E.R spelen...

slå ihop de två spelen tack
i

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Är det bara jag som tycker att Clear Sky var bättre?
Missförstå mig rätt, jag Älskar S.T.A.L.K.E.R spelen finns inget annat spel som når upp till den atmosfären och känslan av utsathet..
Men det känns liksom opolerat inte riktigt färdigt.

I Clear Sky så var det Fraction wars som aldrig fungerade oavsett 10 tal patchar
(och jag ville verkligen att det skulle fungera)
I CoP så känns det lika opolerat med få Stash och hela spelet känns "för kort" och NPCna är för stela (inte trovärdiga)

Skulle älska en fusion av Fallout 3 och S.T.A.L.K.E.R
Jag menar fallout 3 hade allt vad S.T.A.L.K.E.R saknade
(bättre dialoger, mer levande NPC, bättre quest/sidequest etc) men saknade en livsviktig aspekt som det senare hade
dvs. atmosfären samt att Fallout 3 var för lätt, när man levlat till 20-30 så var man aldrig rädd att möta någon fiende som man ju är i S.T.A.L.K.E.R spelen...

slå ihop de två spelen tack
i

joo lite roligare var nog clear sky plus att det är längre det spelet. minus var att clear sky var jäkla buggigt i vissa lägen.
vet i fanken för fallout är ett helt annat spel (Apocalypse atmosfär) Stalker e ju efter tjernobyl bara..
fast fallout 3 e kul ändå, har du klarat alla tillägg? jag har klarat alla väntar på "New vegas"

Men som min tidigare fråga så skulle det vara väldigt roligt med ett tillägg till COP, GSC som utvecklade spelet måste fått bra kritik pgr av att det var för kort...

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Bean:

joo lite roligare var nog clear sky plus att det är längre det spelet. minus var att clear sky var jäkla buggigt i vissa lägen.
vet i fanken för fallout är ett helt annat spel (Apocalypse atmosfär) Stalker e ju efter tjernobyl bara..
fast fallout 3 e kul ändå, har du klarat alla tillägg? jag har klarat alla väntar på "New vegas"

Men som min tidigare fråga så skulle det vara väldigt roligt med ett tillägg till COP, GSC som utvecklade spelet måste fått bra kritik pgr av att det var för kort...

Yepp jag körde GOTY edirion med all 5 expansionerna i fallout 3 så de är avklarade,
väntar också på New vegas. Det enda jag ångra är att jg inte körde igenom som "ond" och sprängde Megatown, man fick tydligen roligare Companions då. Nu är det för mycket projekt att börja spela om igen med ett så stort spel.

Vad jag menade med att S.T.A.L.K.E.R borde slås ihop med Fallout var det att behåll konceptet med S.T.A.L.K.E.R men lär lite av Fallouts sätt att hantera NPC och quest/sidequest för det har de lyckats bättre med. S.T.A.L.K.E.R å andra sidan har lyckats betydligt bättre med dag/natt cykeln samt känslan av utsathet som aldrig infan sig i Fallout 3.

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Joo finns många sätt dom kunde gjort stalker bättre i quest/sidoQ och var e kvinnorna och var finns bordellerna? och en sak som jag tyckte verkligen om med fallout3 var att med en knapptryckning så går/springer han hela tiden så man slipper hålla in knappen hela tiden, fanns många gånger man fick kramp i handen i stalker bara för de där..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Hej! Skulle behöva lite hjälp här.
Det verkar inte som att jag kan croucha tillräckligt lågt av nån anledning. Håller på att försöka fixa fine tools till nitro och är i rätt hus där dom finns vilket jag även bekräftat med guider. MEN! Mitt spel vägrar låta mig gå under rörledningarna som e där alla elektricitets-anomalys är :S Har sett på videos att folk går under dessa utan några som helst problem. Kör Version 1.6 för övrigt. Hjälp skulle uppskattas väldigt mycket!!!

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

Hej! Skulle behöva lite hjälp här.
Det verkar inte som att jag kan croucha tillräckligt lågt av nån anledning. Håller på att försöka fixa fine tools till nitro och är i rätt hus där dom finns vilket jag även bekräftat med guider. MEN! Mitt spel vägrar låta mig gå under rörledningarna som e där alla elektricitets-anomalys är :S Har sett på videos att folk går under dessa utan några som helst problem. Kör Version 1.6 för övrigt. Hjälp skulle uppskattas väldigt mycket!!!

Det ska finnas en "low crouch" men den knappen ska tryckas in samtidigt som man crouchar vanligt. då ska han ducka lite extra. kolla key bindings menyn. =o)

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Skrivet av Penix.se:

Det ska finnas en "low crouch" men den knappen ska tryckas in samtidigt som man crouchar vanligt. då ska han ducka lite extra. kolla key bindings menyn. =o)

Nu blir man lite förbannad -_- Vet att den funktionen fanns i de tidigare spelen men varför heter den "Walk" i CoP?!?!

Tack för hjälpen hursomhelst

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Skrivet av Myrsloken91:

Nu blir man lite förbannad -_- Vet att den funktionen fanns i de tidigare spelen men varför heter den "Walk" i CoP?!?!

Tack för hjälpen hursomhelst

CTRL + SHIFT tangenten samtidigt,
men du verkar ha klurat ut det

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Skrivet av pierretox:

CTRL + SHIFT tangenten samtidigt,
men du verkar ha klurat ut det

Kör "Run" på shift och har Crouch på CTRL med toggle mode och sen low crouch/Walk på c E vääääääldigt irriterad att det bara står "Walk" på settings-menyn :S

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Det var som tusan, jag har seriöst spelat hela spelet utan att använda just low-crouch. Jag trodde inte det fanns med överhuvudtaget!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Fattar inte grejen med detta spel alls. Har ändå verkligen försökt gilla det då många kompisar tipsat att det ska vara kanonbra. Kanske gick in i det med för höga förväntningar efter alla rekommendationer. Har också svårt att släppa alla framedrops som händer med jämna mellanrum trots bra dator. Tur man inte betalade mer än 70kr för både Shadow of Chernobyl och Call of Pripyat för tycker dom är S.K.I.T

Men smaken är som baken.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Fattar inte grejen med detta spel alls. Har ändå verkligen försökt gilla det då många kompisar tipsat att det ska vara kanonbra. Kanske gick in i det med för höga förväntningar efter alla rekommendationer. Har också svårt att släppa alla framedrops som händer med jämna mellanrum trots bra dator. Tur man inte betalade mer än 70kr för både Shadow of Chernobyl och Call of Pripyat för tycker dom är S.K.I.T

Men smaken är som baken.

Mvh J

Om man inte gillar känslan och atmosfären i spelen så är det nog svårt att se förbi alla buggar och sånt, det kan jag förstå. Du är säkert inte ensam. Själv är jag ganska förblindad av just atmosfären vilken jag tycker är helt unik.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk

Håller på att fixa artifacter till Garry, han som har ett kontrakt med forskarna i Yanov. Har hittat kobolok eller vad den nu heter men vart fan finns Meat Chunk? Har vart på typ varenda anomaly-ställe!!! Hittar ingen hjälp på youtube heller :S Har letat som en galning så att jag tom har fått Veteran Stalker achievement

Som vanligt tackar jag i förhand för all hjälp

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Skrivet av murak:

Om man inte gillar känslan och atmosfären i spelen så är det nog svårt att se förbi alla buggar och sånt, det kan jag förstå. Du är säkert inte ensam. Själv är jag ganska förblindad av just atmosfären vilken jag tycker är helt unik.

Precis, huvudet på spiken atmosfären är verkligen unik och det var det som gjorde att jag fastnade på S.T.A.L.K.E.R spelen från första början. Inget linjärt trams, Inget scriptat trams, ingen "funktion" som håller dig i handen genom spelets gång....

men det måste erkännas att dom är ganska opolerade och ibland buggiga...
tex Clear Sky som jag tyckte var det bästa (men också det buggigaste) av spelen,
vad jag ville att Fraction wars skulle fungera, men det var helt enkelt "broken" och ingen patch fixade det problemet tyvärr....

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Vi får alla hoppas att dom tänker om lite med den kommande stalker om de blir nått av de, men de tror jag verkligen hoppas.. Snart är Fear3 ute också..

Edit: S.T.A.L.K.E.R. 2 in development, officially 20:14:47 Friday, 13 August 2010
The game is scheduled for release in 2012. Ganska lång tid tills dess

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

i väntan på stalker 2 så väntar jag på cop complete mod och lirar igenom soc och cs med complete mod

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Skrivet av lithen:

i väntan på stalker 2 så väntar jag på cop complete mod och lirar igenom soc och cs med complete mod

Såg också att den ska komma till CoP Complete till SoC e ju ett måste! Hur e det att köra CS med complete? Clear Sky var det jag gillade minst så om den gör en stor förbättring så kanske man borde testa

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Själv minns jag dagen jag drog till Pripyat, fick med mig 4 personer varav en dog direkt när han kom in i tunneln. Resten dog också under resan så jag kom upp till ytan ensam

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Arbetar faktiskt, semi-aktivt på en mod till CoP... Får se när det blir klart. Sitter och knåpar ihop egna bumps och texturer till flertalet saker jag tycker ser förjävliga ut... Sen hur det blir i slutändan återstår att se antar jag. (:

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

Håller på att fixa artifacter till Garry, han som har ett kontrakt med forskarna i Yanov. Har hittat kobolok eller vad den nu heter men vart fan finns Meat Chunk? Har vart på typ varenda anomaly-ställe!!! Hittar ingen hjälp på youtube heller :S Har letat som en galning så att jag tom har fått Veteran Stalker achievement

Som vanligt tackar jag i förhand för all hjälp

Om du inte hittat den än redan. Meat chunk borde finnas i Oakpine anomaly under trädet, eller så finns det i träsket tror jag. Detta i Zaton alltså.
Om du inte hittar några artifact där är det bara att vänta på nästa blowout, då bör det ploppa upp en ny.

Permalänk
Skrivet av Jimbo92:

Om du inte hittat den än redan. Meat chunk borde finnas i Oakpine anomaly under trädet, eller så finns det i träsket tror jag. Detta i Zaton alltså.
Om du inte hittar några artifact där är det bara att vänta på nästa blowout, då bör det ploppa upp en ny.

Tack, har inte hittat den ännu Har börjat resan till Pripyat med bara 3 pers men har ett spar från innan så kanske ska leta upp den där artifacten nu Tack för tipset iaf

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

Tack, har inte hittat den ännu Har börjat resan till Pripyat med bara 3 pers men har ett spar från innan så kanske ska leta upp den där artifacten nu Tack för tipset iaf

Jag hittade Meat Chunk hos Beard i båten, han sålde den över disk till mej för en ganska billig slant vill jag minnas. Annars så klarar du dej säkert med 3 pers förstås.. Jag kom till Pripyat i går btw, alla fyra överlevde

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Det jag gillar med spelet är att man får klarar sig själv. Inte direkt stora blinkande pilar som visar vägen. Ingen överdrivet löjlig tutorial som håller dig i handen. Det är svårt och man får använda hjärnan och ögonen för att ta sig vidare. Svår och rolig samt utmanade vapenhandling och svårtträffad kulfysik som gör att du verkligen vill ha bättre vapen.

Lite kul också att jag har börjat i en utbildning med ca 30% ryssar. Jag blir förvånad när jag faktiskt förstår en del av vad de säger (efter tre Stalker-spel).

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

TACK!
har väntat på den där så länge

och det förbaskade gräset ser ut att blivit fixat...men vart laddar man ner modden

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

TACK!
har väntat på den där så länge

och det förbaskade gräset ser ut att blivit fixat...men vart laddar man ner modden

http://www.moddb.com/mods/call-of-pripyat-complete
Kommer upp runt 9 Mars.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

finns att ladda ner nu om man vill det...753Mb

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...