vilket graffe för 3 olika skärmar och spel

Permalänk
Medlem

vilket graffe för 3 olika skärmar och spel

sitter och funderingar på en större uppgradering av datorn /grafik sitter nu på en q9300 processor klockad 3,0 ghz 400x7,5 högre kan jag inte gå stabilt då mammabrädan skriker stopp för stabil gång vid 1600 rated fsb skulle kanske kunna gå up till 3,1-3,2 mhz

kommer nog att köpa ett i5 eller ett i7 system med stöd för SLI system om ca ett år

kör nu 3 skärmar i upplösning pc skärm 1920x1080p displayport tv 1920x1080 hdmi och projektor 1280x720 dvi

nu till min fråga kommer ett GeForce GTX 480 1536MB kraftigt att begresas av min prosessor den jag har nu

går det att köra 3 kärmar med med ett nvidia kort (viktigt)
om inte går det att använda mitt 5750 till att köra en eller 2 skärmar för film på 2 sekundära skärmar tv´n och projelktorn
hoppas ni förstår vad jag menar

edit: blev lite rörigt men hoppas ni förstår

Permalänk
Medlem

Lite rörigt? haha

Ska fatta mig kort, du kan endast köra 2 skärmar på ett nvidia kort, om du vill ha fler inkopplade behöver du fler kort. Ditt 5750 borde fungera utmärkt till att driva 3st skärmar. Och din processor kommer flaska (begränsa) ett GTX 480s prestanda, i alla fall spel. Försök förklara lite tydligare nästa gång (enligt mig), jag hade lite svårt att förstå vad du undrade.

Mvh

Permalänk
Medlem

Vad kör du för operativsystem förresten muttepig?
Minns jag rätt så är det svårt eller omöjligt att köra med två grafikkort som kräver två olika drivrutiner i Vista, men det bör gå att få att funka i XP eller 7...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Antielefant

Med din displayuppsättning är det helt upp till hur ditt moderkort ser ut för hur du kan använda det.

Har du två PCI-E portar kan du sätta i två grafikkort, och då kan du driva speldisplayen med 480't och filmskärmarna (projje + tv, gissar jag, då de är för långsamma för spel) med 5750't.

Har du bara en enda PCI-E port, tja, då är det bästa valet att satsa högt på ett Radeonkort istället, typ 5850 eller 5870.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

ber om ursekt för mitt första rörigt första inlägg i dena tråd min ursäkt är att jag inte var nykter långt ifrån

men lite nyktrare är min tanke om jag köper ett gtx 480 skulle jag kunna köra 3 skärmar samtidigt med om jag behöll mitt ati 5750 kort 2 skärmar bara för film

ps: denna fråga har bara bliivit till en fråga då min sub bas pajjat och jag inte vet hur många 1000lappar det kommer att kosta att laga den har får se vad det kommer att kkosta mig men tack för alla svar jag fått dom hjälpte mig iallafall