Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

Diablo tre

På RPG-malnings-tronen sitter Diablo 3 och skrattar... Jäkla Blizzard som sitter och håller på D3, hade väntat mig att det skulle ut förra julen...men inte.
Denna julen spenderar jag ca: 2000 mil från datorn så då kan det kvitta. Kommer D3 ut nu då? Nä!

Skit!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Sitter själv mest och väntar på battlefield 3

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

många uppföljare. får hoppas att de verkligen försök göra spelen bättre och inte bara få in mer pengar på samma spel fast sätta en 2 efter namnet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ingen som vet när Guild Wars 2 kommer?
Det är iaf det enda spel jag längtar efter...

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Ehm.. använda G27 till NFS.. är väl ungefär som att använda en 30.000 kronors speldator till att spela tetris med.
Sämre skitspel än NFS finns inte, prova LFS (Live for speed), mycket bättre.

Så du tycker att kärkänslan i Shift är bra/"svår"?
oj oj oj.. hmm.. jag vet inte ens vad jag ska säga lol, jag tror att jag nöjer mig med att sitta här och riva mitt hår.

Varför bli så uppjagad? Faktum är att ett G27 är väldigt långt från att kunna simulera bilkörning, oavsett hur bra programmet är, så inte är det särskilt overkill med ett sådant. Det har ju inte ens force feedback i pedalerna... kom igen, åtminstone lite vibration borde ju varit lätt att lägga in tycker jag.

Ett G27 känns med andra ord som en ganska lämplig leksak till ett spel som Shift, men rätt löjligt för någon som verkligen vill ha en bilsimulator. Men, det kanske bara är jag som inte tyckte det var särskilt dyrt och egentligen köpte det på impuls för att ha lite skoj med kompisarna på förfester. Min kommentar om att känslan är bra/svår i Shift är ju i jämförelse med de tidigare NFS-spelen där man i princip kan gasa fullt hela tiden och bara preja undan trafiken utan att spinna loss själv. Detta kan man ju inte i Shift.

Jag kanske testar Live for Speed när jag fått i ordning alla grejer (håller på och flyttar) men vette tusan om jag har ork för den nivån av inställningar. Det såg inte särskilt grafisk snyggt ut heller från screenshotsen, men jag har ju som sagt inte testat.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Skrivet av nikwid:

Varför bli så uppjagad? Faktum är att ett G27 är väldigt långt från att kunna simulera bilkörning, oavsett hur bra programmet är, så inte är det särskilt overkill med ett sådant. Det har ju inte ens force feedback i pedalerna... kom igen, åtminstone lite vibration borde ju varit lätt att lägga in tycker jag.

Ett G27 känns med andra ord som en ganska lämplig leksak till ett spel som Shift, men rätt löjligt för någon som verkligen vill ha en bilsimulator. Men, det kanske bara är jag som inte tyckte det var särskilt dyrt och egentligen köpte det på impuls för att ha lite skoj med kompisarna på förfester. Min kommentar om att känslan är bra/svår i Shift är ju i jämförelse med de tidigare NFS-spelen där man i princip kan gasa fullt hela tiden och bara preja undan trafiken utan att spinna loss själv. Detta kan man ju inte i Shift.

Jag kanske testar Live for Speed när jag fått i ordning alla grejer (håller på och flyttar) men vette tusan om jag har ork för den nivån av inställningar. Det såg inte särskilt grafisk snyggt ut heller från screenshotsen, men jag har ju som sagt inte testat.

Det finns inte så många bättre rattar än G27, det finns vissa som är mer hardcore men dem kostar SKJORTAN.
Pedalerna vibrerar inte i verkligheten..

Jag kan ge dig de bästa G27 inställningarna (i logitech profiler) för LFS: Allmän effektstyrka: 101%
Fjädring: 0%
Dämpning 0%

Centreringsfjädringens styrka: 0%

Avmarkera rutan "Rapport för kombinerade pedaler"
Rattutslag i grader: det som du föredrar, jag skulle dock inte gå över 720 grader, blir lite överdrivet med 900 tycker jag..
Själv använder jag 360 grader.. men jag spelar endast i "cruise" servrar (där man låtsas som att man kör i verkligheten, där finns det hastighetsbegränsningar, poliser, du kan råna banker, köpa saker som lotto biljetter tex, etc.) jag kör mest som polis där.. så jag behöver kunna göra U-svängar snabbt etc..
Jag har i princip aldrig "rejsat" i LFS.. jag gillar inte att tävla.. men vissa älskar att rejsa i LFS.
Just ja.. du måste matcha grad inställningen i profiler och i LFS, så om du har ställt in 720 grader i profiler så ska du ställa in 720 grader i LFS också.
Men det varierar hur många grader bilarna stödjer i LFS, vissa stödjer, 720, vissa 540, etc, det är pga. realism.

"Låt spelet ändra inställningarna": Spelar nog ingen roll vilket du väljer där, men du kan markera den rutan.

Och forcefeedback styrkan i LFS brukar jag ha mellan 20-30%, det beror på bilen+din smak, jag har dock G25.. men det är ju inte så stor skillnad mellan G25 och G27.

Så.. nu har du fått lite info om LFS och G25/G27, haha ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det finns inte så många bättre rattar än G27, det finns vissa som är mer hardcore men dem kostar SKJORTAN.
Pedalerna vibrerar inte i verkligheten..

Jag kan ge dig de bästa G27 inställningarna (i logitech profiler) för LFS:

/.../

Så.. nu har du fått lite info om LFS och G25/G27, haha ^^

Hmm, jag måste ju ändå påstå att man kan "känna vägen" genom pedalerna/golvet på en riktig bil, även om det kanske mer är en "allround" känsla av ljud från vägen som fortplantas in i chassit, t.ex. vid gruskörning. Det kan också kännas genom bromspedalen om man bromsar på halt underlag (eller väldigt hårt) så ABS-en slår i. Jag tror att det skulle ge en bättre känsla med lite vibration i plattan för pedalerna, även om det tekniskt sett inte är enbart där som en riktig bil vibrerar. (Det bästa hade ju varit att ha en vibrerande/skakande stol också, men återigen, det känns lite overkill. Då buskör jag hellre lite riktig bil )

Haha, ja det var en del inställnigar. Jag gillar dock att ha fullt rattutslag. Det tog ett tag att vänja sig vid att det inte är samma sak som att vicka med tummen på en gamepad dock, men det är ju därför man har en ratt till att börja med.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

Såg att "Need For Speed: Hot Pursuit" fanns med i listan, men ehrm, det finns ju redan, ska EA släppa en ny upplaga av det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Såg att "Need For Speed: Hot Pursuit" fanns med i listan, men ehrm, det finns ju redan, ska EA släppa en ny upplaga av det ?

Need for Speed: Hot Pursuit (2010 video game) - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk

Mafia 2 är utan tvekan spelet jag längtar mest efter. Har sett fram emot det sen jag spelade första Mafia, som helt klart är ett av de bästa spelen jag har spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killerclown00:

Mafia 2 är utan tvekan spelet jag längtar mest efter. Har sett fram emot det sen jag spelade första Mafia, som helt klart är ett av de bästa spelen jag har spelat.

+1... finns inget mer att säga, en underbar första version hoppas uppföljaren kan ta den upp en dimension till

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk

Självklart känner man vibrationer i pedalerna, speciellt bromsen.

Däremot, borde inte grand turismo 5 va med på listan? Om dom nu lyckas släppa skiten någon gång.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Skrivet av Domifuling:

Självklart känner man vibrationer i pedalerna, speciellt bromsen.

Tror det beror på bilen.. i gamla bilar kanske bromsarna vibrerar när man bromsar, eller så kan bromsskivorna vara skeva, men jag känner allafall inte några vibrationer i pedalerna med våran bil. Och våran bil är inte speciellt ny.. -99

Permalänk
Medlem

Det är inget nytt spel men... Aion får sin första expansion den 10 sep (Aion 2.0)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Det enda spelet som jag kommer skaffa från den listan är Mafia 2(förhoppningsvis kan brorsan och jag dela på kostnaden) och sen ett konsolspel som inte finns med i listan : Gran Turismo 5.
Är troligtvis de enda spelen som jag kommer ha råd med.
Spelar för tillfället iRacing och det kostar ganska mycket iom med att det är månadskostnad + kostnad för bilar och banor, men där slipper man wreckers och det är lite mer seriöst (precis som jag vill ha det).

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Portal 2 släpps?

OnT
Fable III och Mafia 2 ska införskaffas.

Permalänk
Skrivet av daniel145:

Någon som vet när Portal 2 släpps?

OnT
Fable III och Mafia 2 ska införskaffas.

Citat:

Portal 2 is an upcoming first-person action/puzzle video game, developed by Valve Corporation. It is the sequel to the critically acclaimed 2007 video game Portal and was announced on March 5, 2010.[1] Though initially expected to be released in the last quarter of 2010,[2][3] it has been pushed back for a 2011 release for Microsoft Windows, Mac OS X, PlayStation 3 and Xbox 360 platforms.[4][5]

från Portal 2 - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Trevligt = )

Permalänk
Skrivet av andreas d:

kan hända att sweclockers tar semester i sisådär fyra veckor efter lanseringen av civ 5

yeahhh!! Civ 5 ruuules!!!

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Skrivet av Dima.g:

yeahhh!! Civ 5 ruuules!!!

Helt missat att det skulle släppas. Har alla andra delar så det blir att boka på en gång Fett

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk

Och nu väntas det på brotherhood. Verkar riktigt häftigt med MP-mode på ett sådant spel. Man kommer ju ha hjärtat i halsgropen konstant.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7