Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Corsair berättar om gaminglurarna HS1

Permalänk
Medlem

För mig är USB ett plus, jag kör med det inbyggda ljudkortet, eftersom jag bara använder spdif ser jag inte det som nån nackdel. Mitt creative trådlösa headset fungerar utmärkt i Linux, så nog tror jag de flesta gör det.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Dom som klagar på USB har troligt vis inte testat. Har både haft SteelSeries 5H v2 USB (Går sönder lätt)

Sitter på ett par precis likadana nu, har väl fröbrukat 5 headsets på 5år. En del har väl dock fått våld som död men 2 har bara slutat fungera. Men hur menar du att de går sönder lätt? Så man vet vad man ska vara försiktigt med tänkte jag.

Skrivet av gudbrandsen:

Kan förklara lite snabbt. Just 5H är det inget speciellt med USB, Dom har inga funktioner som gör att det blir bättre ljud en 3,5 plugg. Men Creative Sound Blaster X-Fi Go har en visualisering som
dom kallar X-Fi CMSS-3D. Det gör helt enkelt ett "fake" surround. Men nackdelen med detta är om man inte stänger av det så försöker programmet göra musik i surround också och det låter inget vidare Sen har också USB ljudkortet en sak som heter X-Fi Crystalizer som nästan alla Creatives ljudkort har. Det är så att alla ljud blir klarare och mer behagliga.

Sen har den automatisk EAX som gör vissa effekter i spel. Tex nyss spela jag Mafia 2 och när man åker i under en tunnel med en bil så ekar det lite. Sen om man ställer in Dolby ljud i spel så visualiserar sen efter just hur spelet vill att det ska låta.

Sitter ju som sagt på 5H v2 USB med deras ljudkort. Fungerar mycket bra tycker jag. Men min burk har ett THX certifierat ljudkort, men ajg hör verkligen ingen skillnad när jag pluggar in 3,5mm utgångarna. Den enda skillnaden jag hör är att ljudnivån sjunker lite. Men Steelseriers USB-ljudkort kanske ändå är lika bra som mitt integrerade?

Förövrigt måste jag säga att USB är sjukt skönt, aldrig krångel med inställningar, programmen hittar det direkt.

Permalänk
Medlem

Jag vet var ni håller hus, jag såg när Jonas och en kolega smög in i sweclockers studion efter lunchen på odenplan...

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av dealerovski:

Jag vet var ni håller hus, jag såg när Jonas och en kolega smög in i sweclockers studion efter lunchen på odenplan...

Välkommen på en powerking och bullar!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Skrivet av Mr*Gibson:

Det finns en annan väldigt stor nackdel med USB-headset som många inte tänker på, och är tillgången på drivrutiner för andra operativsystem än Windows*.

Det är snarare så att det funkar med Mac om man kör med USB headset? Kanske inte den där surroundsimuleringen, men micen bör funka då Macarna inte har någon förstärking på 3,5 mm-pluggen, så de ”vanliga” ljud- och mikron-headset som folk är vana vid (en grön och en röd plugg) lirar inte på Apples burkar.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Föredrar verkligen usb headsets, om någon har varit på en vent eller ts med folk som har ett sunkigt ljudkort, kass nätdel eller enbart kass el.

Som sen stör och skapar brus och humm så inser man rätt snabbt att likströmmen i usb är en gudagåva

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Njaa jag vet inte. "Voice-cancelling" på en mikrofon verkar ju lite si och så. Skämt åsido.
Ovanligt med usb :S Går det ändå att få ljudet genom ett ljudkort som inte är inbyggt i moderkortet?

Permalänk
Medlem

lol på "vi har bättre ljud för våra element är större än alla andras", riktigt p12 gaming resonemang

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

att dom inte andvänder varsitt sådant headset som inspelningsutrustning för ljudet i dessa film recensioner

Visa signatur