Permalänk

Problem med 2 gtx 460 sli

Hej!
Har problem med min ny inköpta rigg, en i7 950, Asrock Extream III, Corsair 1600mhz ddr3 minnen, corsair 850AX, 2 gigabyte 460.
När jag startar datorn hittar jag båda grafikkorten i enhetshanteraren men nvidias program jag fick med när jag ladda ner nyaste drivrutinerna hittar bara ett och i enhetshanteraren är det en gul triangel med ett utropningstecken breve namnet och jag antar att det inte är bra. Hur gör jag nu då för att aktivera SLI och kunna använda mina 2 460?
tack på förhand.

Permalänk
Medlem

1: ha i ett kort och installera drivers
2: sätt i det andra kortet och koppla i sli bryggan
3: nvidias control panel -> set up mutlipler displays
Det är väl i stort sätt vad man göra om jag minns rätt.

Permalänk

Jag har också byggt en rigg med 2 st gigabyte 460 nyss, det enda jag gjorde var att sätta i båda grafikkorten, sen installera ( då käner datorn bara av 1 kort och sedan ställa in sli.

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Avstängd

gtx 460 kommer hålla högst en vecka i SLI, byt ut till gtx 470.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agent57:

gtx 460 kommer hålla högst en vecka i SLI, byt ut till gtx 470.

Är inget fel på 460 i SLI.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av agent57:

gtx 460 kommer hålla högst en vecka i SLI, byt ut till gtx 470.

Okej? Utveckla dig gärna lite..?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av agent57:

gtx 460 kommer hålla högst en vecka i SLI, byt ut till gtx 470.

Man behöver inte lägga ut 6k på grafik när man kan lägga 4k och komma upp i nästan lika bra siffror. De flesta klarar sig lätt med sli 460. Jag lär behålla min sli 460 rigg i säkert 3år.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo