Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Högvarvig Slipstream från Scythe

Permalänk
Melding Plague

Högvarvig Slipstream från Scythe

Tillverkaren Scythe lanserar en ny fläkt i serien Slipstream, denna gång med PWM-styrning och extra höga varvtal.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Trevligt med PWM styrning. har sånna fläktar redan dock utan PWM men satan att dom flyttar luft, men låter ju där efter

Permalänk
Medlem

har 2st såna där fast 1800 varvare eller vad det nu var, dem flyttar ju luft som jag vet inte vad, men låter som dammsugare också så dem ligger bredvid chassit nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

har 2st såna där fast 1800 varvare eller vad det nu var, dem flyttar ju luft som jag vet inte vad, men låter som dammsugare också så dem ligger bredvid chassit nu

Fläktkontroll?:P

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Fläktkontroll?:P

Riktiga män använder inte sånt.

Permalänk

Riktiga män använder fläktar som osthyvlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlAltDelete:

Riktiga män använder fläktar som osthyvlar.

Riktiga män kör manuell och 100% på grafikkortet och använder det för att torka den rakade skallen efter dushen samtidigt som man äger i BC2 utan att kolla på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlAltDelete:

Riktiga män använder fläktar som osthyvlar.

Du glömde delta

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Hade velat veta effekt för denna men med tanke på att det är Scythe så måste jag påpeka att 120kr känns lite "dyrt" och med det menar jag ovanligt högt för Scythe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Riktiga män kör manuell och 100% på grafikkortet och använder det för att torka den rakade skallen efter dushen samtidigt som man äger i BC2 utan att kolla på skärmen.

I lol'd

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Fan va den ska leva om!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trevliga fläktar, men 1900rpm är lite i klenaste laget.. menar vafan, kan man leva med 1900 kan man leva med 3000rpm också, och det kan komma stunder då man faktiskt behöver det där extra flåset.

hade 3 Ultra Kaze 3000RPMare, och dom var 38 (tror jag det va...) tjocka, och jag hade inte tackat nej till 4000 som toppvarv man använder ju sällan hela effekten men känns bra o veta att den finns.. hehehe

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

Trevliga fläktar, men 1900rpm är lite i klenaste laget.. menar vafan, kan man leva med 1900 kan man leva med 3000rpm också, och det kan komma stunder då man faktiskt behöver det där extra flåset.

hade 3 Ultra Kaze 3000RPMare, och dom var 38 (tror jag det va...) tjocka, och jag hade inte tackat nej till 4000 som toppvarv man använder ju sällan hela effekten men känns bra o veta att den finns.. hehehe

Riktigt feta är de också hade en på en scythe infinity kanske var 1-2 grader skillnad från 2000rpm till 3000rpm med nog känns kraften bra.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ni som gnäller på högvarviga fläktar har aldrig kylt en Thunderbird med en WBK-38 med deltafläkt...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

6490 RPM :O, har du ett jetplan?

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Ni som gnäller på högvarviga fläktar har aldrig kylt en Thunderbird med en WBK-38 med deltafläkt...
http://biphome.spray.se/f_nilsson/mbm.JPG

Skulle gjärna skaffa Delta men problemet är ju att många eller rättare sagt de flesta inte har nån vanlig 3/4-pin alls, och är också 38mm sen att ens få tag på de mer extrema serierna är ju som ett skämt.... men har då nått tips om en bra shop kanske....snälla hittade själv en "bra" i usa, men deras frakt var för invecklad

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Asheileon:

Skulle gjärna skaffa Delta men problemet är ju att många eller rättare sagt de flesta inte har nån vanlig 3/4-pin alls, och är också 38mm sen att ens få tag på de mer extrema serierna är ju som ett skämt.... men har då nått tips om en bra shop kanske....snälla hittade själv en "bra" i usa, men deras frakt var för invecklad

du har ju FrozenCPU som säljer endel delta fläktar, sen kommer servo antagligen strax släppa en ny Gentle Typhoon serie som går upp till 5400rpm, har för mig och dom är 25mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Ni som gnäller på högvarviga fläktar har aldrig kylt en Thunderbird med en WBK-38 med deltafläkt...
http://biphome.spray.se/f_nilsson/mbm.JPG

Jag minns min gamla Thunderbird 1400, också kyld av en WBK-38... Minns att datorbutiken.com varnade i beskrivningen att den var väldigt högljudd. hehe Det är ganska exakt 9 år sen nu

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av bknec:

Jag minns min gamla Thunderbird 1400, också kyld av en WBK-38... Minns att datorbutiken.com varnade i beskrivningen att den var väldigt högljudd. hehe Det är ganska exakt 9 år sen nu

Japp, fetstilt till och med, "OBS! MYCKET HÖGLJUDD!"

Hehe det var tider det! Beställde dock min år 2000

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Asheileon:

Skulle gjärna skaffa Delta men problemet är ju att många eller rättare sagt de flesta inte har nån vanlig 3/4-pin alls, och är också 38mm sen att ens få tag på de mer extrema serierna är ju som ett skämt.... men har då nått tips om en bra shop kanske....snälla hittade själv en "bra" i usa, men deras frakt var för invecklad

Detta var faktiskt en Delta AFB0612EH, 60mm

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Detta var faktiskt en Delta AFB0612EH, 60mm

Förklarar det väldigt höga varvtalet är själv ute efter TFB1212GBE, och tack för tipset innan

Permalänk
Medlem

Jag har ett antal deltafläktar på 8k rpm, de skyfflar luft bättre än en vanlig bordsfläkt och har väl en radie på kanske 2 cm. Låter som ett antal hårtorkar gör de också

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.