Sony Ericsson X10 Mini - Spara bilder från sms?

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson X10 Mini - Spara bilder från sms?

Ja, hur sparar jag bilderna jag får i sms, till det lilla urtagbara minnet? så att jag senare kan överföra bilderna till datorn..
Instruktionsboken berättar ju mer eller mindre bara hur man ringer, och slår igång luren, helt värdelöst.

Och alla spel-demo-apparna, eller vad de kallas, hur får man bort dem? vist, minnet är på 2Gb, och de onödiga apparna etc etc jag inte använder, tar endast ett tiotal Mb, men jag vill inte ha de där. (!)

Visa signatur

QC7

Permalänk

Går ej att spara mms med mmsprogrammet som följer med, du får använda ett annat.
Går ej att ta bort dom förinstallerade programmen utan root
P.S programmen installeras ej på ditt minneskort, utan på det interna minnet. så du har bra mycket mindre än 2GB att installera program på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornligan:

Går ej att spara mms med mmsprogrammet som följer med, du får använda ett annat.
Går ej att ta bort dom förinstallerade programmen utan root
P.S programmen installeras ej på ditt minneskort, utan på det interna minnet. så du har bra mycket mindre än 2GB att installera program på.

Ahaaa, men vad är root? Kan jag plocka bort programmen själv? eller måste nån grymt insatt hacka sig in i luren och mecka en massa med special program etc etc..?

Fruktansvärt kasst att man inte ens kan spara bilderna från mms från början, har kunnat göra det på alla super gamla mobiler i alla tider... men inte på denna.. otroligt dåligt.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Hedersmedlem

tror du kan hålla in fingret på bilden och sen spara
Inte helt säker eftersom jag inte fått några mms till min mobil och räknar inte med det de närmaste månaderna heller.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Skrivet av twinlight:

tror du kan hålla in fingret på bilden och sen spara
Inte helt säker eftersom jag inte fått några mms till min mobil och räknar inte med det de närmaste månaderna heller.

nej det går ej

Permalänk
Medlem

gå till Android market och sök på chompsms där kan du spara dina bilder och videos du får i ett MMS