Radeon HD 6870 på bild

Permalänk
Medlem

snabb som 5770?

Jag tror inte att detta kort är så dåligt som alla säger. När man ser alla möjligheter till olika anslutningar och storleken på kortet och med två kontakter för ström, så kommer detta att prestera som 5850 minst men då troligen ha en pris bild som 5770. Med en ny serie och ett snabbbt budgetkort så kommer Nvidia att få det mycket svårt för att kunna hävda sig.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

??...68xx är mellansegment o 69xx är prestanda i 6xxx serien så vad du menar med "nya" serien på riktigt är nog bara du som förstår eftersom hela 6xxx serien är en förfining av 5xxx serien

Det du säger skulle suga och verkar dessutom stämma, trodde cayman & antilles skulle tillverkas i 28nm medan barts var den enda som skulle vara pinkompatibel med 58xx.

Då ska det, som redan någon påpekat, bli intressant att se hur stor 6990 blir.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd

förstår inte hur någon kan klaga över utseendet på ett kort som man i regel inte ens ser..

tycker dess utom att grafikkort inte skall vara allt för designade, hellre ett enkelt och stilrent kort.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem
Skrivet av adolf512:

förstår inte hur någon kan klaga över utseendet på ett kort som man i regel inte ens ser..

tycker dess utom att grafikkort inte skall vara allt för designade, hellre ett enkelt och stilrent kort.

Precis, det ska sitta inne i en låda och hålla käften. Hur det ser ut spelar mindre roll. Finns äkert vissa nissar med glaslådor och belysning och vill att allt inuti ska synas och se snyggt ut, men för dom finns det säkert speciella kort från vissa tillverkare som kanske ser bättre ut.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Själv tycker jag det var ett av de snyggaste korten jag sett ;P säger väl en del om att folk tycker olika

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Känns lite skumt att de övergerX7XX. Hade varit lättare om Mainstream varit X7XX, Prestanda X8XX och Entusiast X9XX.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamok:

Vad har sexuellt samlag med grafikkort att göra?

Sex har allt med grafikkort att göra

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om utseendet på ett REFERENSKORT!?!?!?!?
Så länge det presterar spelar de ingen roll alls imo, men visst man vill väll iaf att de ska se någorlunda snyggt ut, men prestanda före utseende om man inte bygger en uppvisnings rigg bara för o skryta med...

kul att de kommer lite nya grejer in på marknaden men som siffrorna talar om 6xxx serien så verkar de inte va nått man kommer säga wow över om inte priset landar väääääldigt lågt.

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Men GUD vilket gnäll varje gång en ny grafikkort släpps, VEM FAN BRYR SIG OM UTSEENDET, är man så desperat av att grafikkortet måste se ut på ett visst sätt behöver man nog få sig ett ligg.

Jag förstår mig inte på när nördar helt ur ingenting börjar anklaga andra nördar för att behöva sex. Kortet SER verkligen skittråkigt, inte så anmärkningsvärt att tycka det

Sen är det ju en referensdesign och dom ser likadana ut allihop, en rektangulär liten låda med en fesen fläk, inte ens tuff dekal!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Det ser elakt ut, som om det käkar Nvidia-kort till frukost.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som ser att texten Radeon™ HD 6870 verkar vara ditlagd i efterhand med Photoshop likaså den där krumelunsen från fläkten som går ända ner under "HD 6870" ? oO
Samt att etiketten för "Radeon™ AMD" är ditklistrad också samtidigt i efterhand, lite halvtaskigt manipulerat i perspektivsfråga och inte alls så som den ska stå på fläkten.

Kan inte rå för min noggrannhet när det gäller design osv. Så är det när man spenderar 18h om dygnet framför datorskärmen och designar själv...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Fyrkantig och troligen lika tung som en tegelsten. Helt fantasilös utformning.

HA HA måste va årets citat här på sweclockers, jag röstar ja, första priset måste kännas som en tegelsten på pannbenet haha

Visa signatur

"Would the last guy out of 32-bit land, please, turn out the lights. Thanks."

Permalänk
Medlem

För min del kvittar det hur dom ser ut, sitter ändå inte och glor in i chassit.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bryggarn:

men herre gud (det är första gången jag skriver herre gud i hela mitt liv) varför denna eviga klagan ?
kan man inte bara titta på kortet och glädjas åt att det kommer ett nytt

hur snyggt V/S fult är mitt XFX 8800GTX - ja skiter totalt i om det bara kommer med en bockad aluminiumplåt runt kortet
bara det är så det är tänkt och vara
jag ska fråga min sambo om hon tycker att mitt graffe kort är snyggt i kväll när hon kommer hem
annars så brukar det ju vara flickor som engagerar sig i om saker är söta gulliga fina snygga och killar brukar tänka typ - det där fungerar nog bra det duger åt mig - hmm den där är det nog power i
själv kör jag dragracing och om jag köper en sak till motorn så brukar inte jag tänka på om det är fint eller inte för det är ju ingen som ser skiten i alla fall när jag skruvat dit oljetråget men jag vill jäklar anamma att det ska hålla och fylla sin funktion när jag trampar gasen i botten

tjoo flöjt o trevlig afton alli hopa som flicka sa skåål

Nu börjar det ju bli ordning på sweclockers...

Skål på dig själv!

Edit: Hyllning till bryggarn och alla andra som gillar när det rör på sig, oavsett utseende.;)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

själv skulle jag uppskatta en grafikkortstillverkare som nischade sig på EXTREMT icke-pimpade grafikkort. inte en jäkla färg eller lull i onödan. allt för att pressa priset till max... snygga kompenenter är inget för mig. de sitter där i mörkret och syns bara när det ska skruvas.

Skrivet av tyrenberg:

Själv tycker jag det var ett av de snyggaste korten jag sett ;P säger väl en del om att folk tycker olika

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Det intressanta är ju hur mycket bättre/sämre än 5850 den blir.

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk
Medlem

Nu väntar vi bara på topp prestanda korten med andra ord motsvarigheten till 5870 i prisläge!
De har säkerligen optimerat tessen för 68xx serien vilket betyder att de här korten antagligen blir väldigt attraktiva, men som sagt GIEF 6900 serien!

Permalänk
Medlem

som någon skrev så borde de verkligen ha dumpat en dvi för bättre luftflöde. herrejösses vad kortet kommer att låta!*

*min gissning (tm) och den brukar suga och jag är extra ljudkänslig samtidigt som jag hatar att game;a med hörlurar.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Apropå dragracing och design ASUS HD5750 Formula http://pan5.fotovista.com/dev/5/4/04252445/l_04252445.jpg
Har ett sådant, men det sitter ju upp och ner, så det syns ju inte ens om man har fönsterlåda.
Men det klockar lika bra som mina 5770 det är racing det.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av UROG:

Är det bara jag som ser att texten Radeon™ HD 6870 verkar vara ditlagd i efterhand med Photoshop likaså den där krumelunsen från fläkten som går ända ner under "HD 6870" ? oO
Samt att etiketten för "Radeon™ AMD" är ditklistrad också samtidigt i efterhand, lite halvtaskigt manipulerat i perspektivsfråga och inte alls så som den ska stå på fläkten.

Kan inte rå för min noggrannhet när det gäller design osv. Så är det när man spenderar 18h om dygnet framför datorskärmen och designar själv...

Håller med, lade märke till perspektivet på fläkt-märket direkt..

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk

texten ser inredigerad ut, graffekortet är pissfult och säkert astungt..

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Skrivet av joelsvantesson:

texten ser inredigerad ut, graffekortet är pissfult och säkert astungt..

Vad tråkigt att du tycker det är fult. Vet du vad som är bra däremot? Det lär utprestera ditt 460 ganska hårt.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Apropå dragracing och design ASUS HD5750 Formula http://pan5.fotovista.com/dev/5/4/04252445/l_04252445.jpg
Har ett sådant, men det sitter ju upp och ner, så det syns ju inte ens om man har fönsterlåda.
Men det klockar lika bra som mina 5770 det är racing det.

Det där var ju grymt fult..rör datorn på sig så bör man fundera på om man har ett väldigt billigt chassi och många gamla små diskar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Men GUD vilket gnäll varje gång en ny grafikkort släpps, VEM FAN BRYR SIG OM UTSEENDET, är man så desperat av att grafikkortet måste se ut på ett visst sätt behöver man nog få sig ett ligg.

Haha så jävla sant ++1

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelsvantesson:

texten ser inredigerad ut, graffekortet är pissfult och säkert astungt..

Hårdvara ska vara tung!

Permalänk
Skrivet av flaskhalsarn:

Det intressanta är ju hur mycket bättre/sämre än 5850 den blir.

Jag tycker också att det är detta som är mest intressant. Hur mycket bättre är dessa kort än deras tidigare?

Visa signatur

Tell me i'm a pathetic worthless piece of shit that i have a small penis and that i'll never be able to please a woman, so i shouldnt trying try to seek a relationship... :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Fyrkantig och troligen lika tung som en tegelsten. Helt fantasilös utformning.

Nå, säg ett grafikkort med den prestandan som inte är fyrkantig och tung? Vad menar du med fantasilös utformning? Tycker inte det skiljer sig nämnvärt från andra grafikort från vare sig nVidia eller ATi.
EDIT: Såg att du redan utvecklat ditt påstående längre upp.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Jag vill se ett pris också!

Ja, nu är det priserna som är intressanta. Håller tummarna för riktigt låga priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Jag förstår mig inte på när nördar helt ur ingenting börjar anklaga andra nördar för att behöva sex. Kortet SER verkligen skittråkigt, inte så anmärkningsvärt att tycka det

Sen är det ju en referensdesign och dom ser likadana ut allihop, en rektangulär liten låda med en fesen fläk, inte ens tuff dekal!

Förstår inte hur vissa hetsar upp sig själva och börjar få en jävla spasmattack på golvet VARJE GÅNG en sådan nyheten poppar upp på Swec, som du säger, det är referensdesign liksom så please:

Inte riktad mot dig självfallet, men börjar bli riktigt TJATIGT att det är det enda som folk gnäller på.
Sex brukar chilla ner en, och skall användas som botemedel gentemot spasmattacker, enligt diverse störtsäkra källor; så är det bara!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Ser ut att vara ett trevligt kort OM det inte är större än 5870

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition 3,2GHz | CPU-KYLARE: Zalman CNPS9500AM2 | MOBO: MSI 970A-G45 | CHASSI: Advance NeoXblade 8813B (Svart) | RAM: OCZ Gold XTC DDR3 PC15000/1866MHz CL10 LV 2x2GB + Corsair XMS3 DDR3 PC10666/1333MHz CL9 2x4GB -- totalt 12 GB | GPU: XFX Radeon HD5870 1GB | PSU: Cooler Master Real Power M620 620W | SSD: Intel X25-M G2 80GB