Börjar grafik korten ge upp?

Permalänk
Medlem

Börjar grafik korten ge upp?

Använder 2 stycken nvidia 8800 gts i sli, fabriks klockade till 700 mhz, har inte klockat något på den själv.

Mitt system är
moderkort: xfx 780 i
cpu 6600 som rullar på 3,2 ghz
minne 8 gig ddr 2 som går 800

Men de senaste dagarna så har datorn börjat frysa i spel, trodde först det var min överklockning men efter 4 timmars stress test i everest så antog jag att det inte kan vara det.

Är i modern warfare 2 det crashar, går hur fint som helst och så blir bilden grönaktig och datorn fryser och jag måste starta om, vissa dagar kan jag spela i en timme utan problem, sen andra dagar räcker det med ca 5 min.

Dags att skaffa nya grafik kort eller kan det vara något drivrutins fel eller överhettning?
Använder de senaste drivrutinerna från nvidia

Mvh Kam

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vara nätagget som börjar bli sämre, de har ju tendens att bli slöare med tiden. Annars kan det ju vara damm i kylarna på graffena som låser luftgenomströmningen? Blås burken med tryckluft på burk.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Japp låter som agget.:( Men följ Jalle64's råd så blir det nog bra.:) Du kan ju även ta isär agget och blåsa lite på det med så du får ut lite damm när du ändå håller på?^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ah, har ett corsair 750 watt
Men tog och kollade hur mycket volt den matate ut,
12 v = 12,3v
3,3= matar bara ut 3,2 volt
och resten matar också ut en 0.10 mindre volt än vad det skall, men skall prova blåsa ut agget och funkar inte det så blir det nog byte

Tack för svar

Mvh Kam

Permalänk

volt klarar ju nästan alla nätagg att leverera men de e effekten dom dom flesta inte klarar av och leverera när dom blir gamla

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Skrivet av kinnunen4321:

volt klarar ju nästan alla nätagg att leverera men de e effekten dom dom flesta inte klarar av och leverera när dom blir gamla

Vilket program kan man ladda hem som kan mäta det då?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

hejsan, jag har en fujitsu siemens Amilo pa2548 och grafikkortet håller på att trasa ihop men undrar ifall man kan byta det till ett nytt grafikkort?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Poser:

hejsan, jag har en fujitsu siemens Amilo pa2548 och grafikkortet håller på att trasa ihop men undrar ifall man kan byta det till ett nytt grafikkort?

Länk till datorn ifråga hade varit utmärkt

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poser:

hejsan, jag har en fujitsu siemens Amilo pa2548 och grafikkortet håller på att trasa ihop men undrar ifall man kan byta det till ett nytt grafikkort?

okej till å börja med så kan du göra en egen tråd men nu när du redan har skrivit här så är svaret tyvärr Nej.. då det är en bärbar och det är väldigt få bärbara datorer som har grafikkort som går att byta ut (dom flesta bärbara har grafikkortet direkt på moderkortet) men dom det väl går att byta ut så är det dels extremt dyrt och ända stället att få tag på dom grafikkorten typ Ebay

Visa signatur

here we go!