Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gelantious:

Mja, om man frågar en tjej vad deras intressen är så är det stor sannolikhet följande: Träna, resa, shoppa, umgås med vänner.

Sen har man två undergrupper, ena som gillar att festa. Och andra som gillar att göra något "lugnt" som middag med vänner, film etc. Såna standard tjejer är rätt så tråkiga faktiskt.

Tycker din sammanfattning är klockren!:)

Skrivet av McFeast:

Nu ska vi inte degradera kvinnofolket till "saken" Skämt o sido, jag kan delvis hålla med men det är en härligt blandad kompott jag stött på genom åren, en del är åt "hus-mus" hållet och yttrar knappt ett pip medans andra håller show och gestikulerar mer än en italiensk fotbollsspelare som just fått gult kort för filmning.

Jo men de som håller show (Läs: som är socialt utåtriktade:)) är ack så sällsynta.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Håller med lite där. Om man ser på tv program från adra länder där dom är i sverige brukar dom nämna hur trevliga svenskar är osv.
Jag tror att många tänker att gräset är grönare på andra sidan (gränsen i detta fall ) Dom som tror det får gärna åka till Danmark eller var nu tjejerna skulle vara roliga o leta så vi "normala" får det lungt en stund

Jo men vi svenskar är ju kända för att vara trevliga - I en engelsk dokumentär sa speakern: "Svenskar är trevliga och snälla. Det tar 10 år och lära känna en svensk, men när du har lärt känna henne/honom har du en vän för livet". Så snälla men tråkiga, som en ko eller en gris.:P Lite timida och tillbakadragna bökar vi runt i vår stia...ursäkta...i vårt hem.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Är väl inte så att de är tråkiga på riktigt, den typen av tjej som det syftas på är väl snarare för upptagen med att vara ordentlig och en "fin" flicka för att vara rolig och släppa loss lite, hela det tror jag grundar sig i det dåliga självförtroende som väldigt många tjejer har.

Permalänk

Du kanske träffar fel sorts tjejer?

offtopic - Snälla sluta missbruka smiles...

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

Så länge de ligger på rygg så får de vara tråkiga, men ska man umgås med de så får de skärpa sig.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MIFFo_BEast:

Så länge de ligger på rygg så får de vara tråkiga, men ska man umgås med de så får de skärpa sig.

Ja vad ska man säga om det?:P Linjärt tänkande?:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuttokova:

Du kanske träffar fel sorts tjejer?

offtopic - Snälla sluta missbruka smiles...

Kanske det *fundera*? jag har ju inga problem att träffa tjejer men det kanske är som du säger att det är fel sorts tjejer...

Off topic: vänligen se tidigare svar (via sökfunktion) ang. smileys.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Tycker Svenska tjejer är rätt bra klass på. Visst de finns fjortisar som aldrig växer upp och så. Men jag ser nog mig själv i många av motsatt kön. Så länge De inte röker eller något dumt man inte gillar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Latinas är skoj, men dom håller aldrig käften.
Och "typiska" svenska tjejer är bara knepiga.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cropsgrinder:

Latinas är skoj, men dom håller aldrig käften.
Och "typiska" svenska tjejer är bara knepiga.

Latinamerikanska tjejer är trevliga, glada, snälla och utåtriktade.:) Till skillnad från svenskar om istället aldrig pratar och sitter tysta med en kopp kaffe i näven och ja...sitter och glor tyst som en ko vid sitt furuköksbord ellerTV:n.:P Värre än araber ju.xD - jag föredrar den utåtriktade latinamerikanska stilen (eller den italienska), istället för den introverta och gråa svenska "livsstilen" :S :/ (det är inte ett sätt och "leva" i ordets bemärkelse enligt mig:P).

Svenska tjejer är mediokra och knepiga ja...:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Känner många tjejer som är hur glada/trevliga som helst. Rent generellt känns det dock som att svenska kvinnor (och män), är en aning tråkigare och mer tillbakadragna än andra. I Japan (Som också är strikt), Latinamerika och längre ner i Europa känns det som att man mycket oftare börjar snacka med folk man inte känner. På t.ex. Tåg/buss, barer osv. Detta kan dock också ha att göra med att man är turist vilket gör att man blir mer "intressant".

Permalänk

Yää MacEnkronan, latinos/latinas är najs...speciellt chilenare

Men jag tycker det är lite synd...att svenskar "ska" var tystlåtna och sånt. Man ska inte ta plats, inte tro man är bättre än någon annan. Jantelagen är bajs.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Vi svenskar är lite som engelsmän. Grå och tråkiga. Nu säger jag inte att alla är så, men JAG tycker att många är så.
Och dom engelsmän jag har träffat så har nästan alla varit så.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Det är regnet!

Permalänk
Medlem

Svenskar är väl ganska kände för att supa sönder sig, sjunga, skrika, katiga, trot att de är så tuffa (specielt killar) men bara när de fått i sig mycket alkohol. Annars är de mycket tvärtom, ganska tyst, inte högjludda när de pratar som många utländska och tycker många saker är pinsamt. Vi är väl ganska blyg här upp egentligen?

Permalänk

Öh, det är inte specifikt tjejer som är tråkiga, det är människor som överlag är jävligt tråkiga och aldrig vill hitta på någonting nytt. Människor borde vara mer radikala (nu refererar jag inte till att vara politiskt radikal).

Det finns tyvärr inte någon omedelbar bot på problemet, annat än att försöka hitta människor som inte är så tråkiga. Människor som passar bättre för dig alltså. Är det inte möjligt så får du försöka klara dig själv lite mer (även om många tycker att det är tråkigt).

Att svenskar skulle vara värre än andra folkgrupper vet jag inte riktigt om jag håller med om. Människor som är intressanta och som det går att föra en intressant dialog med finns inom alla folkgrupper, sen finns det en enorm grupp människor som är hjärndöda. Denna hjärndöda grupp kan sedan bland annat delas upp i klichégrupper vilket i vissa fall korrelaterar med vissa folkgrupper.

Att bara säga "Svenska Tjejer är överlag tråkiga" är korrekt men ger en skev bild av verkligheten.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RobinCC:

Svenskar är väl ganska kände för att supa sönder sig, sjunga, skrika, katiga, trot att de är så tuffa (specielt killar) men bara när de fått i sig mycket alkohol. Annars är de mycket tvärtom, ganska tyst, inte högjludda när de pratar som många utländska och tycker många saker är pinsamt. Vi är väl ganska blyg här upp egentligen?

Jo du har rätt: många blir dryga på fyllan.:P Dock har jag sett att tjejer blir gärna "killar" i fyllan och villan. Intressant fenomen som jag aldrig sett annars (typ profant språk, blir lika kaxiga som killarna nästan etc.).

Skrivet av Random-person:

Öh, det är inte specifikt tjejer som är tråkiga, det är människor som överlag är jävligt tråkiga och aldrig vill hitta på någonting nytt. Människor borde vara mer radikala (nu refererar jag inte till att vara politiskt radikal).

Jo dom borde det men konstigt nog är det få som vill. Har ett ex. och hon är mycket för "föreningsliv"-aktiviteter (eller hur jag ska säga som) hon anordnar bakkalas, hänger på "mitt liv som kvinna" (dvs. diverse) siter som har med det kvinnliga temat att göra, sticker till Farsta och försöker knyta kontakter (lyssnade med ett halvt öra men hon verkade ha träffat någon från sidan vilken det nu var) och det ska hon ha cred för.:) MEN: hon sa också när hon gjorde sådant att: "folk vill men har ändå inte viljan - mycket rinner ut i sanden". Jag undrade "varför" men hon menade att folk hade mycket och göra. Intressant tyckte jag då alla "klagar" på att de måste "sova, jobba äta" men det är heller inte många som gör något åt att komma ur ekorrehjulet.;) Och om ingen vill förändra något - ja då förblir alla lika gråa och tråkiga.

Skrivet av Random-person:

Det finns tyvärr inte någon omedelbar bot på problemet, annat än att försöka hitta människor som inte är så tråkiga. Människor som passar bättre för dig alltså. Är det inte möjligt så får du försöka klara dig själv lite mer (även om många tycker att det är tråkigt).

Helt sant.:) Jag undviker att umgås med tråkiga människor och (även om jag har vänner) skulle jag välja mellan tråkigt folk vs. vara själv är jag hellre själv.:) Dock kan jag sakna tiden från när jag jobbade internationellt och jag tror skillnaden mellan tråkigt folk och icke-tråkigt folk är att de tråkiga folket går i sitt ekorrehjul innanför kommunens 50 skyltar och har inte sett så mycket och saknar därför inget heller. Medan jag har mycket lättare för att se det tråkiga i tillvaron än de som inte har det. Nämnda ex. mor sa till mig helt exalterat: "Nu hade vi tänkt och åka in till centrum och köpa frön:D" och jag tänkte "okej if that's your thing"...:P De hade nån "sed"/helgvana att man skulle glo på Allsång på skansen och jag höll på och dööö inombords av leda :S men jag klandrar inte dom - dom är ju ett genomsnitt av de flesta enligt beskrivning ovan.:) Men det är ju tröttsamt för :)MIG:) även om de inte tänker/ser det på det sättet.:P Därför undviker jag tråkiga månniskor - för och förminska lidandet för mig själv.:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

1+ till knepiga!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

You know how a women gets a man excited?

Thats it, We´re guys, we´re easy.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk

Jag ser inget speciellt med tjejer, dock stör jag mig på folk som flyr undan verkligheten och lever i en fantasivärld och blir så chockade då någon bryter mot sociala normen, bara för att den är nyfiken på hur djuren beter sig. Då kallar de denna för idiot utan fundera på vem som är det.
Just personer som lever i förhållanden brukar enligt mig tillhöra folk med moralpanik och dessa indoktorerar sina barn med samma smörja.
Inom denna smörja så har man gett kvinnor en annan status, men kvinnor vill ofta bli behandlad som en man då det gynnar dem.

Så vi lever i ett samhälle som indoktorerar kvinnor att bete sig på ett visst sätt. Om en kille beter sig på samma sätt så ser folk ner på denna, pojkflicka håller däremot bli mer accepterad.

Så jag kan inte säga att jag stör mig på kvinnor, dock stör jag på en folkgrupp där i princip alla kvinnor tillhör och majoriteten av alla män.

*edit*
Angående roligt så kan man ha det på många sätt, att köpa en Iphone för 6papp eller vad den nu kostar och gå och vifta med den på stan är knappast något som gör mig upphetsad. Många tjejer och därtill killar lever i en värld där de kan ha roligt genom att visa vad de kan köpa, vilket knappast inte tillfredsställer mig. Speciellt inte om man har normal ekonomi varvid man inte kan köpa mer än en vanlig svensson.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag har alltid tyckt att tjejer inte har några speciella intressen, förutom just de intressen som TS listade och kanske även hästar. Visst det finns väl undantag. Men vad jag menar är att merparten av tjejerna inte alls är lika konstruktiva som vi killar som ofta har ett djupt intresse av t.ex teknik/datorer/bilar etc.. Många tjejer jag har pratat med som säger sig vara intresserade av t.ex bilar visar sig ha ett mycket ytligt intresse, de låtsas bara vara intresserade och är oftast mycket okunniga :-/

Och förresten som någon nämnde tidigare om tjejer och fylleslag, har jag funderat över.. t.ex kollar man på f.b eller något datingcommunity håller ofta tjejerna i en öl eller drink på 90% av bilderna :S Är det så tufft att visa att man dricker eller?

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Medlem

Spännande inlägg där Decube. När man tänker efter så är det nästan som du säger, att de inte har några speciella intressen utan det är mest bara hästar och sådant.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Många tjejer gillar väl fotboll, innebandy, teater och dansa t. ex., men jag har inte så stor koll

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Decube:

Är det så tufft att visa att man dricker eller?

Vad brukar du göra på fester? Gibba wow och dra ett nördskämt?

Den här tråden är sorglig.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Vad brukar du göra på fester? Gibba wow och dra ett nördskämt?

Den här tråden är sorglig.

Glöm inte att du är på Sweclockers. Sveriges största datorforum (eller hur är det?).
Du borde inte bli överraskad över att hitta datornördar här.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jo du har rätt: många blir dryga på fyllan.:P Dock har jag sett att tjejer blir gärna "killar" i fyllan och villan. Intressant fenomen som jag aldrig sett annars (typ profant språk, blir lika kaxiga som killarna nästan etc.).

Jo dom borde det men konstigt nog är det få som vill. Har ett ex. och hon är mycket för "föreningsliv"-aktiviteter (eller hur jag ska säga som) hon anordnar bakkalas, hänger på "mitt liv som kvinna" (dvs. diverse) siter som har med det kvinnliga temat att göra, sticker till Farsta och försöker knyta kontakter (lyssnade med ett halvt öra men hon verkade ha träffat någon från sidan vilken det nu var) och det ska hon ha cred för.:) MEN: hon sa också när hon gjorde sådant att: "folk vill men har ändå inte viljan - mycket rinner ut i sanden". Jag undrade "varför" men hon menade att folk hade mycket och göra. Intressant tyckte jag då alla "klagar" på att de måste "sova, jobba äta" men det är heller inte många som gör något åt att komma ur ekorrehjulet.;) Och om ingen vill förändra något - ja då förblir alla lika gråa och tråkiga.

Helt sant.:) Jag undviker att umgås med tråkiga människor och (även om jag har vänner) skulle jag välja mellan tråkigt folk vs. vara själv är jag hellre själv.:) Dock kan jag sakna tiden från när jag jobbade internationellt och jag tror skillnaden mellan tråkigt folk och icke-tråkigt folk är att de tråkiga folket går i sitt ekorrehjul innanför kommunens 50 skyltar och har inte sett så mycket och saknar därför inget heller. Medan jag har mycket lättare för att se det tråkiga i tillvaron än de som inte har det. Nämnda ex. mor sa till mig helt exalterat: "Nu hade vi tänkt och åka in till centrum och köpa frön:D" och jag tänkte "okej if that's your thing"...:P De hade nån "sed"/helgvana att man skulle glo på Allsång på skansen och jag höll på och dööö inombords av leda :S men jag klandrar inte dom - dom är ju ett genomsnitt av de flesta enligt beskrivning ovan.:) Men det är ju tröttsamt för :)MIG:) även om de inte tänker/ser det på det sättet.:P Därför undviker jag tråkiga månniskor - för och förminska lidandet för mig själv.:):D

Men du får inte glömma att "tråkigt folk" behöver inte vara tråkiga jämt. De kanske går igång på något annat som inte du gör och kanske tycker du är tråkig . Ne men ibland får man ju peppa den andra lite för att något roligt skall hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Vad brukar du göra på fester? Gibba wow och dra ett nördskämt?

Den här tråden är sorglig.

Eftersom att jag jobbar med datorer 8h varje dag vill jag verkligen inte prata om sånt när jag är på fest. Folk ska bara ha gratis support då Men det jag menar är väl att somliga tjejer kanske festar (dricker) lite väl mycket helt enkelt?
har flera tjejkompisar som dricker varje helg och ofta även mitt i veckan, och då är det inte bara en öl utan det är pangfylla varje gång. Kan inte vara så hälsosamt... Men har man inga andra intressen vad ska man göra

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Decube:

Eftersom att jag jobbar med datorer 8h varje dag vill jag verkligen inte prata om sånt när jag är på fest. Folk ska bara ha gratis support då Men det jag menar är väl att somliga tjejer kanske festar (dricker) lite väl mycket helt enkelt?
har flera tjejkompisar som dricker varje helg och ofta även mitt i veckan, och då är det inte bara en öl utan det är pangfylla varje gång. Kan inte vara så hälsosamt... Men har man inga andra intressen vad ska man göra

Precis som somliga killar. Det du beskriver låter förövrigt som en vanlig student, eller en snubbe som ligger inne i lumpen. Hälften av alla som låg inne i min pluton drack varje helg (jag drack bara nästan varje helg när jag inte var hos mormor).

Tjejer är precis som killar, sjukt olika. Bara på ett nördforum kan man tydligen tro annat och veta "sanningen om tjejer".

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Inget skitsnack nu grabbar för fan!

SWENSKA TJEJ IT'S THE GREJ!

Visa signatur

hollywoodstar