Permalänk
Medlem

När får ni in asus rampage III formula kortet i lager?

Asus Rampage III Formula - Inet.se

Permalänk
Medlem

Undrar om ni tar in grejer som inte finns i webshopen på beställning. Är ute efter ett lite speciellt mATX chassi Komplett.se - In-Win Dragon Slayer Micro Tower Svart Men vill gärna beställa allt från er då ni är billigare och har fri frakt sweclockers.

Följdfråga, hur hittar man på produkten i webshoppen gratis frakt swec 500kr+ ? Sökt på forumet överallt och på sidan.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Knuppe:

Undrar om ni tar in grejer som inte finns i webshopen på beställning. Är ute efter ett lite speciellt mATX chassi Komplett.se - In-Win Dragon Slayer Micro Tower Svart Men vill gärna beställa allt från er då ni är billigare och har fri frakt sweclockers.

Följdfråga, hur hittar man på produkten i webshoppen gratis frakt swec 500kr+ ? Sökt på forumet överallt och på sidan.

Finns ju typ en miljon inlägg med länken xD
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

Som hälften av alla andra egenutnämnda dyslektiker på Swec?

Använd rättstavningsprogrammet om du är osäker på hur ord stavas istället för undanflykter.

Permalänk
Medlem

kommer ni ta in roccat kave och roccat kone+ ?

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte använda presentkort online, måste jag gå till butiken för att kunna använda det? segt när butik priserna höjer slut summan med drygt 100kr. :/

Permalänk
Inaktiv

Skulle kika på mp3-spelare men såg till min besvikelse att ni bara kör apple

Permalänk
Moderator
Moderator

Uppgraderingspaket Core i7 + Stormrise - Inet.se

Höll på att föreslå någon detta paket men lade sedan märke till att det står i7 930, är det inte dags att byta till i7 950 bland annat med tanke på att i7 930 utgått ur ert vanliga sortiment?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Uppgraderingspaket Core i7 + Stormrise - Inet.se

Höll på att föreslå någon detta paket men lade sedan märke till att det står i7 930, är det inte dags att byta till i7 950 bland annat med tanke på att i7 930 utgått ur ert vanliga sortiment?

Kolla lite längre bak i tråden, det har redan tagits upp.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Piece of Cake:

Kolla lite längre bak i tråden, det har redan tagits upp.

Visserligen, jag var en av dem som skrev om det, men vid den tiden hade inte 930 ännu utgått från deras ordinarie sortiment.
Om inte annat så var det dags för en påminnelse

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

När får ni in Asus Rampage III Formula ?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Überklass:

Tydligen fel på bilderna från tillverkaren, likadant på prisjakt, Misco och flertalet andra butiker.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Uppgraderingspaket Core i7 + Stormrise - Inet.se

Höll på att föreslå någon detta paket men lade sedan märke till att det står i7 930, är det inte dags att byta till i7 950 bland annat med tanke på att i7 930 utgått ur ert vanliga sortiment?

De kanske vill sälja ut de i7 930 som finns på lagerhyllan?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av aMp:

De kanske vill sälja ut de i7 930 som finns på lagerhyllan?

Det var en möjlighet som jag tog upp tidigare när de hade den i lager, men nu har den ju som sagt verkligen utgått från deras vanliga sortiment, känns föga troligt att de skulle bestämma sig för att spara dem till uppgraderingspaket och vägra sälja dem separat. Nåja vi får se vad de säger

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av twisted_cain:

Vad är det för fel med lite framförhållning?

Skrivet av RainesX:

Du kunde ju ha beställt liite tidigare me.
Du har väl vetat om detta ett tag antar jag.
Sen hade det inte vart säkert även om inet hade skickat det att posten hade levererat det i tid ändå.

Håller delvis med men med tanke på att han ringde dem och frågade så är det rätt brunt. De borde inte lova något om det inte är garanterat, om de nu gjorde det, framgick inte exakt vad de svarade.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Håller delvis med men med tanke på att han ringde dem och frågade så är det rätt brunt. De borde inte lova något om det inte är garanterat, om de nu gjorde det, framgick inte exakt vad de svarade.

Frågan är ju om dom använde dom orden när dom pratade med honom.
Dom brukar vara väldigt försiktiga med att använda ordet lovar.
Finns ingen säkerhet i det samt att dom har ingen makt över posten heller så dom kan inte lova något sådant.

Han som ringde får skylla sig själv och inte hålla Inet för detta då han kunde ha beställt i alla fall en dag tidigare.
Framförhållning är ordet.

Men visst använde dom nu ordet lovar så är det lite illa.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Om produkten finns på lager i butik är det bara att boka den på nätet och invänta ordernummer som kommer via SMS. Dock kan priset skilja sig mellan butik och webb pga. högre kostnader i butik.

Tyvärr inte, Scythe har fortfarande stora produktionsproblem. Vi uppdaterar datumen löpande så fort vi får veta något!

Nanoxia är tyvärr inget vi märkt av efterfrågan på. När det gäller Asus har vi som mål att även ta in deras grafikkort.

För tillfället inväntar vi på datum från Fractal. Den kommer upp på hemsidan så fort vi vet mer!

Svårt att svara på varför det blev två paket i ditt fall utan att veta ordenrummer. Det bästa vore om posten kunde sammankoppla två paket, men dessvärre erbjuder de ej någon sådan möjlighet idag.

Det är tyvärr inget vi kommer att ta in. Vi har valt att främst ta in billigare moderkort från Asrock då det är ett lågprismärke. Vi rekommenderar Asus om du ska ha ett värstingkort!

Justerat! Dra gärna ett mail till info@inet.se om ni ser priser som verkar knepiga!

Tack själv!

Mvh / Inet

Ledsen, men just Asus är ett märke som jag undviker...pga skitdålig support!
Edit: Har haft 2 asrock kort genom åren...visst det är ett lågprismärke...men jag är mycket nöjd med korten...mer nöjd än jag varit med mina 2 Asus kort som bara strulat för mig:)

Edit igen: Hoppas någon läste länken jag bifogade...det kortet jag efterfrågade må vara ett dyrare Asrockkort men ack vilken fin recension det fick!:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Kommer ni ta in BitFenix nya chassi Survivor?

Permalänk
Medlem

Kommer Inet att ta in ASUS HD 6850/6870 DirectCu? Vill ju såklart ha de korten som man kan klocka väl.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Fick min nya dator från Inet i fredags.

+Snabb montering samt leverans, det tog inte mer mer än 2 dagar från att alla delar fanns tills den var monterad och iväg skickad
+ Bra kabel dragning
+ Rätt timings + hastighet på minnen i BIOS från början.

- Inget godis
- Beställde med en Noctua DH-D14, när jag öppnar lådan så ser jag att kylaren lutar. Detta är väl egentligen inte Inets fel då det uppenbarligen skett under leverans, men vore det inte en idé att vrida paketet så att kylaren pekar uppåt och sätta en "Denna sida upp" lapp på lådan för att förhindra sådant när en extra CPU kylare är beställd?

I slutändan spelar det ingen roll som helst, blev självklart orolig och kollade temperaturer och benchmarkade lite. CPU'n idlar oftast kring 30 grader (har tom sett den nere på 22) och med 100% load på alla kärnor så klarar den just och pass att gå upp i 50 grader

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NoCc:

Fick min nya dator från Inet i fredags.

...Beställde med en Noctua DH-D14, när jag öppnar lådan så ser jag att kylaren lutar. Detta är väl egentligen inte Inets fel då det uppenbarligen skett under leverans, men vore det inte en idé att vrida paketet så att kylaren pekar uppåt och sätta en "Denna sida upp" lapp på lådan för att förhindra sådant när en extra CPU kylare är beställd?

I slutändan spelar det ingen roll som helst, blev självklart orolig och kollade temperaturer och benchmarkade lite. CPU'n idlar oftast kring 30 grader (har tom sett den nere på 22) och med 100% load på alla kärnor så klarar den just och pass att gå upp i 50 grader

Hur kom datorn förpackad? Fanns det dubbelt stötskydd utanpå originalkartongen, dvs kartong i kartongen? Om inte, fanns det speciellt stöd för Noctuan invändigt i datorn?

Om nej på båda frågorna skulle jag vilja säga att det är Inets fel eftersom tunga eftermarknadskylare skapar alldeles för stora G-krafter om de får hänga fritt, utan annat stöd än moderkortet, om inte extra mycket stötdämpande material finns. Med tanke på vikten och kylarnas höjd blir det enorma brytkrafter när posten slänger paket i marken från någon meter eller mer (vilket inte är ovanligt).

Jag tycker mig minnas fler fall av böjda kylare på färdigbyggda datorer från Inet.

Edit: Tips från mig tidigare i tråden: MultiMan ger amerikanska paketeringstips

Tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hur kom datorn förpackad? Fanns det dubbelt stötskydd utanpå originalkartongen, dvs kartong i kartongen? Om inte, fanns det speciellt stöd för Noctuan invändigt i datorn?

Om nej på båda frågorna skulle jag vilja säga att det är Inets fel eftersom tunga eftermarknadskylare skapar alldeles för stora G-krafter om de får hänga fritt, utan annat stöd än moderkortet, om inte extra mycket stötdämpande material finns. Med tanke på vikten och kylarnas höjd blir det enorma brytkrafter när posten slänger paket i marken från någon meter eller mer (vilket inte är ovanligt).

Jag tycker mig minnas fler fall av böjda kylare på färdigbyggda datorer från Inet.

Edit: Tips från mig tidigare i tråden: MultiMan ger amerikanska paketeringstips

Det är en special kartong, men inte riktigt lika säker som dom du länkar till

Det är en låda i lådan, men om jag minns rätt så är det ingen frigolit eller liknande mellan lådorna utan bara wellpappen, medans det är frigolit på sidorna av datorn i den innersta lådan.

Tyvärr så är inte kylaren säkrade på något sätt och det är lite oförstårligt för mig. Det skulle egentligen räcka med att dom band fast 2 snören i chassit och i kylaren för att hålla den på plats, så är det bara att klippa upp dom när man får datorn.

Tyvärr tror jag inte det är någon svensk butik som har någon riktigt bra lösning, om jag minns rätt så skickade datorbutiken en vanlig låda med frigolit och dom vägrar sätta på CPU kylare (före ägarbytet)

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fidel Castro:

Ledsen, men just Asus är ett märke som jag undviker...pga skitdålig support!
Edit: Har haft 2 asrock kort genom åren...visst det är ett lågprismärke...men jag är mycket nöjd med korten...mer nöjd än jag varit med mina 2 Asus kort som bara strulat för mig:)

Antar du vet att Asrock är ett dotterbolag till Asus?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Antar du vet att Asrock är ett dotterbolag till Asus?

Oh yes I do! Men de är ett självständigt bolag:) Fina överklockningsfunktioner...det senate jag köpt är ett P55 extreme...härligt kort! Må vara lågt pris men jävligt bra kvalitet...Bang for the bucks!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Inet
Skrivet av flying_taz:

Asus G73Jw kommer med 1333 Minnen, i eran spec står det 1066.

Senaste beskedet från Asus är att varianten med i5 har 1333MHz och i7 1066MHz. Vi får kolla med Asus igen om detta stämmer!

Skrivet av mapo:

När får ni in asus rampage III formula kortet i lager?

Asus Rampage III Formula - Inet.se

Skrivet av prellenboi:

När får ni in Asus Rampage III Formula ?

Tyvärr obekräftat.

Skrivet av Knuppe:

Undrar om ni tar in grejer som inte finns i webshopen på beställning. Är ute efter ett lite speciellt mATX chassi Komplett.se - In-Win Dragon Slayer Micro Tower Svart Men vill gärna beställa allt från er då ni är billigare och har fri frakt sweclockers.

In-Win är tyvärr inget vi har möjlighet att köpa in.

Skrivet av BaronX:

kommer ni ta in roccat kave och roccat kone+ ?

Vi har försökt med Roccat, men tyvärr sålde det inget vidare och har därmed beslutat att ej sälja Roccat.

Skrivet av nmc:

Varför kan jag inte använda presentkort online, måste jag gå till butiken för att kunna använda det? segt när butik priserna höjer slut summan med drygt 100kr. :/

Tyvärr finns det ingen möjlighet att lösa in presentkort på webben i dagsläget. Detta är dock något vi har på vår todo-list och ska lösa i framtiden.

Skrivet av TheDaemon:

Uppgraderingspaket Core i7 + Stormrise - Inet.se

Höll på att föreslå någon detta paket men lade sedan märke till att det står i7 930, är det inte dags att byta till i7 950 bland annat med tanke på att i7 930 utgått ur ert vanliga sortiment?

Skrivet av aMp:

De kanske vill sälja ut de i7 930 som finns på lagerhyllan?

Helt korrekt, när paketen med i7 930 är slut kommer det ett nytt paket med i7 950!

Skrivet av Überklass:
Skrivet av TheDaemon:

Tydligen fel på bilderna från tillverkaren, likadant på prisjakt, Misco och flertalet andra butiker.

Jupps, vi har fått fel bilder från Corsair. Ska vara fixat nu!

Skrivet av Baarry:

Fick in datorn nu för andra gången och igen helt död, de sa att de har bytat ut moderkort, rättat till chassi och fixat windows 7. Och alla av de 3 som jag skrev är helt felfelfel! de bytade ut till någon annat moderkort, Chassit bara värre (Böjd, knäckt och repad ) Och ingen Windows 7 installation alls.

Vad ska jag göra? lämnade in denna för 1 vecka sen och fick den idag.

Kan man ta tillbaks sina pengar?

Vi får inte gå in och kommentera enskilda ärenden i det här forumet, men slå oss gärna en signal på 031-652700 eller skicka ett mail till service@inet.se så försöker vi hjälpa dig.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Skrivet av SuperChefen:

Kommer ni ta in BitFenix nya chassi Survivor?

Jupps, inköpsavdelningen kollar på det. Lite unikt chassi med bra funktioner för den som är mycket på LAN.

Skrivet av Nerus:

Kommer Inet att ta in ASUS HD 6850/6870 DirectCu? Vill ju såklart ha de korten som man kan klocka väl.

Vi jobbar att få in Asus, men ligger troligtvis en bit fram i tiden.

Skrivet av NoCc:

Fick min nya dator från Inet i fredags.

+Snabb montering samt leverans, det tog inte mer mer än 2 dagar från att alla delar fanns tills den var monterad och iväg skickad
+ Bra kabel dragning
+ Rätt timings + hastighet på minnen i BIOS från början.

- Inget godis
- Beställde med en Noctua DH-D14, när jag öppnar lådan så ser jag att kylaren lutar. Detta är väl egentligen inte Inets fel då det uppenbarligen skett under leverans, men vore det inte en idé att vrida paketet så att kylaren pekar uppåt och sätta en "Denna sida upp" lapp på lådan för att förhindra sådant när en extra CPU kylare är beställd?

I slutändan spelar det ingen roll som helst, blev självklart orolig och kollade temperaturer och benchmarkade lite. CPU'n idlar oftast kring 30 grader (har tom sett den nere på 22) och med 100% load på alla kärnor så klarar den just och pass att gå upp i 50 grader

Inget vidare att kylaren lutar efter postens hantering. Jag skall under dagen ta mig en tur till vår verkstad och undersöka om vi kan vidareutveckla vårt befintliga emballage till det bättre och säkra tyngre kylare vid behov.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

skär ut en bit av sån där plast liknande material som stöd innan ni sätter på sidan?

Va fan heter? det är inte frigolit men ändå mjukt som det fast plast/skumgrej

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

vet ni när Gigabyte Radeon HD6850 1GB - Inet.se kommer in i lager?
står ju bara försenad

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Inget vidare att kylaren lutar efter postens hantering. Jag skall under dagen ta mig en tur till vår verkstad och undersöka om vi kan vidareutveckla vårt befintliga emballage till det bättre och säkra tyngre kylare vid behov.

Mvh / Inet

Scythe Ninja Wire CPU/GK-kylare - Inet.se

något sådant borde väl räcka? kanske itne den. men en liknande

Permalänk
Medlem

Hur bär jag mig åt för att hitta "Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr"? Får alltid googla för att hitta den, i vilken kategori ligger den? Det fungerar inte att söka på "Sweclockers" heller. Så vänligen, ge mig inte 50240204203 länkar till DEN "produkten" utan tala om hur JAG själv ska navigera mig dit!

Tack på förhand!