ATI HD5770 Krascher/frysningar vid spel

Permalänk
Medlem

ATI HD5770 Krascher/frysningar vid spel

Hej!

Har ett störande problem som jag vill ha hjälp med! Det är så att när jag spelar Battlefield 2 bad company så fryser/låser sig datorn efter 10-20 minuters spelande. Bilden fryser och ljudet hakar upp sig. Inga konstiga färger eller så dyker upp. Men Left 4 dead kan jag spela utan några som helst problem. Det flyter på.

Har kollat på värmen utan att jag höjer fläkten och den ligger då på runt 60 grader. Vilket jag inte anseer vara högt och köra med lite extra ös med gpu-fläkten så ligger den på runt 45-50 grader. Så jag tippar på att värme är uteslutet.

Har testat insallerat olika drivisar till graffekortet och tagit bort dom med med driver sweeper men felet återstår. Bilden fryser som vanligt.

Kör med Windows 7 64-bit. Har 4 gig ram-minne.

Pls hjälp moi!

mvh Adema

Permalänk
Medlem

Rätt volt på minnena?
Min dator hängde sig i Bla GTA IV tills jag ändrade volten på minnena.
Kan vara en ide...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Rätt volt på minnena?
Min dator hängde sig i Bla GTA IV tills jag ändrade volten på minnena.
Kan vara en ide...

Hur ändrar man det?

Permalänk
Medlem

In i bios och kolla.
Vad har du för minnen & moderkort?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Du har inte fått någon blå skärm?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med mina två sapphire 5770 vapor-x i crossfire, kunde spela en map ungefär sen så dog det.

Trodde först det hade att göra med nätagget att det inte orkade med två kort, det är ett corsair på bara 550W men testa igår att lägga in ccc 10.4 med 10.4 drivers istället för de senaste 10.9 och det verkar ha löst problemet.

Gick dessutom från 20 fps till 58-70 fps utan att ändrat några inställningar i bc2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

In i bios och kolla.
Vad har du för minnen & moderkort?

ska kolla i bios.

Har 4 st crusial pc-6400. moderkortet är Gigabyte P35.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Du har inte fått någon blå skärm?

Har inte det. Bilden fryser bara och ljudet går runt i en loop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lionie:

Jag hade samma problem med mina två sapphire 5770 vapor-x i crossfire, kunde spela en map ungefär sen så dog det.

Trodde först det hade att göra med nätagget att det inte orkade med två kort, det är ett corsair på bara 550W men testa igår att lägga in ccc 10.4 med 10.4 drivers istället för de senaste 10.9 och det verkar ha löst problemet.

Gick dessutom från 20 fps till 58-70 fps utan att ändrat några inställningar i bc2.

Ok. Ska testa installera 10.4 versionen. Jävla drygt när det ska strula

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adema:

ska kolla i bios.

Har 4 st crusial pc-6400. moderkortet är Gigabyte P35.

stog nåt med ddr2 volt-nånting och den stog på normal. kunde välja om jag ville ha mera volt, från 0.2 till 0.7. tog det lägsta för att sen jobba mig uppåt.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har hört att 10.5a är den bästa drivrutinen för BC2. Jag har dock inga som helst problem i BC2 med 10.9 med HD5850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har hört att 10.5a är den bästa drivrutinen för BC2. Jag har dock inga som helst problem i BC2 med 10.9 med HD5850.

Verkar hänga rätt mycket på vilket kort man kör och om det är crossfire eller inte, iaf är det den informationen jag kunna skrapa fram från alla möjliga håll.

För just 5770 så verkar de flesta säga att 10.4 eller max 10.5 för bc2, kanske hänger på om man har crossfire eller inte, men just för crossfire och 5770 så verkar de flesta rösta på 10.4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lionie:

Verkar hänga rätt mycket på vilket kort man kör och om det är crossfire eller inte, iaf är det den informationen jag kunna skrapa fram från alla möjliga håll.

För just 5770 så verkar de flesta säga att 10.4 eller max 10.5 för bc2, kanske hänger på om man har crossfire eller inte, men just för crossfire och 5770 så verkar de flesta rösta på 10.4.

helt otroligt. Spelet funkar med ccc 10.4. Tack för hjälpen alla!