Skriv om era roliga / tråkiga Random 5 manna dungeon historier Tråden.

Permalänk
Medlem

Körde Fos Hc nyss.. Med en jätte kul grupp:)
Jag tankade och enl. Recount så låg jag etta på dps med ca2k.. Sisst låg en hunter på 700!!

Folk började fråga om varför hans dps va så sjukt låg.. och varför han inte hade någon pet..
Dps visste han inte varför den var låg.. men petten visste han varför den inte var där...
Den dog i förra dungeonen och han hade inte hunnit skaffa en ny!!! WtF!!!

Huntern skulle gå och hämta en ny pet så vi väntade på honom.. (Kan ju inte gärna kicka en kille som är noob.. han verkade vara juste för övrigt.).
Till slut kom han tillbaka med en lvl 77 varg..

I stället för att ressa sin pet så dissmissada han alla pet som dog och skaffade en ny...!! Han verkade inte veta att man kunde ressa dom!!
Frågade om han hade fått karaktären av någon eller om han levlat upp den själv.. Jo han hade levlat den själv sa han... Skum kille det där...

Permalänk
Medlem

Finns så jävla många noobs/tards/rövhål i wow nuförtiden så gör jag som kräver mer än 1 spelare så är det med guilden annars skiter jag i det. Jävligt tråkigt egentligen men jag hoppas att cata rensar bort dom flesta noobsen/tardsen

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att det är värre med dom som gapar retard/Noob/rövhål i BGS eller jobbar sig i instanser. Jag kör hellre instans med ett gäng trevliga Noobs än med elitraidare som kan och har gjort allt och är allmänt otrevliga.

Fast det bästa är ju att köra med ett skickligt trevligt gäng som jag gjorde i fredags med min nydingade 80 DK

Permalänk
Medlem

Spelade lite dungeons igår.

Hamnade med en jävligt bra grupp. Vi rensade första bossen i PoS på 13sekunder och alla hade 10k+ singletarget =D.

Körde 3 dungeons till med den gruppen.

Permalänk
Medlem

Körde culling in Stratholme (tror den hette så..) igår. Jag körde DPS med min frost DK.
Efter första bossen som är rätt enkel går tanken (en palla) afk..vi väntade en liten stund men blev tvugna att kicka honom.
Sedan kome det en tauren-warrior in och sprang på som sjutton. Problemet var att han tappade aggrot hela tiden och jag fick det mesta på mig. Kanske för att jag hela tiden låg högst på dps räknarn (recount).

Detta gjorde att vi inte hann fram till näst sista bossen där en drake droppar så det var några som surade till över det. När vi kört slutbossen så ville han köra mer instans med samma gäng men alla utom jag nekade. Killen var svensk så vi snackade lite och körde en instans till och då tog han aggro bättre. Själv tog jag det lite lugnare med mobsen så att jag inte skulle ta för mycket aggro från honom. Det här har inte hänt förr trots att jag gjort bra dps och jag vet inte riktigt vad killen gjorde för fel. Snäll kille var det i alla fall

Permalänk
Medlem

Wipa ni nån gång? Att dpser skulle råka få aggro är ju tydligen tabu, och genast så suger tanken... Men det spelar ju inte så jäkla mycket roll egentligen. I allafall om man nu som du var DK - dom ska ju hålla för lite mer än tex en mage i cloth, eller en rogue.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Wipa ni nån gång? Att dpser skulle råka få aggro är ju tydligen tabu, och genast så suger tanken... Men det spelar ju inte så jäkla mycket roll egentligen. I allafall om man nu som du var DK - dom ska ju hålla för lite mer än tex en mage i cloth, eller en rogue.

Tycker det är uppfriskande efter patchen att man inte bara kan köra fullt ut hela tiden som DPS.
Man får prova sig fram lite för den tank man kör med för tillfället.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Nej vi wipade otroligt nog aldrig.

Mitt HP var styggt nere några gånger men vi klarade oss mycket tack vare en bra healer. Jag ska inte snacka ner tanken för han gjorde sitt bästa men antagligen hade han rätt röten gear. Jag kunde inte inspecta honom så jag vet inte varför han tappa aggro.

Han körde mycket bättre i nästa instans också då han pullade färre mobs och tog det lite lugnare. Dessutom var det som sagt en mycket trevlig kille men jag blev så förvånad över att jag tog aggro hela tiden för det brukar jag inte göra på det sättet i alla fall. Jag håller med dig Engman78, det gäller att prova sig fram

Permalänk
Medlem

Jag skapade en warrior igår och skulle testa min första instans idag... Har inte tankat innan så man har ju lite dålig koll. Men kanske skulle det gå. Deadmines är ju rätt enkel.

Mina observationer i ordning:
- En mage som var 23 med 850+ hp (resten av oss 16-18 med ~500hp).
- Magen sket fullständigt i vad som hände och anföll allt inom synhåll.
- Ingen i gruppen sa ett ljud
- Vi tar hand första gruppen, jag bockar mig ner för lite loot.
- Resten av gruppen rusar iväg.
- Jag teleportar ut ur dungeon... Bara för att se vad som händer.
- Dom fortsätter.
- Ingen reagerar ens på att jag är borta.
- Dom förlorar knappt hälsa och när nån gör det, helar en paladin upp till 100% utan att förlora mana.
- Ingen har fortfarande reagerat på att jag är borta efter 5 minuter.

Spännande. Inte för att jag bryr mig om man inte kör hardcore tank, dom får gärna ta aggro/pulla om dom vet att dom överlever. Men att ingen brydde sig om man ens var där störde mig lite.

Permalänk
Medlem

Att spela random HC får en verkligen att förstå hur illa ställt det faktiskt är med mänskligheten (:

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Att spela random HC får en verkligen att förstå hur illa ställt det faktiskt är med mänskligheten (:

Kan tänka mig det. När jag dingade 80 igår (med prälle, warriorn som jag postade om ovan har jag skrotat lol) och körde de sista vanliga instanserna (pit of sauron, där lich king jagar en, osv) för att få lite gear inför hardcore, märkte man direkt att det började bli lite annorlunda.

Folk som klagar på att man är undergearad (trots att jag precis kört klart samma instans en halvtimme tidigare utan att wipa), folk som skryter om dps (OMG I GOTZ 10K DPS ON DUMMY, LEMME SOLO INSTANZ!!!) och förstås folk som needar på saker med en "offclass" kommentar sådär lite som om det vore uppenbart att dom måste få needa.

Permalänk
Medlem

Japp, alla människor är otrevligare och mer gearkåta än någonsin.

Samtidigt ska man inte hänga upp sig på det, då förstör man bara spelupplevelsen för sig själv. Jag spelar nästan uteslutande med min guild och mina IRL-vänner och så länge man gör det tycker jag spelet är riktigt kul. Istället för att störa oss på idioter så skrattar vi åt dem. För i nästan 99% av fallen är ju de där rötäggen ofta mycket sämre spelare än en själv (: Deras karaktärer må se ut ungefär som våra men står den Heroic med en liten grön text på någon av deras geardelar? Nä jag tänkte väl det. Och aldrig någonsin har jag gjort mindre skada, haft fler deaths eller förre killing blows än pvp_elite_warrior i full gladiator gear som spammar i capslock i alla BGs (:

Det kommer alltid finnas rötägg vad man än spelar men under det senaste året tycker jag att folk har börjat klaga onödigt mycket på dem. Släng inte mer ved på elden liksom. De älskar uppmärksamhet och det är precis vad vi ger dem om vi blir så fruktansvärt irriterade på deras bristande sociala förmåga och deras handikappade spelstil

Sluta klaga för klagandets skull säger jag och ha kul istället

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Håller helt med wixia.

Fast jag kör nästan bara instans med min frost-dk numera. Min warrior är nära fullt wrath-utrustad (bara shoulders kvar) och hans pve gear är mycket sämre. Jag vill inte gå in i instans och tanka med pvp-gear om det inte är med polarna för det finns alltid någon som med viss rätt kanske lackar ur

Dessutom gör min frost dk en helvetes skada efter patchen så instanser har blivit ganska kul. Dom senaste veckorna (har kört ca 10-12 instanser) så har det faktiskt bara varit trevligt folk jag kört med

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Sluta klaga för klagandets skull säger jag och ha kul istället

Men man måste ju klaga

Haha, dom riktiga heroic instanserna gick mycket bättre än dom sista vanliga 80, mötte mycket trevligare folk. Jag blev också förvånad över hur lätt det var. Tänkte hela tiden "heroics måste ju vara mycket svårare! Dom är ju... Heroic!" och fick tankar på dubbla HP, dubbel skada osv... Men det var ju inte mycket skillnad. Några mer effekter vid boss fights, lite mer tillfällen då folk tog rejäl skada men inget så farligt.

En av instanserna var Culling Of Stratholme, vi rusade igenom, tog kål på allt i vår väg och sen sprang dom fel. Trodde jag iallafall. Visade sig vara en miniboss i slutet. Vi dödade den snabbt, reins of the bronze drake eller vad det nu var trilla ner... Alla körde pass, jag körde greed och fick den. Men jag kan inte flyga fanskapet för att jag inte har råd med träningen än >.<

Permalänk
Medlem

Haha murklor..exakt samma hände mig i HC culling of stratholme i lördags. Jag greedade på draken men alla hade den redan så jag fick den. Trevligt gäng. Nu måste jag bara hitta 3500g så jag kan köpa skillen för att flyga den också

Permalänk
Medlem

Har efter patch 4.0 börjat spela med fire spec på min Mage.

Under en random hc FOS händer följande.

Jag DPS'ar på som vanligt. Skickar på bossen det jag har i min arsenal. Sedan lägger bossen "soul link" på mig. "Stop DPS" Och jag pausar.
2-3sek senare är jag död. Jag tänkte inte då på att DOT's fortsatte att ticka (och tydligen inte healern heller ).

Efter detta är jag noga med att alltid ha Ice Block redo inför denna boss eller att köra Arcane just här.

Edit:
BTW. Är det likadant för alla klasser med DOT'ar? Alltså på just denna fight.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Körde HoR med 4 paladins, jag var själv ganska grön mage. Dock med hyfsad GS.
Gick så sjukt fort, tidigare hade jag inte varit med om att inte wipea i den instancen. Han knappt casta några spells innan mobsen var döda.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Har efter patch 4.0 börjat spela med fire spec på min Mage.

Under en random hc FOS händer följande.

Jag DPS'ar på som vanligt. Skickar på bossen det jag har i min arsenal. Sedan lägger bossen "soul link" på mig. "Stop DPS" Och jag pausar.
2-3sek senare är jag död. Jag tänkte inte då på att DOT's fortsatte att ticka (och tydligen inte healern heller ).

Efter detta är jag noga med att alltid ha Ice Block redo inför denna boss eller att köra Arcane just här.

Edit:
BTW. Är det likadant för alla klasser med DOT'ar? Alltså på just denna fight.

Living bomb kan du ju restarta innan den gör damage. Bra att ha som backup

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibe118:

Living bomb kan du ju restarta innan den gör damage. Bra att ha som backup

Jo förvisso, men en exploderande living bomb överlever man.

Problemet var att alla DOT's låg uppe, Living bomb, Ignite, Pyroblast dot och Combustion.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Jag startade som druid på Outland istället för min präst på tomma Zenedar och körde deadmines igår.

Vi kom till tauren bossen, det var bara slice and dice. Ett par slag, han stunna. Några sekunders strid, han stunna igen. Sen dog han när vi var i stun pga mina wounds som critta för massiv skada. Alla bara sa lol, haha!

Nästa runda fick jag tanka för att vi hade en paladin som var ett arsle. Det går ju inte att hålla aggro för 5 öre som low-level druid, man har typ EN skill som bara gör mer skada
Men det gick ändå rätt så bra.

Permalänk
Medlem

Förfestade hemma och var på G till kalas som sedan vart inställt. Bestämde mig för att jag lika gärna kunde fortsätta boosta min kompis och dricka lite mera innan jag gjorde nåt annat.

Lite mera vart bra mycket mera och det slutade med att jag boostade min kamrat och 3 andra lowbies genom 1 level i dungeons över cirka två timmar. En av stackarna var afrikan och vi diskuterade situationen där mellan fighterna medans healern kommenterade mitt tankande och hur pass bra det ändå gick trots mitt tillstånd. Nedrans vad roligt det är att spela med folk som sköter sig och är trevliga Men efter den kvällen så ger jag upp druidtanking för stunden, inte alls roligt utan swipespam.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul att köra lite exorcism som holy paladin, här springer man runt och healar lite casual, sen kommer man till en boss, poppar alla CDs och mosar ut en 6-7k dps

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk

Kommer ihåg när vi startade nya gubbar och en kompis var helt ny på det här. Vi var och lvlade lite i Loch modan (tror jag att det heter, samt att det var där). Han var warrior (4 lvl högre än oss), jag var hunter och våran tredje vän var en healingklass. I alla fall, warriorn skulle boosta oss, och vi kom till några elitemobs. Warriorn springer fram, skjuter iväg ett skott med ett gevär som han hade, springer bakom oss båda och skriker "HEALA MIG HEALA MIG" medan vi skriker tillbaka i vent "DU ÄR TANK, TANKA DEM FÖR I HELVETE".

Killen hade fullt liv och skriker efter healing, jag och den tredje vännen stog och försökte förstå vad som precis hände. Vi dog, kompisen som var warrior överlevde då han sprang iväg. Ojj ojj som han har fått höra händelsen många gånger. Inte alltid lätt när man är ny i spelet.

En annan gång så var jag i en instance, kommer inte ihåg vilken. Men en i gruppen fick en spell på sig så han blev till en groda, han hoppade runt givetivs (han kunde inte kontrollera grodan), hamnade bakom en tavla och då tog effekten slut. Så där satt han fast och instancen var över då ingen orkade börja gorma mer.

Permalänk
Medlem

Tjena,

Dingade 80 med min druid och fick för mig att jag skulle prova tanka en HC direkt efter dinget. Sagt och gjort, köade och fick instant join som tank.
Det första jag ser i gruppen är att jag har fått 2dps warriors med mörka skuggor som cirkulerar runt dem.. Självklart, 2st fullt 277gearade med shadowmourne som körde sin dagliga instance. Jag stog fint och tittade på när dom svingade sig igenom instancen. Inte för att jag är nån vidare tank, men jag hade inte aggro 3sekunder den gången. Det blev självklart en clean run iaf.

Mvh

Permalänk
Medlem

Tänkte dra upp den här tråden igen.

Kör min nya goblin elemental shaman och hamna i Gnomeregan. Som vanligt så hoppar man ner på muttern, och jag gled ner på golvet.

Men det visade sig att INGEN följde efter. Döda en elite, inga problem. Döda en till elite efter den som kom innanför aggro range. Då kom en till jädra elite och hög mig i ryggen, så jag var tvungen att döda den själv också... Och jag var helt ensam. Vad kommer i ryggen då? Jo självklart glider bossen fram. Jag heal-tankar honom i kanske 45 sec innan jag dör.

Ingen kom förstås... Men efter ett tag så kommer våran priest healer ner och revivar mig. Vi två står där och undrar varför resten av gruppen leker där uppe. Dom dör snabbt utan en healer, blir förbannade och drar. Precis i det ögonblicket så glider bossen fram IGEN.

Det slutar med att jag som shaman står och tankar/pucklar på bossen ensam medans prästen helar. Vi båda använde all vår mana (och jag fick stå och banka med vapnet ett tag) men jag döda den jäkeln till slut