"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Medlem

Märks att ni inte vet vad ni pratar om. Ett par 3x2 ram minnen för i7 processor. amd's mobos kör inte triple channel.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av lukethegamer:

Du kan få en mycket bättre om du bygger själv.

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk

ok gör en för samma pris som är en gaming pc men os och skärm

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med att välja lite delar.
Är ute efter cpu och mobo samt minnen.
Mitt mobo där hemma rök i och med för klent agg som inte kunde leverera ström stabilt.
Nu sitter jag med ett Corsair 850 ax som jag tycker borde räcka längre än jag tror.

Så vad bör jag ha, gärna AMD då jag inte tyar byta sockel vid varje uppgradering samt att jag har vattenblock för amd.
Tänkte mig något ordentligt så budget ligger nog på runt 6-7000 för det.
Inget fel om det landar runt 4-5000 dock för då kanske jag kan skoja till med ett 6870
Min fundering ligger som så här just nu.
RainesX sida - Produktlista - dator amd
Phenom II X6 1090T BE
Asus Crosshair IV Formula
Corsair Dominator DDR3 1600MHz CL8 2x2GB
Föredrar gigabyte som mobo men hittar inget vettigt bland dom ny där :\
Några ideer?
Tack för tid och hjälp ^^ vill ha något ganska snabbt så jag sitter med en gammal ferrari 4000 just nu XD

kan tänka mig intel också nu
RainesX sida - Produktlista - dator intel
Känns så fel att inte hinna med bulldozer så tappa lite sugen att skaffa en 1090T :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

är det nödvändigt att upgradera från 2gbram till 4 för 500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av lukethegamer:

är det nödvändigt att upgradera från 2gbram till 4 för 500kr

Vilket OS kör du på ?

Visa signatur

Cause I'm a Dreamhacker yes I am
[ Gigabyte GTX460 @ 980 Mhz , 2500K @ 4,7 Ghz ]

Permalänk
Skrivet av ZizZon:

Vilket OS kör du på ?

windows 7 64 bit

Permalänk
Skrivet av lukethegamer:

windows 7 64 bit

Ja.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

tänkte kolla om det finns några synpunkter för detta bygge?
har lite dålig koll om allt passar osv?
ska användas till lite spel typ mafia 2 och photshop osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av jux2:

3x2 GB RAM till 8k AMD paketet... Tänk på att folk kanske lyder era råd innan ni gör något.

Skrivet av Dr.Pepper:

Intel 8k paketet är lite fel, tripple channel minnen ska det inte vara till en i5 760..

Skrivet av Maxudd:

Märks att ni inte vet vad ni pratar om. Ett par 3x2 ram minnen för i7 processor. amd's mobos kör inte triple channel.

Jag sätter inte ihop dessa paket på måfå och vet självklart vad jag gör när jag väljer 3x2 stickor RAM. Det är mycket snack om dual-channel för minnen och visst arbetar två minnen snabbare än ett, men vi pratar om en prestandaboost på 1-2% i de allra flesta applikationer och spel!

I dagens läge finns det en del nya spel som drar nära 1.5-2GB RAM och då finns det absolut ett (framtida) syfte med att ha 6GB istället för 4GB. Den lilla prestanda du vinner på dual-channel förlorar du definitivt om din dator måste börja läsa och skriva med växlingsfilen eftersom ditt RAM-minne är fullt.

Något som jag däremot kan tänka mig att göra i framtida paket, som var lite för dyrt vid förra uppdateringen, är att välja en 4GB+2GB konfiguration på 8k-paketen. Då får man både 6GB och dual-channel, med alla fördelar det medför...

Skrivet av DarkFuzi:

Det dyraste AMD paketet, där rekommenderar ni sexkärniga prollen 1055T, enligt någon test på sweclockers så var ju 1090T att föredra?

Varför är det inte så i detta fallet?

Finns det inget paket ni kan ta fram med intel och nvidia SLI eller amd och nvidia sli?
Allla paketen här är med stöd för crossfire.

Ang. 1090T så handlar det egentligen bara om budget. Hade självklart tagit 1090T om budgeten (8k) inte överskridits när jag satte ihop paketet.

På din andra fråga har jag egentligen bara två halvbra svar. Det första är att jag i dessa paket försöker välja det bästa all-roundmoderkortet med framtidssäkra funktioner som USB 3.0 och SATA 6Gbps. SLi är tyvärr mindre vanligt än Crossfire på moderkort i prisklassen runt 1k. Den andra anledningen är att jag i dagsläget är ensam med att sätta ihop och uppdatera dessa paket. 4 prisklasser och 8 paket är ungefär vad jag hinner hålla mig uppdaterad på i månaden.

_________________________________________________________________________________

Är det något som inte är klart så är det bara att citera och svara!

Permalänk
Medlem

Hej jag skulle vilja ha hjälp med att köpa en ny speldator. Jag kommer spela black ops och bad company 2 och typ photoshop o sådär.

Har kollat på en hemsida som heter greattech.se. någon som har handlat där och kan säga nåt om det?

Datorer: Gamer-Define - greattech

Hur är den?
Prisvärd?
Byta ut nåt eller uppgradera nåt?

Eller kan ni rekomendera nån annan gaming dator för liknande pris?

Permalänk
Medlem

Om ni var tvungna att välja ett av 5k-paketen, skulle det vara amd- eller intel-datorn? Finns det några för- resp. nackdelar med respektive dator?

Permalänk

Vad tror ni om detta?
Eventuellt tips på nytt tangentbord & mus.
Datorn skall användas för senaste spelen och photoshop, utöver detta inget prestanda krävande.
Är då grejerna rätt för ändamålet?

Permalänk
Medlem

Hej jag söker en dator för ca 7-8k, vad tror ni om det här paketet?
Behöver ingen hårddisk eller skärm och den ska klara de senaste spelen och räcka en tid framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreyS:

Hej jag söker en dator för ca 7-8k, vad tror ni om det här paketet?
Behöver ingen hårddisk eller skärm och den ska klara de senaste spelen och räcka en tid framåt.

På tok för kraftigt nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

På tok för kraftigt nätagg.

Insåg det har tagit ned det till 650 och ändrat ram + lite till. men tack för hjälpen!!

Permalänk
Medlem

HeJ. Har nu gått här en vecka och funderat på intel 8k paketet och det jag undrar över är om någon har ett bra tips på kylare(ej vatten) som kan få datorn riktigt tyst och som får plats i burken
/ neuff

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej

Är i behov av en ny dator då min nuvarande inte klarar av dom senare spelen
Jag kan inget när det kommer till datorbygge, därför vänder jag mig hit.
Tänkte mig en så bra speldator som möjligt, med en budget på runt 12k (inklusive OS) som ska införskaffas via Inet.
Är tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig att snickra ihop en.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av lukethegamer:

Nej tyvärr. Om jag tolkar ditt nick rätt så spelar du en del. Grafikkortet i burken är uselt. Kolla på paketen i början av tråden istället.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Hej är inne på ett riktigt budget bygge och har lite funderingar...

hur stort är detta?
Gigabyte Radeon HD6850 1GB - Inet.se

Samt rymms det i något av CM elite chassina, isåfall vilka?

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk

[QUOTE="Mackansson;10492582"]Nej tyvärr. Om jag tolkar ditt nick rätt så spelar du en del. Grafikkortet i burken är uselt. Kolla på paketen i början av tråden istället.[/QUOTE

Permalänk

kan någon göra en dator på inet.se
den ska kosta 6000 med os och ska vara anpasad för spel
tack i förväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av nappen1:

Om ni var tvungna att välja ett av 5k-paketen, skulle det vara amd- eller intel-datorn? Finns det några för- resp. nackdelar med respektive dator?

Jag tog moderkort, cpu, minnen fran AMD 5k paketet. 2700kr fran dustin pa avgiftsfri avbetalning.. mycket bra dustin....

Sag en bang for the buck prestandatest. Amdprollen i det paketet vann.

De ar nog snarlika, men vem vet, jag ville verkligen bestalla en dator pa en gang.

Ursakta engelskt tangentbord.

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag funderar på att köpa 6k paketet till Intel då jag inte har tillräckligt med cash till något annat

Min fråga är: Kommer jag ha möjlighet att uppgradera t.ex processorn till något starkare som t.ex en Intel i5 processor när jag väl får pengar till det? Kommer jag kunna göra detta utan att behöva skaffa nytt nätagg m.m ?

Tack för svaren!

P.S Jag antar att jag kan byta ut Sparkle GeForce GTX 460 Mini HDMI Dual-DVI 768MB från 6kIntel paketet mot Gigabyte GeForce GTX 460 OC Mini HDMI Dual-DVI 1GB från 6kAMD paketet utan några problem ?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Är det inte dags att uppdatera Datorpaketen på första sidan nu när vi är inne i november?

Permalänk
Medlem

Hej! Vilket chassi skulle passa sig till Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se
?
Verkar vara ett rätt maffigt kort, och vill gärna få plats med alla förbannade sladdar också.

Permalänk

kan någon göra ett dator packet med os för 5000 på inet
priset kan överstigas litte