Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Byta ut processor i bärbara dator

Hej alla där ute. jag har en bärbar dator med 2,2 dual core processor som jag inte är helt nöjd med. kan man lämna in sin dator hos en datafirma få den byt? vad skulle det kosta? vart isf kan jag köpa processorn till datorn?

mvh martin

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Nej, det blir nog väldigt svårt. I bärbara är det svårt att uppgradera mer än RAM och hårddisk.

Permalänk

Knappast värt det. Köp ny dator istället.

Permalänk

använder inte min bärbara så mycket så jag anser köp av helt ny bärbar är värt det. tack iaf

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

Hej alla där ute. jag har en bärbar dator med 2,2 dual core processor som jag inte är helt nöjd med. kan man lämna in sin dator hos en datafirma få den byt? vad skulle det kosta? vart isf kan jag köpa processorn till datorn?

mvh martin

Vilken processor (kompletta namnet) har du? Vilken dator har du? Går inte att svara på frågor om man inte har data