Beställa spel från webbutiker

Permalänk

Beställa spel från webbutiker

Sitter och är grymt missnöjd efter att ha beställt CoD: Black ops. Beställde i från PC City eftersom jag såg att dom var en av dom billigaste och man skulle få spelet på releasedagen. Har ringt och pratat med dom både igår och idag och svaret blev att dom skyllde på att det kunde vara postens fel. Tvivlar starkt på detta eftersom jag när jag ringde på tisdagen så sa dom att det bara hade packats och när jag ringde idag så sa dom att det hade skickats "kanske" redan i måndags. Sitter och hoppas på att det kommer i morgon iaf, men förstår inte att så många webbutiker går ut med att man ska få spelet på releasedagen men få som verkar leva upp till det.

Det är inte första gången jag råkar ut för detta. Det var samma sak med spelbutiken när jag beställt Mafia 2. Vet inte exakt hur många dagar det kom sent men det var iaf minst 2 dagar.

Till nästa release när man vill ha något så vore det bra om någon har mer eller mindre ett säkert kort som man kan beställa i från. Så kom gärna med förslag.

PS. Vet att man kan beställa i från steam men det är ju alltid desto dyrare.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Angående tips så kan jag rekommendera Webhallen när det gäller att få sina varor på det utsatta releasedatumet, har förhandsbokat 5-6 spel som kommit på utsatt datum för sverigerelease.

Permalänk

Game och webhallen, skulle inte våga något annat.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Moderator
Moderator

Du får nog välja, antingen kör du på billigaste alternativet och får vänta lite längre eller så betalar du lite mer och får det på releasedagen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

g2play!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Jepp, beställt SC2 och BFBC2 där och inga problem.

Visa signatur

Sök på WipeClean för att hitta tidigare inlägg...
Dator? Ja!

Permalänk
Medlem

Discshop brukar vara snabba!

Permalänk
Medlem

Gick på samma nit som dig TS, pccity.. Som sagt ovan, så är Webhallen ett säkert kort. Dustinhome.se har annars extremt snabba leveranstider, iaf vid de köp jag har gjort.

Permalänk
Medlem

Dustin, alltid samma dag som release.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Dom är typ 70kr dyrare än andra butiker med CoD BO

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Jag beställer från Elgiganten.se och får det alltid på releasedagen. Tycker att PC-City borde vara vara lika snabba eftersom det är samma ägare, Elkjøp Nordic (DSG International Ltd). Rätta mig om jag har fel nu, men Elgiganten och Pc-City har väl samma centrallager till och med, som ligger i Jönköping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ConTigent:

Jag beställer från Elgiganten.se och får det alltid på releasedagen. Tycker att PC-City borde vara vara lika snabba eftersom det är samma ägare, Elkjøp Nordic (DSG International Ltd). Rätta mig om jag har fel nu, men Elgiganten och Pc-City har väl samma centrallager till och med, som ligger i Jönköping.

Stämmer, lagret ligger i Torsvik och både EG och Pc-Citys varor skickas därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Dom är typ 70kr dyrare än andra butiker med CoD BO

Oj g2play är inte typ 50% billigare än alla andra för en gångs skulle Nice!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Oj g2play är inte typ 50% billigare än alla andra för en gångs skulle Nice!

Det är en ökande trend. Cataclysm kostar 250kr på spelbutiken och dom har gratis frakt. När Cata var på "preorder" på g2play gick den för €45. Nu går den på €28

Så dom tjänar rätt stora pengar på att sälja spel billigt och sedan dyrare när alla börjar köpa från butiken och tror dom gör en bra deal.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag beställde på PC City och fick det på måndagen, alltså dagen innan release, så att jag satt och vänta till 00.00 så jag kunde installera det och börja spela men såklart var det ju ospelbart pga alla som spelade men också för att de släppte spelet utan att det var "färdigt".

Du hade nog bara otur.

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk

dustin och komplett.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

De flesta skeppar på releasedagen eller tidigare. Webhallen, El giganten, Megastore är pålitliga enligt min erfarenhet. Därimot kan man ha otur, ibland klantar sig företag helt enkelt.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Jag bruka beställt mest hos webhallen o discshop .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.