Permalänk
Medlem

Gpu till PS3:an..

Tjena, söker en webbbutik som säljer ett Gpu " Graphics Processing Unit" till mitt PS3:an.

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Husko:

Tjena, söker en webbbutik som säljer ett Gpu " Graphics Processing Unit" till mitt PS3:an.

Tack på förhand!

Det kan du nog inte köpa i någon butik skulle jag gissa eftersom detta nog skulle strida mot sonnys garanti eller liknande.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen alls möjlighet att få tag i det då?

Permalänk
Skrivet av Husko:

Tjena, söker en webbbutik som säljer ett Gpu " Graphics Processing Unit" till mitt PS3:an.

Tack på förhand!

Har du ingen garanti på den?
Du kan köpa ett trasigt ps3 av samma modell givetvis med ett icke baserat gpu problem, och byta grafikkort imellan men det är föga bökigt.

Ute i affär så är jag nästan säker på att det inte går att köpa en ny gpu till den.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inget som säljs löst i butik utan det är gjort direkt till Sonys fabriker, men jag har för mig att det var ATi på den tiden det begav sig, rätta mig om jag har fel

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Det är inget som säljs löst i butik utan det är gjort direkt till Sonys fabriker, men jag har för mig att det var ATi på den tiden det begav sig, rätta mig om jag har fel

RSX 'Reality Synthesizer' som PS3 gpu:n heter är framtagen av sonny och Nvidia och är aningen klenare än gpu:n som sitter i xbox360 som är framtagen av ATI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko:

Tjena, söker en webbbutik som säljer ett Gpu " Graphics Processing Unit" till mitt PS3:an.

Tack på förhand!

Så vitt jag vet är GPUn till PS3an fastlödd på själva moderkortet och därför kan man inte få tag på en sådan löst.

Skrivet av Henka_871:

föga bökigt

Föga bökigt? Menar du alltså att det inte alls är så svårt att byta GPU på PS3?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Skrivet av JonteP0nte:

Så vitt jag vet är GPUn till PS3an fastlödd på själva moderkortet och därför kan man inte få tag på en sådan löst.

Föga bökigt? Menar du alltså att det inte alls är så svårt att byta GPU på PS3?

Ja undrade också över detta, troligtvis vet inte personen i fråga vad "föga" betyder.

Permalänk
Skrivet av JonteP0nte:

Så vitt jag vet är GPUn till PS3an fastlödd på själva moderkortet och därför kan man inte få tag på en sådan löst.

Föga bökigt? Menar du alltså att det inte alls är så svårt att byta GPU på PS3?

Jag har personligen inte bytt själv, däremot så finns det dom som har gjort det, jag har själv bytt på 360 och det ska vara likvärdigt med det och då skulle jag vilja påstå att det är föga bökigt.

Permalänk
Skrivet av Henka_871:

Jag har personligen inte bytt själv, däremot så finns det dom som har gjort det, jag har själv bytt på 360 och det ska vara likvärdigt med det och då skulle jag vilja påstå att det är föga bökigt.

Föga används där jag kmr från i många olika meningar ett exempel föga jobbigt = ganska jobbigt.(föga - Wiktionary)
=p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henka_871:

Föga används där jag kmr från i många olika meningar ett exempel föga jobbigt = ganska jobbigt.(föga - Wiktionary)
=p

I övriga Sverige innebär uttrycket "föga jobbigt" att det inte är särskilt jobbigt.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Skrivet av Brynolf:

I övriga Sverige innebär uttrycket "föga jobbigt" att det inte är särskilt jobbigt.

Haha jopp tänkte inte på det när jag spontant skrev, ibland så följer den hemska dialekten/benämningar med =p

Permalänk
Medlem

Tja igen! Tackar för svaren!

Men om man kan inte köpa en sådan Gpu lös, då den sitter på moderkortet (?) kan man då köpa ett nytt moderkortet till PS3:an?

Permalänk
Skrivet av Husko:

Tja igen! Tackar för svaren!

Men om man kan inte köpa en sådan Gpu lös, då den sitter på moderkortet (?) kan man då köpa ett nytt moderkortet till PS3:an?

Jag är högst tveksam till att du kan köpa någon hårdvaru del öht till en PS3 löst, såvida det inte är begagnat.

Permalänk
Antielefant

Det finns lösa delar, men enbart tillgängliga för Sonys auktoriserade reparationsställen. De existerar inte på öppna marknaden.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Köp ett trasigt begagnat det skulle förmodligen ändå vara billigare än att köpa en gpu om det skulle ha varit så att det fanns nån.