Razer och Belkin tar fram spelkontroller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

För lite knappar för att funka bra till WoW. Ett till lager ovan och till höger och jag hade skaffat mig en.

Om den har några mjukvarumässiga likheter med n52 så kan du använda vilken knapp som helst som växel och på så sätt få ut 100+tangenter. Tilsammans med macron så har jag svårt att se att det inte skulle räcka till

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Om den har några mjukvarumässiga likheter med n52 så kan du använda vilken knapp som helst som växel och på så sätt få ut 100+tangenter. Tilsammans med macron så har jag svårt att se att det inte skulle räcka till

Använder redan shift + alt osv. Problemet ligger i att det blir svårt om du ska använda W och S som snabbknappar.
Om du springer efter en person kommer du stanna upp när du använder dom. Speciellt vid modifier som shift.

Därför är vanligt tangentbord bättre med 123456 och tgb vilket den där mojängen saknar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

För lite knappar för att funka bra till WoW. Ett till lager ovan och till höger och jag hade skaffat mig en.

Jag antar att du bara använder enkel tryckningar på tangentbordet och inte shift eller alt samt shift+alt.

Men personligen tycker jag att en mus med massa knappar är bättre. Då kan bårde höger samt vänster hand jobba. Hade version 1 av nastromo och den var perfekt när jag hade laptop.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

För lite knappar för att funka bra till WoW. Ett till lager ovan och till höger och jag hade skaffat mig en.

Är 25 för lite?
Står lite skumt i artikeln, den har 25 programmerbara knappar och ingen jävla gräns på macron. Har 30 macron och endel är på 200+ kommandon.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Använder redan shift + alt osv. Problemet ligger i att det blir svårt om du ska använda W och S som snabbknappar.
Om du springer efter en person kommer du stanna upp när du använder dom. Speciellt vid modifier som shift.

Därför är vanligt tangentbord bättre med 123456 och tgb vilket den där mojängen saknar.

Njae. Den har visserligen inte lika många knappar runtomkring, men istället har du många fler möjligheter till multifunktionsknappar. På ett vanligt så har du shift, alt och control eller kombination därav. På min n52 så använder jag d-paden + tumknapp som modifikator vilket ger mig totalt 5, eller en kombination därav. Då gör det inte så mycket att det finns en 4-5 knappar för lite eftersom jag kan använda de som finns istället.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför inga av denna typ av kontroller har knappar ovanför wasd där siffrorna sitter på ett vanligt tangentbord. had de hat det så kanske jag hade vart inresserad. ja menar kolla på denhär:

den har ju mer knappar under som är längre ifrån fingrarna.

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Jag antar att du bara använder enkel tryckningar på tangentbordet och inte shift eller alt samt shift+alt.

Men personligen tycker jag att en mus med massa knappar är bättre. Då kan bårde höger samt vänster hand jobba. Hade version 1 av nastromo och den var perfekt när jag hade laptop.

Jag använder shift, alt och control. Både på tangentbordet och musen (razer naga).

Skrivet av BergHa:

Är 25 för lite?

Kan ha 52+ på musen men väljer inte det eftersom det krockar med tangentbordet speciellt om man ska vara snabb.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag använder shift, alt och control. Både på tangentbordet och musen (razer naga).

Kan ha 52+ på musen men väljer inte det eftersom det krockar med tangentbordet speciellt om man ska vara snabb.

52+ på en mus, vill sen den musen som har över 50 knappar. Fan nästan som ett helt tangentbord.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

52+ på en mus, vill sen den musen som har över 50 knappar. Fan nästan som ett helt tangentbord.

17 knappar och med shift alt och control kan du ha grymt många kombinationer.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Ah så den hade 17 knappar inte 52, helt sjukt att räkna kombinationer.
En fråga, hur är tummen efter några timmar med den där musen, antar att den är lika liten som alla razer (går ju att gömma dem i handen :s)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att Belkin har något att göra med den här kontrollen. Den första Nostromo utvecklades enbart av Belkin, Nostromo 52te utvecklades av Razer och Belkin.
Denna nya kontrollen är enbart Razers, kan inte se att Belkin nämns någostans (förutom att detta i princip är en rak kopia av 52te) - ta bort Belkin ur rubriken?

Har haft 52te sen jag vann den billigt på en traderaauktion men har inte hittat ngn vettig användning för den än. Jag vill ha en spak för att scrolla i RTS men då har kontrollen för få knappar för att funka med hotkeys+kontrollgrupper... Kanske är bra för WoW med macros och så. I FPS blir det exakt samma som att köra med tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burbank:

Jag tror inte att Belkin har något att göra med den här kontrollen. Den första Nostromo utvecklades enbart av Belkin, Nostromo 52te utvecklades av Razer och Belkin.
Denna nya kontrollen är enbart Razers, kan inte se att Belkin nämns någostans (förutom att detta i princip är en rak kopia av 52te) - ta bort Belkin ur rubriken?

Har haft 52te sen jag vann den billigt på en traderaauktion men har inte hittat ngn vettig användning för den än. Jag vill ha en spak för att scrolla i RTS men då har kontrollen för få knappar för att funka med hotkeys+kontrollgrupper... Kanske är bra för WoW med macros och så. I FPS blir det exakt samma som att köra med tangentbord.

I WoW behöver du betydligt fler hotkeys än i ett RTS. Därför blir det problem även i WoW.
Knappkombinationer tar alltid mer tid än direkt keys och därför sällan att föredra, speciellt i PVP.

Skrivet av BergEr:

Ah så den hade 17 knappar inte 52, helt sjukt att räkna kombinationer.
En fråga, hur är tummen efter några timmar med den där musen, antar att den är lika liten som alla razer (går ju att gömma dem i handen :s)

Tummen är helt ok. Musen är en befrielse när man kör MMOn och jävligt skön i SC2 med kontrollgrupper direkt på musen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Hur är det med kvaliteten på n52te?
Jag hade en Belkin n52 som jag trivdes riktigt bra med, förutom att den var byggd i samma fabrik som gör McDonalds-leksaker.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VII Hero <> Ryzen 5600X <> 32GB G.Skill Trident Z <> Gigabyte Radeon RX 6800 <> 2xSamsung 970 EVO 500GB @RAID0 <> 2xWD Black 2TB @RAID0 <> Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickeo:

Hur är det med kvaliteten på n52te?
Jag hade en Belkin n52 som jag trivdes riktigt bra med, förutom att den var byggd i samma fabrik som gör McDonalds-leksaker.

Bra, lätt värt de 300-400 den kostar. Vet faktiskt ingen som haft sönder en nostromo :s

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.