XFX 5870 Problem Eller Normalt?

Permalänk
Medlem

XFX 5870 Problem Eller Normalt?

Tjena grabbar nu är det så att jag har ägt mitt XFX 5870 i några månader sen i våras typ och det är otroligt gött grafikkort bästa jag haft igenom tiderna . Men på senare tiden har den börjat gå upp i varv som tusan på värsta meningslösa spelen och det är lite skratt retande.

Tex Spelet Need For Speed Hot Pursuit det nya då går den upp i varv så det låter som om den ska sprängas sen om jag lirar ett tag får jag "Display Driver Not Responding"

Sen har vi World Of Warcraft atm med 4.0.3a då är tempen 80C 100% Fläkt aktivitet och 94% aktivitet på grafikkortet.

Sen sitter jag också med Original Kylningen vilket inte är den bästa i världen direkt. Så om ni kan rekommendera något bra kylning så lyssnar jag glad samt. Sedan sitter jag med 900/1300 i klock hastighet men jag har testat utan och jag får näst intill samma resultat 2 c mindre värmen men aktivitet å fläkten 100%

Print på Catalyst och Speedfan nedanför .

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrThraX:

Om du har relativt bra luftflöde i chassit är detta fel. kolla så fläktern går i fin takt och blåser ut luft, installera om drivrutiner etc. Prova detta om inte det hjälper, Har du garanti lämna tillbaks?

Permalänk
Medlem

är fläkten på kortet dammfri? många flänsar sammlar på sig en del dam efter ett tag speciellt om lådan saknar dammfilter

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

fläkten är damfri gjorde rent den förra veckan och chassit har dammfilter lite här och var. Chassit är ett http://www.hardwarelogic.com/articles/reviews/case/Cooler_Mas...

Så luftflödet är det inget fel på men jag har ju dem nyaste drivrutinerna från Ati. Garanti borde jag ha kvar.

Permalänk
Medlem

CCC säger ju 85%, men ändå går den upp i 100%. Inte så att Speedfan eller något annat program drar upp fläkten på 100%?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Nejdå Speedfan påverkar inte mitt grafikkort har kollat det också jag har helt enkelt inte en aning om vad det är väldigt skumt enligt mig kanske måste byta till en ny kylare helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Har ett lika dant kort och maxtemp i furmark är 73 med kortet överklockat 860/1250 och runt 55 vid normalt spelande... du kan ju antingen prova att klocka ner det ett par snäpp o se om det hjälper eller skaffa en annan kylare..

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna