Vilken av konsolerna har bäst grafik? Xbox 360 eller PS3

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Nej men det har 802.11n medan ps3 bara har 802.11g.

Yes på konsollen som släpptes 5 år senare än releasen, 802.11(n) användningsområdet för det är väl ganska snävt om det ens används för tillfället!?
Annars har det samma möjliga hastigheter.

Permalänk
Medlem

Är ju trevligt med 300 mbit/s kontra 54 om man streamar typ 1080p rippar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av xilli:

Fel, fel. Xbox har Wifi inbyggt. Ett som till och med är bättre än PS3ans.

jämförde första versionen av PS3 med första versionen av Xbox
så de va därför den inte hade wifi

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Ingen konsoll är bättre än vad utvecklarna gör den till, oavsett spec.

Jämförelse gt5 mot forza3.
Lens of Truth Blog Archive Head2Head: Gran Turismo 5 vs. Forza 3 Analysis : Just telling the truth

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

wall of text (bullshit)

HAHAHAHAH, måste bara tacka dig för helt underbar natthumor :D:D:D:D

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Är ju trevligt med 300 mbit/s kontra 54 om man streamar typ 1080p rippar.

Då måste du ha en router som har stöd för den hastigheten. En sån router är oftast dyrare än en PS3 eller krysslåda tillsammans.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Nu tror jag att P-NILZ syftade på 1080p video streaming över wifi via en dator eller NAS, vilket en vanlig "G" wi-fi kan få problem med. Själv så ser jag en grym nytta med "N" jämfört med "G". Nu förstår jag inte hur 280kr för en Egenskaper för TP-Link TL-WR841ND kostar mer än en 360 och PS3 tillsammans.

Länka gärna till den butiken som säljer båda konsollerna för under 300kr så är du min nya idol

Föresten, så var det väll inte vilken av konsollerna har bäst nätverkskort som TS frågade om??
Om frågan varit den så skulle jag påstå att Xboxen har bättre

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippo:

Nu tror jag att P-NILZ syftade på 1080p video streaming över wifi via en dator eller NAS, vilket en vanlig "G" wi-fi kan få problem med. Själv så ser jag en grym nytta med "N" jämfört med "G". Nu förstår jag inte hur 280kr för en Egenskaper för TP-Link TL-WR841ND kostar mer än en 360 och PS3 tillsammans.

För det är en billig skitrouter som går under 802.11g vid högre än 10 meters avstånd med fri sikt och över 20 meters avstånd med fri sikt får du hastigheter vid halva 802.11g

Jag har en liknande trådlös router hemma och har inte ens tagit fram den ur lådan. Tänkte sälja den billigt på blocket till någon dum köpare. Sugen på köpa? Den är bättre än den du länkade till.

TP-Link TL-WR841ND - reviews - Networking, Wireless & VoIP - Wireless routers - Good Gear Guide

Bara för att det står 802.11n på lådan betyder det inte att du får en bra router.

EDIT: en sak till dom inte tar med i testet är slitage. Använder man mycket bandbredd (typ pirater eller liknande) så går billiga saker sönder fortare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Jag kan som bildintresserad entusiast och neutral i gamet, efter att ha tittat på youtube filmer, fastslå att det utan undantag ( i dom videor jag kollat in) är en klart synbar fördel för Playstation 3. Man kan jämföra det med CRT kontra LCD teknik, där Playstation 3 är en CRT, medan Xbox 360 är en tidig version av LCD tekniken.

Jag villl hemskt gärna ha åsikter om det här, för efter vad jag läser i tråden så är det inte så självklart som jag påstår. Men efter videor jag precis kollat på är det en tydlig skillnad, ingen astronomisk men ändock en markant skillnad. Bildvärme är enligt mig bland dom viktigare parametrarna, och då speciellt kanske när det gäller animerat. Jag är ytterst förvånad över resultatet!

Permalänk

Ja, ni ser själva här: http://www.gamespot.com/features/6242816/index.html

Det är ju en mycket stor färgskillnad, färgerna fylls ju i först när man ser på Playstation 3, mycket märklig tråd det här om nu det här stämmer som jag säger? Inväntar intresserat svar!

Permalänk
Skrivet av Henka_871:

Hej skulle vilja börja med att berätta skillnaderna hårdvaru mässigt på dom båda konsollerna,
360,Dvd - Ps3 Blueray, 360, har exakt samma processor som playstation 3 förutom att den är bantad alltså exakt samma fast med bara 3 kärnor slå gärna upp det. Grafikmässigt så har 360,ett ati x800 512mb(samma klass som nvidia 6800) och ps3 ett grafikkort som släpptes av konkurenten nvidia ett år senare med nyare teknik gtx7800 256mb internt och 256 delat. 360 tar ramminne från sin gpu så man skulle kunna säga att ps3 och 360 har samma upplägg gpu och ram mässigt.
När det kommer till hårddisk så har nya ps3 slim ntfs och har ett gränssnitt på sata 300mbps medans 360 frtf använder sig av fat 32 och sata 150mbps

Rent hårdvaru mässigt så är ps3an ganska överlägesen MEN detta har vi inte fått erfara på en enda delad titel då grafiken mer eller mindre är identisk med varandra oftast är 360 bättre till ex black ops det ser betydligt bättre ut på 360. Men när det kommer till dom exklusiva titlarna så har ps3an en underbar och bländande grafik som inte kan jämföras med konkurentens.
Förutom exklusiva så är det som sagt knappt någon skillnad välj det dina vänner har.

För det första: Xenos som sitter i 360 är väldigt lik gamla Radeon X1950 XTX, som i sin tur är bättre än 7800GTX, som inte ens PS3 använder. RSX är baserad på 7800GTX, det är inte samma chip.

För det andra: Processorn i 360 använder 3 PPE's som är något modifierade Cellkärnor, dock utan SPE's.
Vilket borde betyda att 360 har en snabbare CPU; 3 kärnor mot 1.

Till sist: Konsolerna blir int bättre än vad spelutvecklarna gör den till.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweclockernn:

Ja, ni ser själva här: http://www.gamespot.com/features/6242816/index.html

Det är ju en mycket stor färgskillnad, färgerna fylls ju i först när man ser på Playstation 3, mycket märklig tråd det här om nu det här stämmer som jag säger? Inväntar intresserat svar!

Det gör det inte. Det du ser är en kontrastskillnad som baseras på att svartnivåerna/gamman inte är exakt lika mellan konsollerna och de har inte kompenserat för detta i sin video capture. 95% av alla multiplattformspel ser bättre ut på X360; ibland högre upplösning, högre FPS, mindre tearing och bättre antialiasing.

Läs en något mer välinformerad artikel om Assins Creed II här: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-assassins-cr...

Jag är PS3-ägare och gillar min PS3a för dess unika spel och gratis online-spel, men köper man den för att man tror att de vanliga multiplattformsspelen är bättre på PS3 så är man antingen väldigt blåögd eller bara dum i huvudet.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benq123456789:

Hej ska köpa Playstation 3 slim eller Xbox 360 slim.
Men vilken av konsolerna har bäst grafik ska spela tex battlefield bad company 2, MW2 och black ops.

Ska du främst spela multiformats spel utgivna av Activision eller EA ? Dessa två har 360 som sin främsta utvecklingsplattform och därmed skall du välja den. Varken EA eller Activision är jätteintresserade av att optimera till PS3 mer än nödvändigt då cash is king. Så länge inte dessa företag ändrar sin filosofi eller utvecklingsplattform så kommer nog detta vara en pekpinne åt vilken konsoll man bör välja denna generation om man vill spela dessa spel

Permalänk
Skrivet av SpammerN^:

För det andra: Processorn i 360 använder 3 PPE's som är något modifierade Cellkärnor, dock utan SPE's.
Vilket borde betyda att 360 har en snabbare CPU; 3 kärnor mot 1.

Fast detta stämmer ju inte.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Fast detta stämmer ju inte.

Beror ju på, PS3 är jävligt kompetent på att tugga flyttal men som generisk cpu är nog Xenon bättre.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

PS3 är bättre , kolla på brända filmer ?:P

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz