GTX 470 hänger sig efter lite spelande!

Permalänk
Medlem

GTX 470 hänger sig efter lite spelande!

Tjena alla!

Har ett EVGA GeForce GTX 470 1280MB. Den senaste tiden har det börjat hänga sig efter några minuters spelande. Det blir konstiga färger och det hänger sig måste starta om datorn för att få igång det igen. Detta har inte hänt tidigare har funkat utmärkt fram tills nån vecka bakåt. Nån som vet vad problemet är?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vad har du för temps?

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Antielefant

Och nätagg, moderkort, klockningar?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

idle ligger det på 44-47 grader, jag drar alltid upp fläktarna när jag spelar så ligger på cirka 65-70 grader.
nätagg: corsair AX750
moderkort: EVGA P55 ForTheWin, Socket-1156

jag har inte klockat nått.

Permalänk

Testa olika drivrutiner kör med drive sweeper lr dylikt så dom försvinner helt, kan ju vara kompatibels problem med moderkortet så testa att uppgradera senaste BIOS samt chipsetdrivrutinerna.

Testa köra memtest86 så det inte är fel på minnena. Annars testa i annan dator o se om samma problem uppstår.

Permalänk

har du stoppat in rätt kablar från nätagget?

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, så skulle va intressant att se vad det är för fel.

Permalänk
Medlem

Provat att installera om drivrutinerna?

Avinstallera dina drivrutiner, kör Driver Sweeper, installera på nya drivrutiner. Jag brukar gå in i felsäkert läge för att installera nya drivrutiner kanske är lite overkill men du kan ju testa om det inte fungerar.