Webhallen uppger fel pris i julkalender

Permalänk
Medlem

Webhallen uppger fel pris i julkalender

Jag skriver detta inlägg utifrån resonemanget en gång är ingen gång men två gånger är en vana. Första gången jag stötte på en felaktighet i julkalendern var förra veckan då det skulle finnas en Logitech G19 för 249 kr men när man kommer till kassan visar det sig att priset är 1249 kr. Var i kontakt med Webhallen och enligt dom så stämde inte det lägre priset. De hänvisar också till att det finns en "klausul" på hemsidan där det står att Webhallen reserverar sig för felskrivningar. Det var första gången, tyvärr hände det idag igen det var nog många med mig som ville köpa Mionix Naos 5000 för 149 kr. Jag lade beställningen 01:30 11/12 med vetskapen om att produkten fanns för leverans i Uppsala. Valde att betala i butik eftersom jag bor i Uppsala. Har sett under dagen att det finns en annan tråd om Webhallen och denna mus där det verkar som om vissa har kunnat köpa musen för 149 kr på Webhallen i Göteborg. Tyvärr så fungerade detta inte i Uppsala. Det verkar som om en så väletablerad butik som Webhallen är helt värdelösa när det gäller likriktning av sin verksamhet samt slår hellre ifrån sig när det gäller felaktig prissättning än erkänner sitt misstag och låter det inte ske igen. Personalen i Uppsala erkände att det har varit lite si och så i hur butikerna har tolkat priset i julkalendern samt vill man ha bättre service och köpa produkterna till det pris som står i julkalendern bör man köpa produkten i Göteborg för här i Uppsala har man ingen som helst aning om vad goodwill är för något. Som sagt ta Webhallens priser med en nypa salt!! Allt är inte guld som glimmar.

Gör om gör rätt!!!

Permalänk
Moderator
Moderator

Att de bör se över sina rutiner om det slarvas så med priserna är tydligt, dock ger det varken dig eller någon annan rätt att köpa endera produkt till det usatta priset då detta uppenbarligen varit felaktigt.

Goodwill för dig är i det här fallet en brakförlust för webhallen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Ja ägs man av samma ägare som pixmania är det som upplagt för pajasverksamhet.

Permalänk

Har en butik släppt det för ett pris och den andra inte vill släppa det för det priset så är det lite dålig stil. sen visst när det är 1000kr billigare så kan man misstänka felskrivning men lite godwill får du väl ha?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Rubrik redigerad

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015