Permalänk
Medlem

Speldator 10k Första Posten :)

Hej alla Sweclockers

Har surfat runt på denna sida över ett år nu, men mest läst recensioner och forumsdelarna.
Oftast har jag hittat svaren jag sökt i forumet, men nu har jag ett litet problem.

Min gamla trotjänare har gått i graven och jag är på jakt på efter en ny.
Har läst alla trådar här från chassi till grafikkort och satt ihop en dator jag verkligen vill ha, men dock ett problem, jag skulle vilja fila ner priset lite om det är möjligt.

Jag skall främst spela Sc2 så det måste man kunna maxa, sen kommer jag säkert vilja spela andra spel senare, men just nu är det prio ett för mig.

Så här ser bygget ut nu

Chassit kommer jag nog inte byta ut, dels för att jag gillar alla recensioner sen för storleken ( lättarbetat ) och utseendet samt kylningen.
Även SSD hdd kändes som en värd investering då en F3 som ni ofta rekommenderar bara kostar 450kr mindre och iomed att jag har 2 st ganska nya externa på 1TB var, och sällan tankar film och sparar etc så kändes det som en bra prioritering.

Men resten är jag lite osäker på

* Nätagget tror jag ni kommer vilja tona ner, men är det inte värt ifall man trycker in mer saker i framtiden, eller kan man kanske byta ut det senare ?

Har inte valt sweclockers fraktfritt men det lägger jag till senare, samt dvdläsare har jag sedan tidigare.

Tacksam för all hjälp, får ni inget svar inatt är det för att jag somnat men återkommer direkt imorgon isåfal, så ni inte tror man är otacksam :)l

Tack på förhand

Mvh Zemtec

Permalänk
Medlem

Ett helt system med gt470 drar enbart 550w enligt nvidias tester. Ett enskilt drar 372.
Välj ett Corsair HX 750W 80+ - Inet.se så har du fortfarande mera att hämta ut. Det kapar priset runt 400..http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

Permalänk

Ja det nätagget är ganska mycket overkill. Jag har mer juice att använda och jag driver 2st 6970 på mitt 850 80+ gold. Det räcker gott och väl med vilket 650W som helst, men ett modulärt är väldigt rekommenderat;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

Tack för svaren

Tar det nätagg du rekommenderade, men sen är det inte så mycket man kan skära ner på väl ?

Mvh