Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk

Haha årets skämt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Allebaggen:

Jo jag har läst de mesta av tråden, men har ni ens kollat att de inte är tillverkarens egna produktbeskrivning?

För när jag googla många av beskrivningarna fick jag iaf upp betydligt fler än en butik.. så folk letar efter fel och inte vad som är rätt..

Jag har då inte hört någon som blivit lurad än? Priserna är jäkligt hårt pressade och tycker de är synd om de bara är massa snack som inte stämmer!

Får helt enkelt avvakta tills den 23e dec. då dom har fler betalningsalternativ.. de verkar ju som de som beställt fått sina produkter iaf, borde varit betydligt fler klagomål om produkter som inte levererats annars!

Man måste även tänka logiskt, är priset för bra för att vara sant är det oftast så.
Sen har det ju hänt förut att företag har levererat till de personer som lägger beställningar för att sedan när försäljningen ökar skita i allt och gå under jorden. Sen att "en del" fått varorna och att de "googlat" hit "efter" att de köpt en vara och beskriva hur bra denna affär skött sig är mer än bara skumt. Men visst vill man slänga pengar i sjön så är det väll fritt fram.

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Skrivet av Shen:

Man måste även tänka logiskt, är priset för bra för att vara sant är det oftast så.

Men eftersom de skickar grejerna direkt från ett annat EU land, där priserna är generellt lägre så är inte "priset för bra för att vara sant" längre.

Iallafall har inte jag sett priser hos televaruhuset som inte överensstämmer med vad man kan uppdriva produkterna för i Europa.

Det betyder inte att jag är positiv till företaget - tiden får helt enkelt avgöra det. Men vissa människor behöver förstå att inte hela världen har så höga skatter, avgifter och generella kostnader som här - vilket leder till lägre priser - ofta utpris i samma eller lägre nivå än distropris i Sverige.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Jag kan inte fatta att jag läste igenom hela den här tråden.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Då originaltråden är låst har jag bara en sista fundering gällande denna affär och ägaren som han kanske kan besvara.

1. Du skriver i Ditt inlägg där Du beskriver oss som elaka att det är himla svårt att etablera sig som ny affär och att Du t.o.m säljer vissa varor med förlust för att få in kunder. Min fråga är då enkel. Visste Du inte om detta redan tidigare då Du gjorde samma försök förra året som slutade i en KK ??

2. Kan Du kanske vänligen upplysa oss om hur många kunder som blev drabbade innan Du insåg att allt skulle gå åt pipan och hur mycket ekonomisk skada dessa led men även Du ??

3. Hur långt kommer Du dra denna hobbyverksamhet (som den måste betecknas då Du inte gör detta fulltid) och vilka finansiella krafter finns denna gång bakom för att allt inte ska sluta på samma sätt ??

Annars till Er alla från mig, ha nu en riktig trevlig Jul och ska vi endå inte alla sjunga "We shall overcome" nu och ge killen en chans ??

Permalänk

Tycker det är fantastiskt hur folk kan döma ut ett företag för att vara bluff utan att ha några bevis alls. Vad jag förstått så finns det väl INGEN här som blivit lurad? Nu säger jag inte att det absolut är ett seriöst företag, men att slänga ur sig en massa anklagelser utan någon grund känns lite fel och orättvist mot företaget. Nu har de iofs inte skött kommunikationen mellan företag - kund speciellt bra men tycker ändå man kan vänta med anklagelserna tills man vet mer.

Ni som klagar över produktbeskrivningarna så är de tagna från Pixmania. Bara googla en text...

Och nej, jag har inget samröre med företaget i fråga, blir bara så trött av sånt här.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk

Nu har jag fått kollinummer från Televaruhuset och har gjort en sökning hos UPS. Tydligen är paketet i Oslo pga. dåliga väderförhållanden. Paketet gick iväg den 17:e från Paris och har en vikt på 0,7kg.
Verkar stämma än så länge om det nu inte är något annat i paketet.

Mvh/Svanteson

Permalänk
Medlem

Haha, vad är det för hetsgubbe vi har att göra med?

Skulle aldrig falla mig in att handla där!

Permalänk
Medlem

Skrev ett mial till dem precis, ska bli intressant att läsa svaret!

Permalänk
Skrivet av Matte Hedström:

Tycker det är fantastiskt hur folk kan döma ut ett företag för att vara bluff utan att ha några bevis alls. Vad jag förstått så finns det väl INGEN här som blivit lurad? Nu säger jag inte att det absolut är ett seriöst företag, men att slänga ur sig en massa anklagelser utan någon grund känns lite fel och orättvist mot företaget. Nu har de iofs inte skött kommunikationen mellan företag - kund speciellt bra men tycker ändå man kan vänta med anklagelserna tills man vet mer.

Ni som klagar över produktbeskrivningarna så är de tagna från Pixmania. Bara googla en text...

Och nej, jag har inget samröre med företaget i fråga, blir bara så trött av sånt här.

Vänta du. Efter jul så får vi se vem som har rätt. Jag ska hålla ett öga på företaget.

Permalänk
Avstängd

Ingen som verkar fatta så mkt av vad som egentligen händer.

tycker att alla ska ge han en Chans. mitt Packet skickas i dag eller i morgon från dom och dom har redan skickat iväg andra, det finns något som heter julrush och annat som gör att allt inte går som planerat, men efter som att dom flesta på SweC alltid handlar på Inet och är bortskämda med ca 24H leverans så får ju .Televaruhuset det väldigt svårt..

Döm inte ut han utan bevis utan ge han en ärlig chans FFS, man är oskyldig till motsatsen är bevisad, eller ja inte här tydligen..

Jag tycker nu att alla ska växa upp sig iaf 1år och ge shahid en chans att visa att han kan det här. och gillar ni inte det så skit bara i att handla där men sprid inte en massa rykten innan ni har fakta, det är ju hans levnadsbröd som skiter sig.

Med detta sagt så önskar jag alla en riktigt god jul och ett gott nytt år!

MVH

Permalänk

Hahaha gillar det där med att han kallar debattörer på swec rasister, varför har det i dagens läge blivit så att när en människa av annan etnisk härkomst får ta kritik för någonting så är man jäkligt snabb med att slänga fram ordet rasist för att man inte delar samma meningar, tankar osv.
Nu vill jag inte dra alla över en kam men det är något som verkligen blivit överdrivet och används allt för ofta utan att man tänker på ordets rätta benämning!?

Permalänk
Medlem

Fundering.

Skrev i förra tråden ang. de som fått grejer om dom inte kunde lägga upp bilder på paketen och adresslapparna men ingen svarade och tråden stängdes efter ett tag.
Kan inte ni lägga upp bilder? Har ni inget att visa?

Jag funderar lite över deras lagersituation, mycket verkar skickas från frankrike?

Kan dom göra så att dom tar kunders beställningar och förskottsbetalning
här i sverige och sedan beställer varan i kundens namn från något företag som
har lager i Frankrike?

Den desire HD som var postad från uppsala och skickad i en grön förbetaltportopåse
från posten men ändå hade frimärken på och en högst märklig adresslapp, du som
fick den kan inte du lägga upp bild på hela påsen och adresslapp?

Firman skall ha kritik om dom betett sig dåligt (vilket dom har spec. med tanke på rasistsnacket,
var väl ingen som ens nämt nåt om eventuellt ursprung innan win2ks**** skrev inlägget)

Firman skall dessutom kunna ta kritik och bemöta den på ett professionellt sätt vilket vi
inte sett så mycket av hittils dock.

Har firman levererat ok till folk som kan visa upp hela paketets format och adresslappar
som överensstämmer med televeruhuset så kan firman faktiskt få cred för
den biten oavsett vad vissa härinne tycker.

Permalänk
Skrivet av Henka_871:

Nu vill jag inte dra alla över en kam men det är något som verkligen blivit överdrivet och används allt för ofta utan att man tänker på ordets rätta benämning!?

Instämmer.

Något annat som dock också blivit överdrivet och används allt för ofta är kritiska foruminlägg mot nystartade företag - utan några som helst bevis för att företaget ifråga har begått eller planerar begå fel och/eller brott.

Det man inte tänker på när man sitter där på sin höga häst och skriver sina foruminlägg är att det skadar företaget oavsett om det är ärligt eller inte. Det finns mycket bättre sätt att hantera misstänkta bedrägerier än att ha en hundrasidig tråd på Sweclockers - speciellt då ingen har haft klara bevis för att varor inte leveras. I detta fallet har vi ju faktiskt gamla forummedlemmar som har handlat hos Televaruhuset och mottagit iallafall kolli ID som pekar på att varorna är på väg.

Personligen tycker jag lagen är föråldrad och bör ändras - det är alldeles för enkelt att sprida felaktig information om företag idag, vilket gör att det borde finnas en lagtext som tar upp förtal mot juridisk person. Speciellt om det visar sig fört till en avsevärt försäljningsförlust för företaget ifråga.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Skrivet av Razoz:

Skrev ett mial till dem precis, ska bli intressant att läsa svaret!

Du lär tyvärr nog inte få något svar! Men om du skulle få ett dela gärna med dig!

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scripteddie:

Du lär tyvärr nog inte få något svar! Men om du skulle få ett dela gärna med dig!

Inte? ifs inte förvånad han lär ju vara sönderbombad av alla som halshugger han. Jag har dock mailat med han väldigt mkt och fått svar en lärdag natt 0100, det är kundservice det, det har inte ens Inet.

Permalänk
Avstängd

Jultider bluff/blåsarnas högtid!

Tragiskt att se såna här skämt/blås företag komma upp varje jul.

Permalänk
Medlem

Om man bortser från faktan i artikeln så hade de varit kul med tanke på vad som diskuterades i den ursprungliga tråden hehe

Hon beställde iPhone - fick en senapsburk - Nyheter - Senaste nytt | Expressen - Nyheter Sport Ekonomi Nöje

Visa signatur

[ Intel Core i7 960 | Asus P6X58D-E Premium | Noctua NH-U12P ]
[ 12GB Kingston HyperX T1 2000MHz | Asus GeForce GTX 480 ]
[ Fractal Design R3 | Corsair 750w HX ]
[ Corsair 120GB F120 SSD, WD Caviar Black 2TB, WD 600GB ]
[ Asus VG236H 120Hz | Samsung P2450H ]

Permalänk
Medlem

Googlade företaget och fick upp lite omdömen på prisjakt, sitter och skrattar ihjäl mig nu. Har personligen inget mot företaget då jag inte har någon egen erfarenhet därifrån. Att de beskyller debattörerna för att vara rasister är bara löjligt, det är antagligen invandrare eller svensk medborgare med utländsk härkomst.

De kanske känner sig i behov utav uppmärksamhet. Det är inte bara invandrare som stavar fel, utan vanliga hederliga Svenssons och allt möjligt folk. Bara pinsamt att han tar upp det, är inte till företagets fördel för fem öre.

I mina ögon så verkar sidan amatörmässig eftersom de stavar fel, de verkar inte ha grundläggande egenskaper i marknadsföring. De beter sig oprofessionellt genom att göra ett uttalande utan att först talat med företagets VD. Grundläggande A och O för ett nystartat företag är att lägga ner mycket tid och engagemang. Finns helt klart möjligheter för förbättringar. Förtal? Jag säger yttrandefrihet!

Televaruhuset - Omdömen, statistik och information

Permalänk

Fick mitt paket med UPS idag. Låg en Nexus one i paketet så jag är nöjd!

Här är de utlovade bilderna. Bara för er att sätta igång och analysera dem

http://rapidshare.com/files/438579168/1.jpg
(har maskerat delar av etiketten)
http://rapidshare.com/files/438579169/2.jpg
http://rapidshare.com/files/438579170/3.jpg

Mvh/Svanteson

Permalänk
Skrivet av Svanteson:

Fick mitt paket med UPS idag. Låg en Nexus one i paketet så jag är nöjd!

Här är de utlovade bilderna. Bara för er att sätta igång och analysera dem

http://rapidshare.com/files/438579168/1.jpg
(har maskerat delar av etiketten)
http://rapidshare.com/files/438579169/2.jpg
http://rapidshare.com/files/438579170/3.jpg

Mvh/Svanteson

Jamen de där bilderna är ju helt klart Photoshoppade... ;D

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Skrivet av Svanteson:

Fick mitt paket med UPS idag. Låg en Nexus one i paketet så jag är nöjd!

Här är de utlovade bilderna. Bara för er att sätta igång och analysera dem

http://rapidshare.com/files/438579168/1.jpg
(har maskerat delar av etiketten)
http://rapidshare.com/files/438579169/2.jpg
http://rapidshare.com/files/438579170/3.jpg

Mvh/Svanteson

Fint paketerat... Speciellt när dom skickar från Frankrike... Kan tänka mig att detta är ett extra billigt china exemplar ^^

// Varför la du upp dom på rapidshare? -.-

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Man ser ju tydligt i denna tråd hur häxbränning kunde existera back in the days. Mobben har startat och allt riktas mot en person. Någon från televaruhuset har ju uppenbarligen gjort några missar, men det finns ingen som är felfri. Näe, inte ens besserwissers som hänger här på forumet.

Personligen hade jag aldrig brytt mig om han bara gjort lite tabbar, felstavat etc etc.

Men är ju omöjligt att inte lacka sönder när ett företag anklagar alla som ger kritik för rasister. Sedan polisanmäler ett forum för att de vägrar bryta svensk grundlag om yttrandefrihet.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Sedan polisanmäler ett forum för att de vägrar bryta svensk grundlag om yttrandefrihet.

Vänta nu här. Det finns inget i Svensk grundlag som tvingar Swec att vara ett outlet för kritik. Om Swec's lednings & moderatorgrupp hade ansett att det vore rätt och riktigt att censurera inlägg i trådarna, hade det varit helt k enligt Svensk lag. Vill du ha grundlagsskyddad rätt att skriva vad du vill utan att någon kan ta bort det, får du starta en egen sida. Och även då är dina rättigheter i dagsläget så nednötta att du får vara försiktig.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av emigrating12:

Jamen de där bilderna är ju helt klart Photoshoppade... ;D

Bilderna är inte längre tillgängliga, lägg gärna upp dem igen (men undvik rapidshare)

Permalänk
Avstängd

Mina grejer blev skickade igår. tyvärr sitter dom fast i Köln men det gör inte, dom är skickade iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Äh, lägg ner.

Låt gubben vara ifred. Han är säkert ung och försöker marknadsföra sig själv. Är säker på att hemsidan inte är klar. Han har säkert bara lagt ut ett fåtal artiklar som start. Antar att han investerat endel. Nu så sjunker hans nybyggda skepp på grund av er. Tycker att det var barnsligt reagerat att ni tar en diskussion till den här nivån. Ni kan ju fan inte döma ett företag då ni ej har varit i kontakt med det.

Tycker bara att det är tragiskt att ni tagit bort möjligheten för honom att fortsätta. Vilket han troligtvis i detta fall inte kommer att göra.

Tro mig. Att han inte får en möjlighet att fortsätta är endast positivt!.
Jag vet vem karln är och på han är det "mycket snack, liten dase".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Måste vara det dummaste nån skrivit genom alla tider.

Han menar nog att det är bra om folk får reda på att man antagliegn inte kommer få det man köper. Jag tror inte ens att butiken kommer finnas kvar nästa månad.

Permalänk
Skrivet av liverpool7777:

Fint paketerat... Speciellt när dom skickar från Frankrike... Kan tänka mig att detta är ett extra billigt china exemplar ^^

// Varför la du upp dom på rapidshare? -.-

Ganska ok paketerat eftersom mobilen i sin tur ligger i en låda. Har sett betydligt sämre paketeringar från mer etablerade återförsäljare.
Telefonen funkar kanon och det är ingen kopia...

Har ingen webserver igång just nu. Kan ni rekommendera något bättre än rapidshare så ska jag lägga upp bilderna igen?

/Svanteson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanteson:

Ganska ok paketerat eftersom mobilen i sin tur ligger i en låda. Har sett betydligt sämre paketeringar från mer etablerade återförsäljare.
Telefonen funkar kanon och det är ingen kopia...

Har ingen webserver igång just nu. Kan ni rekommendera något bättre än rapidshare så ska jag lägga upp bilderna igen?

/Svanteson

Fuskbugg
Pici.se