Permalänk
Medlem

GTX 580 eller ATI 6970

Hej!
Sitter och ska beställa och kan fan inte bestämma mig. Pris spelar ingen roll och min nuvarande setup (minus grafikkort) har ni i sign.

Jag spelar främst Bad company 2 och ser att GTX 580 presterar bättre i alla tester men att 6970 ser bättre ut på specifikationerna!

Kommer 6970 bli bättre än 580't eller ska man köra på 580?

Skulle behöva snabba råd!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Pris spelar ingen roll, värt att tillägga!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Avstängd

6970.
ati har bättre drivrutiner support med dice.
kan alltid gå crossfire med 2 kort.
pris/prestanda mycket bra.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

6970.
ati har bättre drivrutiner support med dice.
kan alltid gå crossfire med 2 kort.
pris/prestanda mycket bra.

Drivrutiner har väl aldrig varit ATI's bästa sida och vill bara ha ett Single GPU kort då jag tröttnat på Microstuttering och alla problem som Crossfire och SLI medför, därav bytet från 5970.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Drivrutiner har väl aldrig varit ATI's bästa sida och vill bara ha ett Single GPU kort då jag tröttnat på Microstuttering och alla problem som Crossfire och SLI medför, därav bytet från 5970.

Ska du inte köra CF/SLI är det ju 580 som gäller. Allt annat vore på tok för stor nergång från ditt 5970.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinjaBob:

Ska du inte köra CF/SLI är det ju 580 som gäller. Allt annat vore på tok för stor nergång från ditt 5970.

Det är så jag känner. Har nu beställt ett KFA2 GTX 580 från Dustin (referenskylare känns säkrast).

Hoppas jag gjorde rätt val Ska bli skönt med vettiga drivrutiner och drivrutinskontrollpanel nu!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk

Du svarade på din egen fråga, kändes lite onödigt med tråden.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Det är så jag känner. Har nu beställt ett KFA2 GTX 580 från Dustin (referenskylare känns säkrast).

Hoppas jag gjorde rätt val Ska bli skönt med vettiga drivrutiner och drivrutinskontrollpanel nu!

Ja referenskylaren har dem ju gjort klara förbättringar med så den är nog att föredra. Du blir nog lycklig ska du se. Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Du svarade på din egen fråga, kändes lite onödigt med tråden.

Jag gjorde väl det Ska bli roligt imorgon och testa att se vilken skillnad det blir!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Skrivet av alindvall:

Drivrutiner har väl aldrig varit ATI's bästa sida och vill bara ha ett Single GPU kort då jag tröttnat på Microstuttering och alla problem som Crossfire och SLI medför, därav bytet från 5970.

DE har nu uppdaterat drivrutierna och det sägs att de är bättre nu enligt sweclockers Fredags panel:)

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Jag gjorde väl det Ska bli roligt imorgon och testa att se vilken skillnad det blir!

Yes, du får gärna dela med dig av den skillnad du observerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriand08a:

DE har nu uppdaterat drivrutierna och det sägs att de är bättre nu enligt sweclockers Fredags panel:)

Testade med de nya och det enda som märktes var att utseendet i kontrollpanelen var annorlunda. Men ingen större skillnad i tex BFBC2/Vietnam.

Skrivet av syntaxVI:

Yes, du får gärna dela med dig av den skillnad du observerar

Absolut, skriver här i tråden när jag får kortet! Hoppas på skillnad annars svider det Men märkvärd skillnad på prestanda lär det ju inte bli ändå. Båda är ju High End.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Yes, du får gärna dela med dig av den skillnad du observerar

Kortet har nu anlänt och jag sitter för tillfället och installerar drivrutiner. Omdöme dimper nog ner i tråden senare ikväll när jag spelat en hel del och har förhoppningsvis märkt någon skillnad!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Kortet har nu anlänt och jag sitter för tillfället och installerar drivrutiner. Omdöme dimper nog ner i tråden senare ikväll när jag spelat en hel del och har förhoppningsvis märkt någon skillnad!

Beställde själv ett KFA2 gtx 580 idag, så resultat får du gärna dela !

God jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekelind:

Beställde själv ett KFA2 gtx 580 idag, så resultat får du gärna dela !

God jul!

Först av allt så var installeringen av drivrutinerna en fröjd (hela installationen är enklare) och att sen ramla in i en kontrollpanel som fungerar, är lättförstådd och snygg gör det hela ännu bättre!

Då har man spelat lite BFBC2 med kortet och upplevelsen är hittils riktigt tillfredställande! Det flyter på märkvärt bättre ändå om det inte är jättestor skillnad på FPSen. Det som känns av nu är "lagg" p.g.a mitt ADSL bredband. Snittar mellan minst 75 (vid effekter) och toppar 110-120 när det händer lite på skärmen.

I övrigt var det paketerat riktigt snyggt och det man behövde fanns med i paketeringen (ett tips är att dra bort skyddplasten över klistermärkena både på det stora och det som sitter på fläkten).

Värt att nämna är att kortet är äckligt tyst. I jämförelse med mina tidigare kort är det imponerande!

Så hittills är jag riktigt nöjd!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >