Nu får nu sluta hylla inet här, långsammaste butiken och hata posten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du hugger ju bara för att någon kritiserar årets butik.
Kom med fakta istället.

Juldatum företag - Posten.se

Nej, jag hugger inte på honom, jag skrev hur det var, att jag fick mitt paket fast det skickades på samma dag, det är inte Inets fel utan som alla andra skriver, det är postens fel att det aldrig kom fram i tid och jag ser inte hur det skulle vara Inets fel.

Och om du läser på hemsidan du just nu skickade så borde han ha fått det. "21/12: Postpaket inrikes (Till ett fåtal orter gäller längre leveranstid)" Stockholm tror jag inte skulle vara någon ort dom skiter i att skicka till.. Men med tanke på att det skickades från Inet 20de så är det postens fel och inte Inet.

Permalänk

Gå och köp en chokladtomte och få upp blodsockret lite och sluta gnäll, inet is the shit och kommer alltid så vara.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Jag summerar mina åsikter:

1 Inet visar fel lagerstatus anledningen att jag beställer datorn just då e för att jag tror delarna finns i lager
2 Inet skriver att man ska få datorn innan jul om man beställer innan 15:e
3 Jag har druckit Reimersholms-någonting och julmustölblanding...
4 Tycker det är lite väl mycket "WOO" kring denna butiken

4 Posten vet jag inte är den bästa i dessa tider så har inga höga förväntningar där det vet nog många här också. Tänkte jag skulle röra runt lite i grytan och visa er att Inet kanske inte är så underbar heller dock.

Jag erkänner jag är offer för att Inet segar sig någon dag och råkar ha fel på lagerstatus samtidigt jag beställde och vilket leder till att leverenstiden ökar och det råkar bli Jul och sen snöoväder på samma gång samtidigt som posten tappar bort mitt paket: Det e nästan humoristiskt vad de ska sortera paketet haha!

Permalänk
Medlem

har du tur så har postenbutiken hos dej öppet ett tag imorn så kanske du kan ha turen att svänga förbi snabbt allt är inte stängt för att det är jul men affärerna stänger tidigt=)

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte problemet. Inet lovar leverans inom 10 dagar. Du beställde 7e och paketet skickades 20e = 9 arbetsdagar (10 om beställningsdagen räknas). Alltså fullföljde inet precis vad de lovat. Att posten sedan inte kunde leverera i tid kan ju inte inet göra något åt. Tänk efter innan du kastar skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

har du tur så har postenbutiken hos dej öppet ett tag imorn så kanske du kan ha turen att svänga förbi snabbt allt är inte stängt för att det är jul men affärerna stänger tidigt=)

Tror inte jag har sådan tur att de delar ut mitt paket. Morgondagen kommer nog att tillägnas nära, kära och Kalle Anka och hans vänner.

Permalänk
Medlem

Inet gjorde fel med att visa en felaktig lagerstatus, vilket fick TS order att ta längre tid än utlovat.
Jag hoppas att du har kontaktat Inet om det här, du ska helt klart ha någon slags kompensation.

PLUS. att det står "Beställ innan 15" - vilket TS har gjort.
Hade det däremot uppgetts att om varan SKICKAS innan 15 Dec hade det varit andra bullar.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro/Gen3 Socket1155 | i5 2500K @ 3.3 GHz | Gainward GeForce 660Ti | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB 555/515 | WD Green 2TB | 500W Fractal Design | Corsair Carbide 500R |
Qpad 5K |Razer Goliathus | Steelseries 6GV2 | Steelseries Siberia V2 Red | Samsung 27" Full HD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edwaard:

Jag förstår inte problemet. Inet lovar leverans inom 10 dagar. Du beställde 7e och paketet skickades 20e = 9 arbetsdagar (10 om beställningsdagen räknas). Alltså fullföljde inet precis vad de lovat. Att posten sedan inte kunde leverera i tid kan ju inte inet göra något åt. Tänk efter innan du kastar skit.

Jag har inte köpt en dator av posten utan av en butik som lovat leverans innan jul. Denna butik kan använda sig av posten, ups eller liknande men det är fortfarande butiken som är ansvarig att skicka ut min dator till mig i tid. Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

Jag har inte köpt en dator av posten utan av en butik som lovat leverans innan jul. Denna butik kan använda sig av posten, ups eller liknande men det är fortfarande butiken som är ansvarig att skicka ut min dator till mig i tid. Rätta mig om jag har fel.

Dom skickade som dom skulle för att få ut i tid, innan jul, många fick sina saker innan jul, du hade bara oturen att posten skulle hålla på att fippla till med just din order, förstår fortfarande inte varför du är så arg på inet, när det fortfarande är postens fel, det borde du också se, men du är väl för trög för att få in detta? Om du kan läsa så står det även "Beställningar lagda vardagar före 17:00 skickas samma dag" vilket dom med gjorde, och dom skickade till posten. posten hade det alltså den 20de men dom kunde inte få ut det innan jul pga vädret eller något annat förhinder, JAG! och många andra fick sina paket 21a 22a 23e, men att just ditt paket skulle bli fel på är bara otur, kunde hänt mig.. eller vem fan som helst men det hände dig, deal with it.

sluta handla där då om du är så missnöjd, men som sagt, det finns många anledningar till att det just blev årets butik... http://www.sweclockers.com/nyhet/13050-inet-vinner-arets-dato...

Edit: Varför skrev du inte detta i inets tråd? kanske du hade fått svar från dom med

Permalänk
Medlem

Killen missade visst den feta gula rutan där posten beklagar väderomständigheterna...

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk

Roligt att den här tråden kommer att sluta som ännu en hyllningstråd till Inet, tycker att ditt så kallade "problem" med Inet visar hur bra och seriöst dem arbetar.

Något annat som också blir synbart är din inkompetens.

God Jul

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inet hade väl även en text på startsidan att de inte tar ansvar om posten orsakar försening, men erbjuder kostnadsfri retur om det blir så?

Alltid tråkigt när det krånglar, visst är det så. Men de skickade datorn i tid för att den skulle hinna fram innan jul men posten/vädret orsakade förseningen. Inet har byggt ihop datorn och skickat inom 9 arbetsdagar (från 7/12) eller inom 6 dagar (från 10/12) om jag inte räknat helt fel.

Tycker inte det är inets fel.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Svårt för Inet att bygga ihop datorn och testat den med ex ett 460 i istället? Sen när kortet kom in i lagret, satt i det och kört några tester. Skulle ju knappast tagit de 10 dagar från kortet in i lager till leverans som nu, kanske max 2 om de slöat...
Så ja FAIL Inet! Men får väl hoppas att de läser och lär sig nåt av detta?

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

Jag har inte köpt en dator av posten utan av en butik som lovat leverans innan jul. Denna butik kan använda sig av posten, ups eller liknande men det är fortfarande butiken som är ansvarig att skicka ut min dator till mig i tid. Rätta mig om jag har fel.

Ptja, rent juridiskt har du kanske rätt, men jag tycker ändå att det är fel att kasta skit på inet när det uppenbarligen inte är där felet har begåtts. Inet har levererat datorn till posten inom utlovad tid, och det är ju upperbarligen posten som har gjort felet, det måste väl även du inse.

Och nej, jag är inte ute efter att försvara just inet. Vem som helst kan råka ut för samma sak när vädret sätter käppar i hjulet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nex_73:

Svårt för Inet att bygga ihop datorn och testat den med ex ett 460 i istället? Sen när kortet kom in i lagret, satt i det och kört några tester. Skulle ju knappast tagit de 10 dagar från kortet in i lager till leverans som nu, kanske max 2 om de slöat...
Så ja FAIL Inet! Men får väl hoppas att de läser och lär sig nåt av detta?

Ja, för dom har bara 1 dator att sätta ihop nu innan jul...

10 dagar att sätta ihop en dator, fast det är ju inte 1 som jag redan har sagt, och det är ju bara Sverige som har problem med frakten och vädret.

Permalänk

Lite offtopic men, levererar posten paket till hämtningsställen på julafton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Ja, för dom har bara 1 dator att sätta ihop nu innan jul...

10 dagar att sätta ihop en dator, fast det är ju inte 1 som jag redan har sagt, och det är ju bara Sverige som har problem med frakten och vädret.

Menar såhär: Om de nu hade börjat sätta ihop datorn redan den 7e, så hade den ju varit inne i "produktionslinan" den 10e när kortet kom.
Istället för att BÖRJA bygga den 10e när kortet dyker upp som de antagligen gjort nu?

Jag kan ju ha fel också, att de redan började bygga ihop den 7e? Låter någon från Inet som antagligen kommer läsa tråden svara på hur deras tillvägagångsätt är i sådana här fall...

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nex_73:

Menar såhär: Om de nu hade börjat sätta ihop datorn redan den 7e, så hade den ju varit inne i "produktionslinan" den 10e när kortet kom.
Istället för att BÖRJA bygga den 10e när kortet dyker upp som de antagligen gjort nu?

Gissningsvis så bygger de ihop sina datorer på en gång, alltså väntade de tills grafikkortet kom. Hur som helst så spelar det väl ingen roll, de skickade ju faktiskt iväg datorn inom utlovad tid. Mer kan man väl inte begära?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonesome:

Killen missade visst den feta gula rutan där posten beklagar väderomständigheterna...

det har inte snöat i Stockholm på flera dagar och i den gula rutan gäller det ju bara saker i södra Sverige.

Skrivet av Jyyhan:

Dom skickade som dom skulle för att få ut i tid, innan jul, många fick sina saker innan jul, du hade bara oturen att posten skulle hålla på att fippla till med just din order, förstår fortfarande inte varför du är så arg på inet, när det fortfarande är postens fel, det borde du också se, men du är väl för trög för att få in detta? Om du kan läsa så står det även "Beställningar lagda vardagar före 17:00 skickas samma dag" vilket dom med gjorde, och dom skickade till posten. posten hade det alltså den 20de men dom kunde inte få ut det innan jul pga vädret eller något annat förhinder, JAG! och många andra fick sina paket 21a 22a 23e, men att just ditt paket skulle bli fel på är bara otur, kunde hänt mig.. eller vem fan som helst men det hände dig, deal with it.

sluta handla där då om du är så missnöjd, men som sagt, det finns många anledningar till att det just blev årets butik... http://www.sweclockers.com/nyhet/13050-inet-vinner-arets-dato...

Jag ville ha en dator innan jul jag köper min dator på Inet som med god marginal lovar att man kan få detta. Så enkelt är det. Inga problem jag slutar handla där.

Edit: Varför skrev du inte detta i inets tråd? kanske du hade fått svar från dom med

Visste inte att en sådan tråd existerade.

Skrivet av Daniel77777:

Roligt att den här tråden kommer att sluta som ännu en hyllningstråd till Inet, tycker att ditt så kallade "problem" med Inet visar hur bra och seriöst dem arbetar.

Något annat som också blir synbart är din inkompetens.

God Jul

trevlig prick du^^ Ser inte det seriösa med felaktig lagerstatus och försenad beställning och brutna löften, det e julafton och inte vilken dag som helst.
jag har all kompetens jag behöver tack så mycket. Det enda jag känner varit inkompetent är att jag litat på inet att bygga och leverera min dator i tid. Borde naturligtvis bara dragit och köpt lite delar från Webhallen i Sthlm och inte riskerat min beställning hade nog byggt ihop den vid detta laget istället för att sitta och undra var datorn är. Denna datorn jag skriver på här blir till julklapp snart och hade tänkt föra över filer från gamla till nya. Tänkte sitta och göra det ikväll faktiskt, det går inte längre då jag bara har 4gb usb-minne här så det var ju tråkigt. Inte för att någon bryr sig men illustrerar vikten av att kunna få det man behöver när man behöver det.

Ingenstans står det för övrigt att jag gillar posten, påpekar brister jag upptäckt då jag handlat på Inet bara.

Permalänk

Anledningen till att tråden nu blev till en "hyllningstråd" till inet är enbart att TS skulle hacka ner som FAN på just inet.

Och vad fan spelar det för roll egentligen om en dator kommer några dagar sent?
Som sagts förut: Lär dig bygga dator så slipper inet göra det åt dig!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

det har inte snöat i Stockholm på flera dagar och i den gula rutan gäller det ju bara saker i södra Sverige.

Visste inte att en sådan tråd existerade.

trevlig prick du^^ Ser inte det seriösa med felaktig lagerstatus och försenad beställning och brutna löften, det e julafton och inte vilken dag som helst.
jag har all kompetens jag behöver tack så mycket. Det enda jag känner varit inkompetent är att jag litat på inet att bygga och leverera min dator i tid. Borde naturligtvis bara dragit och köpt lite delar från Webhallen i Sthlm och inte riskerat min beställning hade nog byggt ihop den vid detta laget istället för att sitta och undra var datorn är. Denna datorn jag skriver på här blir till julklapp snart och hade tänkt föra över filer från gamla till nya. Tänkte sitta och göra det ikväll faktiskt, det går inte längre då jag bara har 4gb usb-minne här så det var ju tråkigt. Inte för att någon bryr sig men illustrerar vikten av att kunna få det man behöver när man behöver det.

Ingenstans står det för övrigt att jag gillar posten, påpekar brister jag upptäckt då jag handlat på Inet bara.

mjo, men nu är de så här, om du tycker att de är så lätt att se till att allt fungerar exakt som de ska och de rullar exakt perfekt hela tiden med ett så stort och gillat företag som inet.se så kan du ju pröva själv då kanske och se hur lätt de är att du har kolla på var ända lilla damm korn i lagret medan beställning efter beställning bara rullar in hela tiden.
Inet gör sitt bästa, man kan inte alltid hålla koll in till minsta sekund om sakerna finns på lagret, vet inte hur deras system fungerar men de kanske hade 4 i lager, så kom de beställningar på de 4 + nå till under samma dag, eller under kort tid den dagen så hinner de ju inte med att trycka ut att de är slut på korten.

Ingen kan göra rätt hela tiden, de går inte alltid som man tänkt, saker är inte alltid så som man tror de är.
inet har la inte gjort nått fel bara för att du tjurar om nått som de inte kan göra nått åt.

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Aj aj inte klaga på inet.
Helgerån.

Naturligtvis har inet precis som solen sina fläckar.

Gillar inet antagligen lika bra som du gör.

Men komentaren "aj aj inte klaga på inet." och sen avsluta med helgerån...????

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SM-LoD:

Nej, omg, min världsbild går sönder, kan verkligen inet.se ha brister?

No Shit Sherlock, grattis, du har precis påpekat det mest självklara i världshistorien, att ingen är perfekt och att alla har brister. Ditt pris är en första klassens flygresa till Whatever-Land...

Anledningen till att ditt paket inte kom fram är dock som många andra redan påpekat POSTENS fel, INTE INET.se's! Detta beror till största sannolikhet att hela Sverige för tillfället befinner sig i en ISTID. Mammutar, isbjörnar och eskimåer jobbar för fullt för att kunna leverera just ditt paket till just dig för att just du är i världscentrum. Så chilla ner några snäpp, ta en julmust och spendera lite tid med FAMILJEN, istället för en fucking dumburk

God jul, puss å kram!

Tack för ett gott skratt Kan ju även tillägga att jag beställde ett Grafikkort från Inet.se igår och enligt orderstatusen så är det i Ånge just nu så jag får det antagligen imorrn eller övermorn det kallar jag service från Posten det

Håller med flera ovanstående.. Inet.se kan inte klandras för det som posten inte klarar av (ganska förstårligt) alltså att leverera i tid!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

December, troligtvis den stressigaste månaden på hela året för alla webshopar. Skulle tro att de flesta råkar ut för diverse lagerdiffar då, det gör vi iaf där jag jobbar.
Inet brukar kompensera för sådana saker faktiskt, de har tillochmed själva tagit initiativ till kompensation, men i stressigare tider eller när personalstyrkan är låg har de inte lika mycket tid till det utan då får man be om kompensation själv.
Det var t.ex. inga problem för en polare i somras under semestermånaderna när hans dator dröjde ovanligt länge, han fick en extra fläkt på köpet, deras sätt att visa goodwill mot nykund.
Eller t.ex. när jag beställde delarna till min dator sist, så kom jag i efterhand på att jag glömt kylpastan, och rinde således inet för att fråga om det fanns möjlighet att beställa pastan separat men samfrakta med resten av delarna jag köpt så att jag slapp en extra frakt. Då slängde dom med pastan gratis istället.

Att köpa delar hos webhallen rekommenderas endast om du vet vad du ska ha, de kan absolut ingenting annars. De har dessutom knappt någon goodwill alls, till skillnad från inet. En kollega gick in och ville ha hjälp med att välja delar, killen sålde på honom en i5-660 (tvåkärnig med inbyggd grafikkrets) med motiveringen att han kundeköra på den inbyggda grafiken (han skulle inte spela på datorn) men så prackade han på honom ett billigt P55-moderkort, vilket inte kan köra inbyggd grafik, och när han då gick dit för att påtala att det inte funkade dagen efter så fick han veta att de inte kunde ta tillbaks den öppnade varan och blev således övertalad att köpa ett grafikkort.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

1. Inventeringar sker regelbundet av lager
2. Lagerantal finns i databas som uppdateras samma sekund som en kund skickar order, och inplockning av lager + uttagning från lager av servicetekniker eller butikspersonal - det är denna status som syns på deras sida.

Det som kan ha hänt är att en tekniker gick för att plocka ut kort från lagret till ex RMA samtidigt som ordern av kund gjordes. MEN då ska teknikern få ett stort fett meddelande i nyllet när teknikern ska kvittera ut korten ifrån lagret (antar att de har en terminal där de skriver in direkt vad de plockar ut/in) att du kan bara ta 3 kort för 1 är beställt (öronmärkt) av kund.

Jaja, märks jag är trött nu - hoppas ni förstår min logik här? Vi får som sagt invänta och se vad Inet har att säga om det hela...som sagt innan det kan slinta till och gå fel ibland - huvudsaken är att man lär sig nåt av det....

GOD JUL!

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gretjek:

det har inte snöat i Stockholm på flera dagar och i den gula rutan gäller det ju bara saker i södra Sverige.

Visste inte att en sådan tråd existerade.

trevlig prick du^^ Ser inte det seriösa med felaktig lagerstatus och försenad beställning och brutna löften, det e julafton och inte vilken dag som helst.
jag har all kompetens jag behöver tack så mycket. Det enda jag känner varit inkompetent är att jag litat på inet att bygga och leverera min dator i tid. Borde naturligtvis bara dragit och köpt lite delar från Webhallen i Sthlm och inte riskerat min beställning hade nog byggt ihop den vid detta laget istället för att sitta och undra var datorn är. Denna datorn jag skriver på här blir till julklapp snart och hade tänkt föra över filer från gamla till nya. Tänkte sitta och göra det ikväll faktiskt, det går inte längre då jag bara har 4gb usb-minne här så det var ju tråkigt. Inte för att någon bryr sig men illustrerar vikten av att kunna få det man behöver när man behöver det.

Ingenstans står det för övrigt att jag gillar posten, påpekar brister jag upptäckt då jag handlat på Inet bara.

1. Inet har uppenbarligen inte brytit mot löftet (1)
2. Inet kan inte klandras för det posten gör (2)
3. Webhallen!?! ja om du vill bli less på en kundservice som inte fungerar som den ska (3)

Summan av det hela.. Inet.se har inte gjort något fel! De lovade att datorn skulle SKICKAS inom 10 dagar (tog 9 dagar och den skickades uppenbarligen). Så varför tar du inte och skapar en tråd där du klandrar posten för att de låtit sin "snömaskin" stå på för länge? För människan kan ju verkligen bestämma vilket väder världen ska ha.. eller?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Phukkitt:

December, troligtvis den stressigaste månaden på hela året för alla webshopar. Skulle tro att de flesta råkar ut för diverse lagerdiffar då, det gör vi iaf där jag jobbar.
Inet brukar kompensera för sådana saker faktiskt, de har tillochmed själva tagit initiativ till kompensation, men i stressigare tider eller när personalstyrkan är låg har de inte lika mycket tid till det utan då får man be om kompensation själv.
Det var t.ex. inga problem för en polare i somras under semestermånaderna när hans dator dröjde ovanligt länge, han fick en extra fläkt på köpet, deras sätt att visa goodwill mot nykund.
Eller t.ex. när jag beställde delarna till min dator sist, så kom jag i efterhand på att jag glömt kylpastan, och rinde således inet för att fråga om det fanns möjlighet att beställa pastan separat men samfrakta med resten av delarna jag köpt så att jag slapp en extra frakt. Då slängde dom med pastan gratis istället.

Att köpa delar hos webhallen rekommenderas endast om du vet vad du ska ha, de kan absolut ingenting annars. De har dessutom knappt någon goodwill alls, till skillnad från inet. En kollega gick in och ville ha hjälp med att välja delar, killen sålde på honom en i5-660 (tvåkärnig med inbyggd grafikkrets) med motiveringen att han kundeköra på den inbyggda grafiken (han skulle inte spela på datorn) men så prackade han på honom ett billigt P55-moderkort, vilket inte kan köra inbyggd grafik, och när han då gick dit för att påtala att det inte funkade dagen efter så fick han veta att de inte kunde ta tillbaks den öppnade varan och blev således övertalad att köpa ett grafikkort.

Webhallen i ett nötskal -_- Skulle ta mig flera timmar att skriva allt skit man har fått genomgå för att reklamera varor eller lyckas nå deras kundservice.. det har tom. slutat ett par gånger med att man har fått förklara varför tex. en processor inte funkar när ett par piggar har böjts..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

I detta fall ligger felet hos posten och INTE Inet.
Du är fullt medveten om detta men bara ute att få någon slags kompensation av Inet för att posten strula med ditt paket..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Åk till postombudet och hämta datorn, så är väl problemet löst?!? Ett stort datorpaket borde vara lätt att hitta för dom.
Jag har handlat mycket på både Inet och Komplett, och de har alltid skött sig perfekt. Däremot har posten skickat paket fel flera gångar, så det blivit ett dygns fördröjning.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Problemet är kanske att det grafikkort du valde fick dom in 4 stycken okej
Men tänk om fler kunder än dig beställt samma grafikkort och före dig?

Jo då går det först till dom kunderna som i alla normala butiker

Sen att datorn var iväg den 20e och posten är värdelös i sverige är ju inte inets fel

Sen satte jag julmusten i halsen då jag såg postens sortering haha

Typiskt posten i sverige med en VD som har högre lön än statsministern och klagar på att posten behöver mer pengar för att göra sitt jobb