Tips till varför inte modekorten inte startar?

Permalänk
Medlem

Tips till varför inte modekorten inte startar?

Hej jag har en GA-M57SLI-s4 modekort som jag försöker sätta igång, men vägrar hända något..

Vad kan man göra för något för se om den äns får ström? Nätaggregat är 500W och ganska stark för modekortet.

Tips och snabba svar uppskattas tack

Visa signatur

When you walk up to opportunities door - don't knock it.. Kick that b*tch in, smile and introduce yourself.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skumis:

Hej jag har en GA-M57SLI-s4 modekort som jag försöker sätta igång, men vägrar hända något..

Vad kan man göra för något för se om den äns får ström? Nätaggregat är 500W och ganska stark för modekortet.

Tips och snabba svar uppskattas tack

1. Kolla så att två kablar sitter i moderkortet, lyser något på det?

2. Testa annat agg.

3. Dra ut allt utom processor, RAM ut moderkortet och testa att starta igen, med båda agg.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

500 W säger inte ett skit om märke eller kvalité

Koppla ur precis allt du inte behöver från moderkortet, alltså hårddisk, grafikkort, ljudkort osv. Lämna ramminne ocu cpu (även kylaren såklart)
Testa andra nätaggregat
Har det funkar överhuvudtaget?
Hur är det monterat? Korrekt med distanster?
Ingen kortslutning?

Permalänk
Hedersmedlem

Skumis säger ju att agget är "ganska stark för mode|kortet", vad det nu innebär.:confused:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått ett nästan exakt lika problem, min dator vill inte starta längre utan anledning. Ethernet porten på moderkortet lyser i alla fall, så det borde ju komma in ström?
I förrgår krånglade den också, men den fungerade när jag låtit den stå i någon timme. Men nu har den stått i 24 timmar och vill fortfarande inte starta.

Ska jag dra ut allt förutom cpu och ram, som vissa har sagt åt trådskaparen?

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD