Permalänk

Verkligen imponerand över hur bra den blev! Du har inte funderat på att sälja in designen till någon tillverkare?

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Väldigt snyggt bra jobb!

Men XBMC har väl inte stöd för video accelerering i Windows ännu? Borde inte typ Ubuntu vara ett bättre alternativ.

XBMC till windows har, sedan ett par månader tillbaka, DXVA2 hårdvaruaccelerationsstöd vilket fungerar otroligt bra i min mening

Beskrivning av hur man aktiverar DXVA2: How To: Enable Hardware Accelerated Decoding via DXVA2 in XBMC for Windows - The HTPC Blog

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk

Riktigt schysst chassi.. Snyggt jobbat!:)

Permalänk
Medlem

väldigt imponerande.

Visa signatur

Tävlar i drifting
shirunai.blogspot.com

Permalänk
Medlem

Är sjukt imponerad!
är riktigt avundsjuk på dem som har verktyg och kunskap för sånt här.

Riktigt bra jobb!

Permalänk
Medlem

Jag går i tankarna att använda liknande hårdvara till mitt kommande bygge.

Fick du lov att modda nätagget för att få fler strömkontakter till dina 4 HDDs?
Eftersom TFX Power 300W har bara 2st, eller?

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Skrivet av chazzi:

Jag går i tankarna att använda liknande hårdvara till mitt kommande bygge.

Fick du lov att modda nätagget för att få fler strömkontakter till dina 4 HDDs?
Eftersom TFX Power 300W har bara 2st, eller?

Okej trevligt.
Ja de var jag tvungen till, men inte utav den anledningen. Det var två sata men sen var det även två molex som inte används till något, men för att spara plats så löddes satakontakterna dit direkt på molexen. Så jag har tagit bort alla kablar som inte används för det ska bli lite flöde i burken. Har man mer plats hade det ju bara vara att sätta dit en molex -> två satakontakter. Så det går utan att man behöver klippa och löda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thenehalem:

Okej trevligt.
Ja de var jag tvungen till, men inte utav den anledningen. Det var två sata men sen var det även två molex som inte används till något, men för att spara plats så löddes satakontakterna dit direkt på molexen. Så jag har tagit bort alla kablar som inte används för det ska bli lite flöde i burken. Har man mer plats hade det ju bara vara att sätta dit en molex -> två satakontakter. Så det går utan att man behöver klippa och löda.

Så någon form av konverterare som gör molex till sata ström behövs?

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Skrivet av chazzi:

Så någon form av konverterare som gör molex till sata ström behövs?

Precis, finns nästan överallt och kostar inte många kronor

Permalänk
Medlem

Va är det för mått på lådan? va hade du för diameter på röretr du bockade över?

Permalänk
Medlem

Jävlar va fet!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Halloj! vill bara fråga om statisk elektricitet/stötar var något du oroade dig för när du byggde din dator. Ja frågar då jag själv håller på med ett bygge och jag har tänkt att sätta fast moderkortet i en alu-plåt med egna skruvar.

Otroligt snyggt bygge BTW 10/10 Doges!