Samlade rådata för units o.dy?

Permalänk
Medlem

Samlade rådata för units o.dy?

Vad jag letar efter är en spreadsheet med samlade rådata från editorn. Egentligen skulle jag inte vilja ta tag i detta själv, då jag förutom en stark ovilja till att sitta dagar och plottra siffror även saknar koncentrationen för ändamålet.
Om någon samlad lättillgänglig spreadsheet inte finnes så kan jag påbörja en. Då påbörja något som enkelt kan läsas eller överföras till databas för vidare hantering och lättare överblick. Ett sådant gediget arbete, om det sker helt manuellt, kommer antagligen ta dagar att göra klart i min vanliga takt och jag skulle i sådana fall behöva fåtal hjälpande händer, om det blir aktuellt så är ag villig sätta upp en plan för hur något sådant skulle gå till.

Vad ska man ha lättillgänglig data till?
Man kan göra tabeller med avslöjande och förklarande information som t.ex. DPS of units
Man kan även göra det än mer avancerat som i t.ex. https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AvtPWMS53wIgdEFfLVFW...

Bra att ha, intressant att titta in. Men det behövs lättillgänglig rådata för ändamålen och i många trådar som man skummat igenom så hämtar kalkylatorerna sin info från andra trådar alternativt gräver fram en hel del själva direkt från editorn.

Var finnes?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Älskar Marauders......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Älska med Mauraders......

Najs! En frivillig. Du kan börja genom att öppna upp din OOo spreadsheet och därefter importera unit data från data editor (plotrtra för hand). Först vill jag ha en kolumn med alla melee units acquisition range, sen en till kolumn med samma units regeneration. Det får räcka inledningsvis. PMa mig ditt verk och jag lägger in det i ett samlat dokument.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Nej tack.

Permalänk
Medlem

Hmmm kolla runt på www.gosugamers.net där kanske du kan hitta någon som redan har gjort det åt dig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | PRIME X-570 | DDR 32Gb | GTX 1080 Ti | Windows 11