Permalänk
Medlem

Bo i Colorado vid en fin sjö med vacker utsikt.
Bo i ett log cabin hus. Som i PSHome.

Eller Manhattan lägenhet.

Permalänk
Medlem

Kan inte se någon större framtid faktiskt. Kanske ta examen någon gång utan att egentligen ha någon nytta av den.
Beräknar att dö innan 35.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Jag är ekonomiskt oberoende & kan göra vad jag vill. Tänker resa lite bara när jag får lust.

Permalänk
Medlem

Bara jag som blir lite skrämd över att så pass många har sin framtid uttänkt?
Jag är 20, fyller 21 i mars och är lite i fasen där man minns hur det var att vara "liten" och tonåring men man är inte det längre. Jag kommer garanterat jobba inom IT branschen då det är det jag pluggar till nu men i vilket land eller exakt vilket jobb har jag inte ens i det undermedvetna. Hittills har jag alltid levt mitt liv så som jag vill för stunden, vill jag göra något så gör jag det eller försöker tills det går. Jag har redan hunnit rest mycket med tanke på min ålder och vill gärna fortsätta med det. Ska till USA med två kompisar och se hur jag trivs där, brukar ta mina beslut efter jag varit med om det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Bara jag som blir lite skrämd över att så pass många har sin framtid uttänkt?

kan väl bara prata för mej själv,men med åren får man erfarnehet,erfarenhet samt att man har hunnit att testa en massa saker.
som ung så har man ej den erfarenheten,man har ej hunnit att testa så mycket än och har ej hunnit att forma sitt "livs shema",är då jäkligt svårt för en ung att veta vilken bana i livet som h*n ska gå på.
jag hade miljoner saker som jag ville bli när jag var yngre och i din ålder,men med åren så kom man längre och längre ner på jorden och började inse att det ej var möjligt.
i dags läget så vet man vilken plats man har här i världen och man vet vad som är möjligt och man vet också vilken bana man är inne på.

så,det du och folk i din ålder säger idag,kommer med största sannolikhet inte bli av/hålla när du blir äldre och har börjat inse en massa och börja tänka till.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Kan inte se någon större framtid faktiskt. Kanske ta examen någon gång utan att egentligen ha någon nytta av den.
Beräknar att dö innan 35.

Här var man positiv märker jag

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Försöka hitta en flickvän och starta familj.
Jobb har jag redan, och tja, visst kanske hade varit något att resa lite också men har inte bestämt mig än vart jag ska.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Gå ut grundskolan för att sedan gå el och börja jobba och spela fotboll. Sedan ska jag bara slösa pengar ett tag för att sedan börja spara till en Ford Mustang -65

Visa signatur

CM 690 II Advanced | Corsair 650W | Intel i5 760 | Hitachi Deskstar 1TB | ASUS P7H55 | Corsair 2x2 GB 1600 Mhz | nVidia GTX 470 |

Permalänk

Jobba,äta,sova tills man dör...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

- Ta studenten men kick-ass betyg
- Ta något skitjobb i Sverige ett tag
- Volontäruppdrag i Sydamerika
- Åka till USA med lite pengar, köpa en bil och köra från kust till kust utan karta
- Låta pengar genera pengar på nåt vis
- Kanske hamna på nåt nice universitet i England och utbilda mig till civilingenjör av något slag
- Engagera mig i samhällsutveckling på nåt sätt, som entreprenör eller designer/arkitekt/flummig kille
- Lära mig köra bil på längden, tvären, och diagonalen (bättre än nu)
- Bli en bra kock så småningom

Åt det hållet...

Permalänk
Medlem

1. Gå ut gymnasiet och ta studenten.
2. Flytta till Göteborg, dela en trea med min kompis och utbilda mig till datorvetare eller jurist.
3. Färdigställ utbildning.
4. Skaffa anställning, börja jobba mig uppåt.
5. Nå någorlunda högt uppsatt position.
6. Förskingra en fruktansvärd massa pengar.
7. Fly landet.
8. ???
9. Profit!

Om man bortser från punkt 6 och 7 (De punkter som jag hoppas alla kan förstå är oseriösa) så är det den riktlinje jag ritat upp, allt annat som händer på vägen kommer som det kommer.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk
Medlem

1. Studera i ca 3 år till och sedan gå ut med magisterexamen i nätverksteknik.
2. Certifiera mig till instruktör i Pekiti Tirsia Kali.

Förutom det kan jag inte säga att jag har större planer...

Permalänk
Medlem

Flytta till Göteborg och gå på gymnasiet där. Därefter åka till Iguacu och jobba som voluntär i ett år.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

1.Bli miljonär.
2.Förtidspensionera mig.
3.Flytta utomlands där det är varmt året runt med alla kompisar.

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem

Lite kul att läsa den här tråden idag faktiskt. Satt nämligen igår och grävde runt i virrvarret av mappar på en extern backup-disk och hittade mina gamla skoluppgifter, det roligaste att läsa var mitt "hur ser jag på min framtid"-arbete. Skrivet '99 första året på gymnasiet av en gulligt naiv beta-version av mig själv.

Utöver profetior i värsta Kurzweil-anda om hiveminds, upplänkande av ens hjärna till "internet" när man dör osv så var de mer konkreta visioner rätt främmande mot vad det blivit men vissa ideer hänger kvar.

-Inte jobba i sverige utan att jobba i olika projekt runt om i världen (check)
-Starta företag i asien (fail)
-Ha familj, hus, etc vid 30 (fail ser det ut som)
-Ha ett vettigt & hyfsat betalt jobb (check)
-Körkort & bil (fail & check. snuten tog lappen haha men bilen står iaf här)

Så här i retrospekt så kan jag konstantera att jag vart för lätt influerad av folk i min omgivning och slösat bort år på att göra skit, bo på hopplösa orter och umgås med med oinspirerande människor. Att under flera år tappat intresset för att utvecklas & lära sig nya saker och istället ägnat mig åt skitjobb & fest och försummat mina intressen. Att överge sitt "riktiga" liv & vänner för att man är kär i vad man innerst inne vet kanske inte var helt rätt osv. Att inte slösa energi på tafatta, handlingsförlamade fruntimmer utan hjärna eller ambitioner.

Sen skoltrött efter gymnasiet är ju helt okej att vara vilket jag också blev. Jobbade på ett jäkla lager med dårar till arbetskamrater så sökte mig till IT-branschen via utlandet då arbets- och karriärsmöjligheter var (är?) dåliga annars. Sen levde man rätt bra på det några år å kunde bränna pengar så det stod härliga till. Men man tröttnar på det med så nu blir det till sommarn att få papper på IT-kunskaperna, läsa lite IT-intensivkurser i UK och lite projektledning & affärsengelska på högskolan paralellt med jobbet. Hobbies tar jag mig tid att utveckla då jag efter vart på krogen 3 dagar i veckan i 5 år ledsnat rätt hårt på nattklubbslivet.

Sen ska jag se till att jag kommer ner till Australien innan 30 (efter får man inte work & holiday visum) å jobba på guldkusten där ett år eller två, och köpa ett litet hus i thailand så man alltid oavsett vad som sker har ett tryggt krypin nånstans på jorden. Man får planera för vintern (pensionen) likt en ekorre.

För att avsluta detta evighetslånga inlägg så kan jag dela med mig av intressant länk tjejen skickade häromdagen.
http://www.youtube.com/watch?v=u6XAPnuFjJc

Peace!

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Jobba,äta,sova tills man dör...

Tänkte just det när jag läste trådnamnet.

Permalänk
Medlem

Hänga på socialen.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av LightBlizz:

Tänkte just det när jag läste trådnamnet.

Är ju sant, kanske hinna med lite kul å va pensionär ett gäng år också

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Drömmen är väl att bo på ett ställe där man trivs. bygga hus och Stooort garage och jobba kvar som Elektriker. ha en underbar tjej/fru och en labbe. sen äga ett par bilar och lite mer 19" produkter..

Sen finns ju drömmen att vara ekonomiskt oberoende men det är ju bara dumt att tänka så och givetvis ha en Koenigsegg stående i garaget

Fast jag nöjer mig nog med en hund som älskar mig.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Om 4-5 min ska jag gå upp ur källaren och dricka och när jag ändå är uppe kanske jag går och lägger mig också, längre än så har jag inte planerat än

Permalänk
Medlem

Börja jobba helt som svetsare, har ett jobb imorgon sökt ett annan vid sidan om.
Jobba vidare med farsans företag när han vill minska ner.
Bygga nytt hus när ekonomin tillåter.
Gifta mig (Redan spikat datum,men det är i framtiden , 18 Juni-2011)
Skaffa unge när ekonomin tillåter, varför skaffa en när man inte kan garantera stadigt för 2.

Ungefär så ser det ut, inte i någon direkt ordning utan det kommer som det kommer.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ska väl börja med att gå ut 9an med hyfsade betyg, och börja på John Bauer gymnasiets El & Energi linje.
När jag gått den utbildningen så vill jag plugga vidare, för att sedan starta ett eget företag som håller på med något inom IT.

Kort sammanfattning, men mer än så är det inte för tillfället.

Permalänk
Medlem

Köra igång mitt företag nu vid sidan av skolan.
Utveckla företaget och kanske jobba lite extra.
Skaffa jobb - utveckla mitt företag vid sidan ifall det nu inte redan har blivit "stort".
Plugga högskola i USA eller Australien.
Klättra högt upp i karriär eller slå stort som entreprenör.

- Vara så ekonomiskt oberoende med mitt företag så att jag kan jobba hur jag vill vart jag vill och när jag vill.
I stort sett vill jag resa hela tiden och upptäcka världen samtidigt som jag kan via en dator och mobil-telefon ha igång mitt företag.

Mitt största hinder är jag själv, depression & ångest som ibland kör igång pga. kärlek mest...
Det brukar resultera i frågorna: Vad är meningen med livet? Vad är det för idé att kämpa för några dumma mål om man ändå ska dö?
Vad har man att leva för & Är det värt det?

Tänker ofta på att ha som mål att bli rik / framgångsrik. Många har detta som mål...
Problemet är att jag känner en hel del familjer / människor som är ekonomiskt oberoende som man kallar det... Men tyvärr kan jag intyga att de inte är "lyckliga".
En del av dessa går på droger och festar 24/7... Vad är meningen med det?
Andra försöker komma på andra mål och grejjer att leva för när pengar är allt man har...

"Man vill alltid ha det man inte har / kan få..." - Detta stämmer stenhårt. Vad fan är det för idé då? :/

Ber om ursäkt för frågorna i slutet har ni några bra svar på dessa frågor så berätta gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

Mitt största hinder är jag själv, depression & ångest som ibland kör igång pga. kärlek mest...
Det brukar resultera i frågorna: Vad är meningen med livet? Vad är det för idé att kämpa för några dumma mål om man ändå ska dö?
Vad har man att leva för & Är det värt det?

Det är ju jakten som är det roliga. Kämpandet som visar att man lever. Kämpar du för att nå dina mål så har du ju i var fall gjort något som du själv vill under ditt liv, för om du inte ville nå dit skulle det ju inte vara dina mål heller.

Man får ofta höra från folk som skiter i att plugga, skaffa karriär och istället reser runt i världen att de som satsar på det förstnämda inte lever och att deras karriär och pengar inte spelar någon roll när de är döda. Då frågar jag alltid, och det gör dina upplevelser? Två helt olika vis att leva, inget av dem spelar någon roll när man är död.

Skrivet av DarKzY:

"Man vill alltid ha det man inte har / kan få..." - Detta stämmer stenhårt. Vad fan är det för idé då? :/

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

"Hur vill ni att den ska se ut?"

Enkelt: må bra.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd

hitta jobb, flytta,vara med mina vänner,dö några år senare.

skulle va helt underbart om de kunde bli så bra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Hur tror ni eran framtid kommer se ut? Hur vill ni att den ska se ut?

Jag tänker min framtid som såhär: Går ut gymnasiet med bra betyg, flyttar i antingen USA eller Kanada och går på något fint universitet där, typ någon som har med ljud att göra. Sedan skaffar jag ett jobb där, bor kvar tills jag är kanske 30 sedan flyttar jag till Kanada (om jag inte redan bor där), slår mig ner med någon bra kanadensisk tjej och lever livet

Ungefär som du beskriver det fast i Latinamerika!:)^^

Skrivet av Ala_95:

Haha, varför USA?

Undrar jag med?:) Alla stirrar sig blinda på USA när det finns (vilket så klart är subjektivt) så många andra länder som är bra mycket trevligare att bo i, enligt min mening.:) Men jag förstår att många svensson går på propagandan om USA som det "bästa landet" och det är ju förlåtligt i de fall där man kanske inte kan så mycket om världen.:)

En medlem här Au Pair:ar i Nederländerna, riktigt soft land!:D Finns fler länder än USA...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Undrar jag med?:) Alla stirrar sig blinda på USA när det finns (vilket så klart är subjektivt) så många andra länder som är bra mycket trevligare att bo i, enligt min mening.:) Men jag förstår att många svensson går på propagandan om USA som det "bästa landet" och det är ju förlåtligt i de fall där man kanske inte kan så mycket om världen.:)

En medlem här Au Pair:ar i Nederländerna, riktigt soft land!:D Finns fler länder än USA...

Jag vet att USA inte är så bra som man kan tro och jag ogillar USA. Men jag vill dit för möjligheterna. Läsa något som har med ljud att göra, bli typ professor eller så.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag tror det går åt helvete med skolan för min del. Tror jag klappar ihop om ett år eller två och tappar livsmotivationen. Börjar ifrågasätta mina värderingar och går från blå till röd när plånboken går från välfylld till uttömd. Sen, när jag bor i nån liten tvåa i Vårby Gård eller liknande - då möter jag mitt livs kärlek och så spelar ingenting roll längre

Permalänk

Börjat en fordonsutbildning (Fordons teknik), men har redan gått vanligt gymnasium...

Tror jag kommer jobba inom volvo (hoppas jag), ett tag. Kommer hålla på med hojar hela mitt liv (på fritiden).
Ska försöka börja volontära för Rosengrenska.
Flytta till Chile, eller Spanien. Jobba där, sen dö där (som en gammel swec'are).

Visa signatur

My name is legion, for we are many.