Hur mäter dom denna frekvensen?

Permalänk

Hur mäter dom denna frekvensen?

är videon intro i single player? var är den från? frekvensen dom mäter från? kan man själv ställa in och tex hur mycket fps är förbättrad
http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Benchmarkningen är en in game cut scene (dvs inget filmklipp utan det är grafikkortet som jobbar) ifrån battlefield bad company 2 ca 20-40 minuter in i spelet då

första delen i spelet utspelar sig i ww2 miljö

Dold text

Det är FPS som mäts dvs frames per second, bildrutor per sekund.
På det sättet kan man mäta vilket grafikkort som presterar bäst..

Jag tycker din fråga var lite konstigt formulerad, så förlåt mig om jag missförstår dig.

Permalänk
Skrivet av Hawkeye01:

Benchmarkningen är en in game cut scene (dvs inget filmklipp utan det är grafikkortet som jobbar) ifrån battlefield bad company 2 ca 20-40 minuter in i spelet då

första delen i spelet utspelar sig i ww2 miljö

Dold text

Det är FPS som mäts dvs frames per second, bildrutor per sekund.
På det sättet kan man mäta vilket grafikkort som presterar bäst..

Jag tycker din fråga var lite konstigt formulerad, så förlåt mig om jag missförstår dig.

när kommer frekvensen?? kan man spela in det och köra mellan olika grafikkort?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

när kommer frekvensen?? kan man spela in det och köra mellan olika grafikkort?

Frekvensen ? va menar du ? :S försök formulera bättre

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror han menar SEKVENSEN. inte en aning om vad för scen han pratar om, men de kanske nån annan vet.

Visa signatur

Complete silence is an expensive hobby....

Permalänk
Medlem

De använder sig av fraps för att mäta själv fps:en om det är det du undrar

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

1. Det heter sekvens (som påpekas ovan).
2. Det är i början av spelet, första uppdraget som utspelar sig i Japan under 2:a VK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

när kommer frekvensen?? kan man spela in det och köra mellan olika grafikkort?

de du gör är att spara spelet vid början av den (då står man bara på en bil å inte mer än så) sen ser du till att köra samma sparning med korten i lika lång tid, och köra med tex. fraps benchmark del, loggar all fps och får ett fint diagram sen hur de blev.
exempelvis dvs.
de finns ett gammalt inlägg någon stans där de förklarar detta och visar vilket klipp de är dem använder i BfBc2 for att benchmarka.
de valde just den delen för att drar du ner till lättaste svårighets graden behöver du bara stå still för att klara dig. då blir de lika för alla.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5