Fredagspanelen 4: CES 2011, Sandy Bridge och AMD Fusion

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 4: CES 2011, Sandy Bridge och AMD Fusion

I årets första fredagspanel sätter Jonas och Emil tänderna i de hetaste nyheterna i datorvärlden. På menyn står bland annat branschmässan CES 2011, Intel Sandy Bridge och AMD Fusion.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Plastic A lá fantastic ^^
Att de ska va så stort med surfplattor, jag förstår inte.
Är det för att vi är uppvuxna med sci-fi film och det är coolt att man ser att även en privatperson kan ha en sådan nu?

Permalänk

yippi

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

En bra första fredagspanel Ska bli kul att se tester på SB moderkort då man själv funderat på att uppgradera "kärleksburken" till lite nyare.

Permalänk

Fan vad bra! detta var nog lätt den bästa hittills!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt aldrig fattat mig på 3D. Kanske det för att jag inte upplever 3D på bio överhuvudtaget plus att jag får huvudvärk:(

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Mkt intressant.

OT: Emil Björklund, vad har du gjort med din haka? Blonderat skägget? Ser otäckt ljus ut iaf

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk

Mycket bra panel grabbar! Blir ett par spännande veckor framöver

Permalänk
Medlem

"Men vi kan väl skruva tillbaka tiden 2 veckor, till måndagen förra veckan." -Jonas

Hahahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Har faktiskt aldrig fattat mig på 3D. Kanske det för att jag inte upplever 3D på bio överhuvudtaget plus att jag får huvudvärk:(

Då är du en av de som inte kan uppfatta effekten, jag kommer inte ihåg exakt hur många procent av alla människor som inte kan det, men det är ganska många. Misströsta inte!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Tog bara ett decennium innan AMD förståd att PR är minst lika viktigt som bra produkter. Hoppas de lyckas med detta nu.
Tycker det är lite synd om AMD som har konkurrens kraftiga produkter ute men får så lite uppmärksamhet. Nu pratar jag inte om swec här finns det gått om AMD älskare, utan stora hela.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

En trevlig fredagspanel som vanligt, bra början på 2011.

Dessutom glädjande att se att vi fullständigt delar samma åsikter avseende 3D! För mig var det riktigt kul att se Avatar på bio i 3D, äntligen en anledning att gå på bio igen kände jag. Men aldrig nånsin att jag vill sitta på hemmaplan med detta. Jag kan verkligen inte förstå varför alla tillverkare fullkomligt sondmatar ut 3D som det enda som gäller idag.

Permalänk
Medlem

Grymt trevligt med en liten video såhär på eftermiddagen. Väntar spänt på 6990 !

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Skulle ni skruva tillbaka tiden två veckor till förra måndagen eller hörde jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Då är du en av de som inte kan uppfatta effekten, jag kommer inte ihåg exakt hur många procent av alla människor som inte kan det, men det är ganska många. Misströsta inte!

Har hört att det är rätt många faktiskt. Känner några som hatar 3D för dom får huvudvärk precis som jag

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

P67 ska inte ersätta X58

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Alltid lika trevligt med fredagspanelen!
Ser verkligen fram emot det här året, verkar vara mycket som händer.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Hmm, jag undrar om det kommer bli problem om jag kör med Radeon grafik på Intel Sandy Bridge nu? Borde jag välja Nvidia istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

P67 ska inte ersätta X58

Och var inte det exakt vad de sade..?

Anyway, väldigt trevlig fredagspanel - som vanligt! Angående 3D... I ärlighetens namn börjar jag bli lite trött på det hela. Köpte Nvidias 3D och en 120Hz skärm i somras; nu jag använder det över huvudtaget inte längre. Det är en tillfällig hype precis som många andra sagt, och den kommer försvinna lika snabbt som alla andra mode-grejor.

Visa signatur

ASUS Strix B550-F | AMD Ryzen 5 5600X | Corsair 32GB 3200MHz RAM | ASUS Dual RTX 4070 | Corsair MP600 2TB | Corsair HX650W PSU | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av GosuGamer:

Hmm, jag undrar om det kommer bli problem om jag kör med Radeon grafik på Intel Sandy Bridge nu? Borde jag välja Nvidia istället?

Nej, vem har sagt det?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

p8p67 pro verkar vara ett väldigt intressant moderkort, kanske någoting ni kan ta med i testet?

Permalänk
Medlem

Ni har helt rätt i att 3D varit en produkt mycket för att få tillbaka biopubliken.

Den andra anledningen som gör att mailboxen fylls med information från de stora tillverkarna är att de måste ha det här. Nu när platt-TVn slagit igenom och alla bytt ut sina apparater finns det ett enormt överskott av kapacitet i fabrikerna. Om inte tillverkarna lyckas få oss att byta till 3D, på samma sätt som vi bytte ut våra tjocka apparater... ja, då kommer dessa företag att åka på rejäla avvecklingsförluster när fabrikerna ska läggas ner.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Nej, vem har sagt det?

Ny inom detta, så tänkte att samarbetet mellan nvidia och intel kanske skulle ge förmåner för de som kör Nvidia grafik?

Permalänk

Jag hade hoppats på någon nyhet om Intels tredje generation SSD från CES. Har de ens satt något release-datum än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Ni har helt rätt i att 3D varit en produkt mycket för att få tillbaka biopubliken.

Den andra anledningen som gör att mailboxen fylls med information från de stora tillverkarna är att de måste ha det här. Nu när platt-TVn slagit igenom och alla bytt ut sina apparater finns det ett enormt överskott av kapacitet i fabrikerna. Om inte tillverkarna lyckas få oss att byta till 3D, på samma sätt som vi bytte ut våra tjocka apparater... ja, då kommer dessa företag att åka på rejäla avvecklingsförluster när fabrikerna ska läggas ner.

Jag tror mycket väl att det kan ligga mycket i det, en riktigt intressant teori hur som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

P67 ska inte ersätta X58

Någon anledning till att du upprepar vad som sades i videon?

Jag hade så gärna velat ha mer info om AMD Fusion, och framförallt lite mer previews på Llano.
När Sandy Bridge fortfarande brister som HTPC-processor verkar Llano bli den helt ultimata.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrikfotograf:

Har hört att det är rätt många faktiskt. Känner några som hatar 3D för dom får huvudvärk precis som jag

Samma här. Jag ser bara vissa effekter

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av GosuGamer:

Ny inom detta, så tänkte att samarbetet mellan nvidia och intel kanske skulle ge förmåner för de som kör Nvidia grafik?

Nej, så funkar det inte.

Permalänk

Tack för ännu ett bra avsnitt

Hoppas på lite roliga nyheter till nästa gång

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Samma här. Jag ser bara vissa effekter

Då har du mer tur än vad jag har För jag ser inte 3D effekterna överhuvudtaget

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram