Var köper man godaste hamburgaren?

Permalänk

Krysset i skellhell
dubbelbure med potatismos <3

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

Har knappt några burgerställen än donkan, men klagar inte - El Maco och Big Tasty med 100% biff är svårslaget!

Permalänk

McDonalds hamburgare är hur goda som helst, speciellt El Maco och Quarter Pounder hamburgaren, men alla andra är också goda.
Max hamburgare smakar skit i jämförelse.

Permalänk
Medlem

får nog säga Frisco-burgaren på Max faktiskt.
den är sjukt god.

eller en egen grillad burgare!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

O'Learys Bacon & Blues Burger är riktigt fin. Den är då min favo iaf

Permalänk
Medlem

Red Lion, Mariaplan Majorna/Göteborg

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeereMannen:

Krysset i skellhell
dubbelbure med potatismos <3

Man måste ha pommes till den, och smältost!

Permalänk
Medlem

Statoilgrillen i Höör.
Statoilburgare mmm..

Grillad burgare, ost, fräst lök, bacon + lite annat tjafs.
Flottigare eller godare blir det inte.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Nu: Hardrock Café i Stockholm.
Då: O'Briens i Jönköping (finns inte längre ). (http://www.jkpglm.se/samlingar/manadensbild/2009/juli.html)

Som "Huskvarnabo i exil"(inflyttad till kungliga hufvudstaden sedan 16år) så minns jag i mina ungdomsår ett ställe i Jönköping:
-O'Briens!, stans bästa hamburgare med fantastiskt god dipp och milkshakes! + dom hade monterat upp TV-apparater som alltid visade MTV!
Finns det fler gamla ärrade Jönköpings/Huskvarna rävar som kommer ihåg detta eminenta ställe? Fan.. nu fick jag "något i ögat" (nostalgitår)

PS. Ja, jag vet med tanke på mitt användarnamn att inlägget ovan är något motsägelsefullt hehe DS.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Avstängd

Göra hemma av eget köttfärs känns bäst.:)
(Undvik ICA's slappfärs dock:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Vega baren (Stockholm/haninge), helt klart dom godaste burgarna jag ätit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Göra hemma av eget köttfärs känns bäst.:)
(Undvik ICA's slappfärs dock:P).

Gick förbi Texas Burger här om dagen och dom har tydligen en ny burgare (i sickla åtminstone) Tiger burgare där köttet är doppat i deras tigersås som ska vara en stark variant.
2x300g burgare för 200kr och då lär pompa och deras goda coleslaw ingå. Ska testa den imorgon så återkommer jag om den smakade gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Gick förbi Texas Burger här om dagen och dom har tydligen en ny burgare (i sickla åtminstone) Tiger burgare där köttet är doppat i deras tigersås som ska vara en stark variant.
2x300g burgare för 200kr och då lär pompa och deras goda coleslaw ingå. Ska testa den imorgon så återkommer jag om den smakade gott

Har ingen aning om hur tigersås smakar, men det där låter jävlarimig gott!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Gick förbi Texas Burger här om dagen och dom har tydligen en ny burgare (i sickla åtminstone) Tiger burgare där köttet är doppat i deras tigersås som ska vara en stark variant.
2x300g burgare för 200kr och då lär pompa och deras goda coleslaw ingå. Ska testa den imorgon så återkommer jag om den smakade gott

Har hört arbetskamrater nämna Texas Burger i Sickla några gånger men jag har inte fått den bekanta tummen ur och besökt stället ännu, får cykla förbi där i sommar och testa, kanske en ny favorit på G?

Skrivet av Bebben:

Har ingen aning om hur tigersås smakar, men det där låter jävlarimig gott!

Säkert "klös" i såsen! Skämt o sido, den låter spännande då jag är halvtokig i starkt kryddad mat.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Okej nu har jag käkat och hunnit reflektera en gnutta,
Tiger burgaren är god och stark! haha den kommer dessutom i 2 delar då den är så stor men lite för dyr då den kosta 199kr då har dom Carnevore som är 3x150g med ost bacon och det gamla vanliga för 150kr som gör en sjukligt mätt istället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fesen:

Okej nu har jag käkat och hunnit reflektera en gnutta,
Tiger burgaren är god och stark! haha den kommer dessutom i 2 delar då den är så stor men lite för dyr då den kosta 199kr då har dom Carnevore som är 3x150g med ost bacon och det gamla vanliga för 150kr som gör en sjukligt mätt istället

Jävlar!...:D Det var en dyr burgare, men nu så pratades det om kvalité i tråden och inte pris!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

LCHF mumms

Hemgjord McKabben ala Lchf

Gjord på allra finaste råvarorna,
Bacon, ost, fet dressing, lök, sallad och saltgurka.

Till det Gnarly Head rödvin... Mumms

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk

Godaste finns ju självklart på MAX

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Godaste finns ju självklart på MAX

Du har aldrig ätit på restaurang eller?

OnT: Har inte rest land och rike runt för att beskåda hamburgare men Pitchers här i stan är ju hittils dom bästa jag käkat.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Vilka har den godaste vegetariska burgaren? Burger Kings är okej, men knappast jämförbar med de med kött.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Du har aldrig ätit på restaurang eller?

OnT: Har inte rest land och rike runt för att beskåda hamburgare men Pitchers här i stan är ju hittils dom bästa jag käkat.

Hehe joo.. iofs godaste jag ätit var nog på Hooks Golfresturang. Har för mig den var rätt dyr iofs

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av BJorNus:

Red Lion, Mariaplan Majorna/Göteborg

Tack för tipset, har bara vart där och ölat innan. Kanske ska prova en hamburgare nästa gång då

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Måste säga att Max gör goda hamburgare, visst. Men varje gång jag har ätit där så måste jag skita efteråt. Direkt efteråt.

Annars är det hemmagjorda hamburgare som är bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barney:

Måste säga att Max gör goda hamburgare, visst. Men varje gång jag har ätit där så måste jag skita efteråt. Direkt efteråt.

Annars är det hemmagjorda hamburgare som är bäst.

Synd att max inte ens har burgare med 100% nötkött.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

vegabaren i vega (no way)

sveriges frörsa och bästa grill
http://www.hamburgerbar.com/ <- läs historia

även broken burgaren i åre är svårslagen

Permalänk
Medlem

Ni som skriver Donken, Max, BK eller valfri sunkig Sibylla kan ju inte ha ätit någon annanstans.

Tusen&2 i på Bergsg. i Malmö.
En renodlad hamburgerbar, allt är hemmagjort.

Även PM Pub & Mat i Karlskrona har goda.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Beror på vilken burgare man är sugen på som med allt annat.
Mcdonalds cheeseburgare är goda men som med alla andra mcdonalds burgare så blir man aldrig mätt.
Max är mycket gott.
BK mycket gott.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Beror på vilken burgare man är sugen på som med allt annat.
Mcdonalds cheeseburgare är goda men som med alla andra mcdonalds burgare så blir man aldrig mätt.
Max är mycket gott.
BK mycket gott.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasse.L:

Tusen&2 i på Bergsg. i Malmö.
En renodlad hamburgerbar, allt är hemmagjort.

Deras hamburgare är inte att leka med Fantastiskt goda.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Deras hamburgare är inte att leka med Fantastiskt goda.

Nä dom är helt klart livsfarliga, brukar alltid fredagsluncha där med jobbet. Matkoman därefter är inte nådig, blir inte så mycket gjort efter lunch

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."