Windows 7 SP1 RTM läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem

23 timmar tar det att hämta hem den!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Någon som kanske kan snabbt och enkelt säga vad för Fixar/uppdateringar/buggar osv osv som kommer ? Om de vill säga att de har gett ut dem än.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Najs, då blir det nya versioner av Win7 på MSDNAA snart.

Permalänk
Medlem

Neowin

Citat:

''Microsoft has not released SP1 to OEMs at this time, though we are on track for a Q1 release, as we previously announced,'

Paul Thurrott

Citat:

A bit of rumor-busting. Some sites have claimed that SP1 is complete and that Microsoft will release it to its OEM--i.e. PC maker--partners as soon as tomorrow. That is not the case. SP1 is imminent, but it's not quite done as I write this. It won't be long.

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Avstängd

det tar ju bara 42 timmar att tanka hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag har läst någonstans att Microsoft har gjort så att i SP1 så ser man vilket program som håller en fil låst om man försöker ta bort den.
Eller vilket program det är som använder ett USB minne om man försöker ta bort det osv.

Stämmer det eller är det bara önsketänkande från min sida?
Finns ju enkla tredjepartsprogram som gör just det så det är ju jääävligt märkligt att det inte är en funktion som ingår i Windows vid det här laget liksom...

Så är det ju redan i Windows 7 från början?

Här är standard rutan i Windows 7 när man försöker ta bort en fil som är låst eller körs:
http://localhostr.com/files/2ipabRt/File%20In%20Use.png

Är det inte det du menar?

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag har läst någonstans att Microsoft har gjort så att i SP1 så ser man vilket program som håller en fil låst om man försöker ta bort den

Det har jag sett någon gång i W7 på min dator, vart lite förvånad först när jag dialogrutan som dök upp när jag skulle ta bort en fil, visade att filen var låst av utorrent

Permalänk

Har en svag känsla av att servern är liiite överbelastad... 0.3kb/minut är liiite för lite för mig.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Skrivet av fille3002:

Har en svag känsla av att servern är liiite överbelastad... 0.3kb/minut är liiite för lite för mig.

Aaa.
Jag har över 8 timmar kvar.
hade 9 timmar för några timmar sen:P
så ja det tar tid.
Synd man inte kan tanka det som en Torrent.

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

Detta var ju trevligt. Kanske dags att gå över till W7 Från XP snart Vill dock vänta tills nya datorn är byggd vilket lär dröja ett tag.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Givetvis så lär ni inte märka några speciella skillnader efter att ha installerat SP1... förutsatt att ni har installerat uppdateringarna via Windows Update regelbundet. Eftersom det här till största delen endast är en samling av tidigare uppdateringar.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Givetvis så lär ni inte märka några speciella skillnader efter att ha installerat SP1... förutsatt att ni har installerat uppdateringarna via Windows Update regelbundet. Eftersom det här till största delen endast är en samling av tidigare uppdateringar.

Precis. Jag har då inte märkt av något speciellt. Har använt den hela dagen nu. Är nog bara några mindre buggfixar som fixats och som sagt, samling av uppdateringar som redan finns.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Hoppas detta hjälper mig. Jag har 15 uppdateringar som inte går att installera.
Fucked up shit...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Precis. Jag har då inte märkt av något speciellt. Har använt den hela dagen nu. Är nog bara några mindre buggfixar som fixats och som sagt, samling av uppdateringar som redan finns.

Jag har märkt att det blivit lite snabbare när man går in i kontrollpanelen och går in på de alternativen, mindre laddningstider helt enkelt.

Edit: tycker allt känns lite stabilare och snabbare om jag inte inbillar mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Jag har märkt att det blivit lite snabbare när man går in i kontrollpanelen och går in på de alternativen, mindre laddningstider helt enkelt.

Edit: tycker allt känns lite stabilare och snabbare om jag inte inbillar mig

Kan stämma kanske, men jag använder en temporär laptop 2.5" HDD 5400 rpm som systemhdd till jag får råd till en SSD. Så allt är som segt just nu för mig, så kanske inte känner av det.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Entusiast

Mycket trevligt att SP1 är på väg. Ska installera om datorn inom en inte alltför avlägsen framtid när nästa generation SSD har kommit ut ordentligt. Trevligt att slippa hundratals uppdateringar på en gång. Fast frågan är iof om man inte ska köra på Windows Server istället. Har hört en del säga att det är stabilare och inte lika tungt vilket låter trevligt. Innan någon börjar skrika om §7 så har jag konto på MSDNAA och kan därför välja och vraka bland Microsofts operativsystem. Ibland är det skönt att vara student.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av vitamin:

Nämn gärna ett sådant program för mig En funktion som jag har saknat länge!

Unlocker kan se vilka program som använder just den filen, funkar finfint

OnT: Alltid varit fint med Service Packs till Windows, får hoppas trenden fortsätter i W7 dåra!

EDIT: Länk: http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Unlo...

Permalänk
Avstängd

funkar det där för svensk version ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Hoppas detta hjälper mig. Jag har 15 uppdateringar som inte går att installera.
Fucked up shit...

Stoppa tjänsten "Windows Update".
Döp om mappen c:\windows\SoftwareDistribution till SoftwareDistribution_old
Starta tjänsten igen.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisher61:

funkar det där för svensk version ?

Det finns ingen landsspecifik version av Windows 7, det är bara ett extra språkpaket (MUI). Så ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Så är det ju redan i Windows 7 från början?

Här är standard rutan i Windows 7 när man försöker ta bort en fil som är låst eller körs:
http://localhostr.com/files/2ipabRt/File%20In%20Use.png

Är det inte det du menar?

Så är det inte för mig.

Permalänk
Medlem

Buggar? Vart? Har kört Windows 7 ett jävligt långt tar utan att installera några uppdateringar alls och det flyter på hur fint som hellst. Det räcker långt med sunt förnuft!

Permalänk

Till dom som har brottom så är nog en torrent ett bättre val än att belasta ngohq mera än vad det redan är

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

Win Home edition är både snabbt och stabilt på min dator med SSD-disk. Så vad nyttan av det här? Som vanligt totalt onödigt. Kraven på en SP kommer oftast inte färänn 1-2 år efter att den lanserats, t ex om man vill att ett mobilt bredband eller liknande ska fungera optimalt.

Permalänk
Skrivet av Marwelln:

Buggar? Vart? Har kört Windows 7 ett jävligt långt tar utan att installera några uppdateringar alls och det flyter på hur fint som hellst. Det räcker långt med sunt förnuft!

Sunt förnuft? Nja, det skulle jag inte säga. En bugg kan man inte göra något åt speciellt om man har problem med ljud och dylikt om själva operativ systemet gör så att det inte funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vitamin:

Nämn gärna ett sådant program för mig En funktion som jag har saknat länge!

Finns ett program som heter Unlocker som gör att man kan ta bort filer osv ÄVEN om de är låsta av ett annat program.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Trevligt men är denna SP tillför folk som ska precis installera Windows 7 på nytt för att undvika så många spridda uppdateringar eller inför den även nya uppdatering för de som redan har ett up-to-date Windows 7?

Permalänk
Medlem

helt underbart då det är dags att köra om den stationära.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marwelln:

Buggar? Vart? Har kört Windows 7 ett jävligt långt tar utan att installera några uppdateringar alls och det flyter på hur fint som hellst. Det räcker långt med sunt förnuft!

Menade du verkligen det, eller var det fest igår (idag)?

All någorlunda komplicerad mjukvara har buggar. Windows 7 kunde dra nytta av arbetet med Vista, men visst har Windows 7 haft sin beskärda del av både oförargliga och allvarliga buggar.

Att Explorer meddelar att det ska ta 16 dagar att flytta en fil är mest av allt en rolig bugg, men när systemet kan krascha pga att fönster flyttas på ett visst sätt, ja då är det naturligtvis allvarligare (fixades med någon uppdatering). Sunt förnuft förändrar ingenting mer än att även jag förstod att det inte skulle ta 16 dagar att flytta filen. Att fixa buggen som orsakade systemkrasch låg dock helt i händerna på Microsoft, och innan det var fixat skapade det lite problem på arbetsplatsen.

Sunt förnuft vad gäller mjukvara är att uppdatera (på kritiska arbetsplatser i testmiljö innan uppdateringarna rullas ut).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Finns ett program som heter Unlocker som gör att man kan ta bort filer osv ÄVEN om de är låsta av ett annat program.

Takcar tackar. Blir att testa