Windows 7 SP1 RTM läcker ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 SP1 RTM läcker ut på nätet

Vad som sägs vara den slutgiltiga versionen av Microsoft Windows 7 Service Pack 1 går att ladda ned redan nu. Servicepaketet samlar ihop tidigare buggfixar till en enda stor uppdatering och innehåller dessutom en del nyheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt, trevligt. Gillar dessa större paket nu när man innom kort ska installera om allt på nytt

Permalänk
Medlem

Win 7 funkar så bra för mig ändå, har nog inget problem att vänta tills microsoft släpper SP1 själva.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Ja, jag sitter här på Mac OS X 10.6.5 så jag har ju inte så mycket att tycka till om ...

Permalänk
Medlem

13 kB/s ^_^

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

nice, kanske dags att lägga in w7 nu då, har redan tankat en kopia från msdnaa som ligger & skräpar...
väntar in lite rma grejer bara så man får en fin installation med rätt grejer.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det kommer en officiell lansering snarast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

haha, google, every 5 minutes, search: "windows 7 service pack"

det är det man har billig arbetskraft till

Nej men det blir nog bättre att vänta på att microsoft släpper det istället

Man kan ju inte vänta på att google ska indexera heller!
Det kan ju ibland ta upp till flera timmar!!!
Nä, här är det manuellt internetkravlande som gäller om man ska hänga med i svängarna!

Permalänk

Jag håller mig till Ubuntu. Windows 7 för spelande och musik lyssning.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Finns även att tanka från Softpedia

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk

vad är det för skillnad mellan den och den Microsoft ska lansera själva?
Och vad för förbättringar har ni märkt efter SP1?:)
Tog ett tag få SP1 till Windows 7:P

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av bfmv_tobbe:

vad är det för skillnad mellan den och den Microsoft ska lansera själva?
Och vad för förbättringar har ni märkt efter SP1?:)
Tog ett tag få SP1 till Windows 7:P

Det är ju en läkt version av Windows 7 SP1 RTM... Det är ju fullversionen..

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Onödigt inlägg samt svar och efterföljande otrevliga tramsdiskussion borttagen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Trevligt som tusan detta, hoppas microsoft släpper den snart själva, känns alltid säkrast så det inte blir någe knas.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Återställer den mina moddade imageres, imagesp1, shell32, zipfldr.dll filer m.m? Isf väntar ja nog till ominstallation är inom ramarna..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Avstängd

Beta

Min Win7 har stabil sen en tidig beta.
Så couldent care less

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem

kommer väl på windows uppdate om nån/några veckor, det hela funkar ju bra ändå så ingen större brådska.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Trevligt. Men som tidigare sagt så fungerar windows 7 redan klockrent

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorksat:

Trevligt. Men som tidigare sagt så fungerar windows 7 redan klockrent

Jag kan inte göra annat än att hålla med.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Är denna bara en SP1 och inte hela OS med SP1 alltså ??

Jag har uppdaterat hela tiden genom windows update, så rör det mig nånting ??

Tacksam för svar

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Kul med stor uppdatering, men som tidigare sagt så är inte intresset på topp då allt fungerar mer än bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang999:

Min Win7 har stabil sen en tidig beta.
Så couldent care less

det är nog lite olika vad folk använder datorn till, programmerar man på sin dator så vill man ha allt annat än betamjukvara sedan stöter du säkerligen på någon bugg i framtiden då du har en för gammal eller buggig filversion.

Permalänk

Väntar nog helst tills det finns hos Microsoft, men trevligt att det kommer inte för att jag känt att det behövs än, men vad gör jag på datorn liksom

Permalänk

Varje gång det släpps ett nytt SP tänkter jag att det ska komma förändringar ala sp2 till xp, men blir alltid lika besviken när det bara är förbättringar "under huven"

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Jag har läst någonstans att Microsoft har gjort så att i SP1 så ser man vilket program som håller en fil låst om man försöker ta bort den.
Eller vilket program det är som använder ett USB minne om man försöker ta bort det osv.

Stämmer det eller är det bara önsketänkande från min sida?
Finns ju enkla tredjepartsprogram som gör just det så det är ju jääävligt märkligt att det inte är en funktion som ingår i Windows vid det här laget liksom...

Permalänk

Skulle vara SÅ skönt att ha en sån funktion!

Har tröttnat på de gånger man kliar bort allt hår från huvudet i letandet om vilket program som använder just DEN filen.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

RemoteFX ska bli så jädra ball
Blir att fjärrstyra hemmet a'la Stargate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag har läst någonstans att Microsoft har gjort så att i SP1 så ser man vilket program som håller en fil låst om man försöker ta bort den.
Eller vilket program det är som använder ett USB minne om man försöker ta bort det osv.

Stämmer det eller är det bara önsketänkande från min sida?
Finns ju enkla tredjepartsprogram som gör just det så det är ju jääävligt märkligt att det inte är en funktion som ingår i Windows vid det här laget liksom...

Nämn gärna ett sådant program för mig En funktion som jag har saknat länge!

Permalänk
Medlem

Tog en väldans tid. Dock inget som berör mig, det nog mer advancerade personer som kommer märka skillnad, för mig fungerar Win 7 klockrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Varje gång det släpps ett nytt SP tänkter jag att det ska komma förändringar ala sp2 till xp, men blir alltid lika besviken när det bara är förbättringar "under huven"

Mmm det var som att gå från Win95 till... XP sp2

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB