Permalänk
Medlem
Skrivet av Stinkyy:

Tydligen fick jag avslag på försäkringen så nu vet jag inte hur fan jag ska göra.
Någon som vet mailen till apple sweden?

Jag skulle rekomendera att ringa istället, vet inte änns om de har någon mail-support.

Permalänk
Medlem

Mjo känns som att Anovo drar ner dem i skiten när dem håller på sådär.
Tänkte det är nog bättre att prata med dem.
Ska försöka överklaga beslutet som försäkringsbolaget gav mig.
Grejen är att dem säger att den var trasig när jag fick den och då ska den gå på garantin, men Anovo skyller på fuktskada så från deras sida gäller inte den. :/

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

ALLTID när du köper en apple vara gå till apples egna butiker för garanti och inte tre's butik eller butiken du köpte den.. då apples garanti är grymt mycket bättre (du får en ny så fort dom har konstaterat att det är ett fel på den) så var det med min Ipod Touch i alla fall köpte den begagnat för 800kr (ljuset till skärmen var trasigt) lämnade in den hos apple och fick en ny dagen efter ^^

Så vitt jag vet har väl Apple inga egna butiker i Sverige?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Så vitt jag vet har väl Apple inga egna butiker i Sverige?

Egna och egna.. Finns en butik här i Norrköping som bara säljer Apple, fast dom är ett dotterbolag till ett datorföretag. Så det är ju inte Apples egna butik, men dom säljer i princip bara apple grejer.

DS Store > Premium Reseller

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Så vitt jag vet har väl Apple inga egna butiker i Sverige?

apple store finns det lite här och där finns här i västerås dock bytte dom namn i sommras

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer hjälpa om jag ringer och härjar på Apple?
Känns som det inte leder någonstans var jag än vänder mig.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

ring till tre. prata med cheferna. kontakta till arn, prata med din konsumentvägledare i kommunen du bor i, (om den är nyinköpt vilket den borde vara då man inte brukar acceptera fel från början) så har du ruggigt goda chanser.

betala inte ett öre själv om den är på garantin, hävda att den var så när du fick den, och de ska bevisa motsatsen. om det är fukt lär det vara väldigt svårt att bevisa om det skedde för 14 dagar sedan eller 15? beroende på om du har köpt den så nyligen. be att de fotar bevisen och skickar till dig.
maila apple sweden och fråga om de tycker att det är rimligt.

osv..

PÅ dem!
fast har du sabbat det själv så erkänn

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

apple store finns det lite här och där finns här i västerås dock bytte dom namn i sommras

Jasså? - vad bytte de namn till då och hette de verkligen Apple Store förut?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Snusfri

Har haft kompisar som jobbat på Anovo och de får in så fruktansvärt mycket trasiga lurar så de hinner inte med att laga/kolla alla så endel sätter dom "fuktskadad" på direkt utan att ens ha kollat på den, sedan gjorde vissa reparatörer det också av ren lathet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Har haft kompisar som jobbat på Anovo och de får in så fruktansvärt mycket trasiga lurar så de hinner inte med att laga/kolla alla så endel sätter dom "fuktskadad" på direkt utan att ens ha kollat på den, sedan gjorde vissa reparatörer det också av ren lathet.

Ja det låter ju som ett jävligt seriöst företag... bara för att dom inte orkar jobba så ska man stå för lagning av mobilen själv för att den är "fuktskadad" -.-

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Jasså? - vad bytte de namn till då och hette de verkligen Apple Store förut?

dom hette apple store JA men dom heter nu mstore (mstore - din Mac-butik p ntet!) och dom hade tydligen inte så många butiker.. men vet att dom INTE använder sig av Anovo då när jag skicka in min ipod touch så fick jag en helt ny dagen efter

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Har haft kompisar som jobbat på Anovo och de får in så fruktansvärt mycket trasiga lurar så de hinner inte med att laga/kolla alla så endel sätter dom "fuktskadad" på direkt utan att ens ha kollat på den, sedan gjorde vissa reparatörer det också av ren lathet.

Kan ju meddela att det är jobbigare att lämna kostnadsförslag till kunder än att bara laga telefonen rakt av.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

dom hette apple store JA men dom heter nu mstore (mstore - din Mac-butik p ntet!) och dom hade tydligen inte så många butiker.. men vet att dom INTE använder sig av Anovo då när jag skicka in min ipod touch så fick jag en helt ny dagen efter

Okey fast M-Store är ju inte ägt av Apple så verkar konstigt om de skulle använt Apples namn förut.
Fortfarande så står jag fast vid att Apple inte driver några egna butiker i Sverige.
M-store, M-zone, inLife och allt vad de heter är Apple Premium Resellers vilket innebär att de har en viss certifiering från Apple för att sälja (och serva?) deras produkter. - Troligtvis har de egen service eller använder sig i alla fall inte av Anovo.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk

Anovo är största skiten som funnits i Sverige.
Lämnade in en SE där en gång i tiden pga slappt laddaruttag. När dom sedan ska montera isär den får dom inte upp en skriv bakom batteriluckan, och hävdar att det är jag som förstört skruven och vill ha 1000 för detta lilla problem. Då sket jag i det.

Permalänk
Medlem

Media Markt i Västra Frölunda (Högsbo, Göteborg) har ju Apple Shop hörna, det är apples egna personal som arbetar där.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V || Intel Core i7 2600 @ 4.4GHz || Kingston HyperX 16GB 9-9-9-27 @ 1600MHz || MSI GTX 960 GAMING 4G || OCZ Arc 100 240GB SSD || 2x BenQ 2420T 24" 120Hz

Permalänk
Medlem

Både jag och telia killen fick oss ett garv när min iPhone laddare sladd var "fuktskadad". Min iphone sladd hade nämlign nästan gått av. så jag skicka in det med garantin. 4 veckor senare utan laddare och utan att ha hört något från telia eller avono, så går jag ner till Telia affären och frågar vad dom håller på med. Då får han fram att min laddare är fuktskadad, han börjar garava och gå bara ut till lagret och ger mig en ny. Det är avono i ett nötskal.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem

spontan tanke är att bara be dem skicka tillbaka telefonen och sedan gå till apple affär?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Okey fast M-Store är ju inte ägt av Apple så verkar konstigt om de skulle använt Apples namn förut.
Fortfarande så står jag fast vid att Apple inte driver några egna butiker i Sverige.
M-store, M-zone, inLife och allt vad de heter är Apple Premium Resellers vilket innebär att de har en viss certifiering från Apple för att sälja (och serva?) deras produkter. - Troligtvis har de egen service eller använder sig i alla fall inte av Anovo.

precis du har nog rätt med det där ^^ och deras service är 100 gånger bättre än Anovo och alla dom som "vanliga" butiker använder sig av och det var det jag ville få fram så

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Mjo dem vill ju ha 250kr bara för att ens skicka tillbaka den.
Ska hålla på och göra en överklagan hos försäkringsbolaget först funkar inte det får jag väl gå vidare med det.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

Anovo är väl inte den bästa verkstan. Har inte så goda erfarenheter av dom heller xD Skickade min nya nokia till dom för att den bara startdade en gång o sen la av. Den kom tillbaka 4 gånger med exakt samma fel!! Efter de vägrade jag lämna in den mer. Fick en ny efter typ ett halvår
I ditt fall skulle jag gå till apple elr skicka den till dom Dom vet vad dom sysslar med.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Min överklagan gick igenom nu iallafall, hoppas inte dem skickar tillbaka den med samma kamerafel nu bara.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Medlem

Anovo inte så dåliga ändå

Såja, äntligen har jag fått tillbaka min Iphone 4 från Anovo, tog bara 6 dagar. Antar att jag hade tur då många andra fått vänta flera veckor!

Problemet jag hade var att man inte hörde nåt från högtalaren man har mot örat när man pratar i telefon..

Såhär såg min verkstadsstatus ut:

Nytt serviceärende 2011-01-07
Lämnat butik 2011-01-10
Verkstad: Mottaget 2011-01-11
Verkstad: Status: Skickad till Västerås: Skickad till Västerås 2011-01-11
Verkstad: Status: Påbörjad: Påbörjad 2011-01-12
Verkstad: Status: Påbörjad: Påbörjad 2011-01-12
Verkstad: Avslutad 2011-01-13
Verkstad: Lämnat verkstad 2011-01-13
Klar i butik 2011-01-14

Arbetsbeskrivning
Enheten är utbytt på garanti.

TA TA!

Nu har jag en fin refurbished Iphone 4

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

Undrar om jag vågar lämna in min
Har problem med låsknappen, den funkar inte :/ Och för att starta telefonen så måste laddkabeln vara i.

Visa signatur

#framtiden