Några korta frågor om folding.

Permalänk
Medlem

Några korta frågor om folding.

Hej, jag är helt ny med det här med folding. Så jag har några frågor..

1. Jag har en intel i7 som jag kör 24% av till folding. Är dessa ppd/score värden då normala?

2. Vad är WU?

3. PPD är vad man kan få i score på en dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robanswe:

Hej, jag är helt ny med det här med folding. Så jag har några frågor..

1. Jag har en intel i7 som jag kör 24% av till folding. Är dessa ppd/score värden då normala?
http://carnage.webffs.com/uploads/folding.png

2. Vad är WU?

3. PPD är vad man kan få i score på en dag?

2. WU=Work Unit, blir väl arbetsdel på svenska tror jag.
3. PPD Points Per Day, Poäng Per Dag.

Visa signatur

Windows 7 Home Premium 64-bit|Thermaltake Kandalf Tower|Enermax Liberty 500W|Asus P5B|Intel C2D E6600 @2,4GHz|4Gb (2x2Gb) Crucial DDR2 6400 800MHz|2st Western Digital Caviar® Green™ 2TB|Radeon HD5770 1Gb|BenQ E2420HD 24"

Permalänk
Medlem

Du måste köra SMP klienten för att folda 100%. Den du använder är för single core.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Du måste köra SMP klienten för att folda 100%. Den du använder är för single core.

Jag vet det. Jag kör 2 singel core clienter så jag kan använda datorn till annat kommer nog öka till 3. Men det jag undrade var om mitt PPD var dåligt för att använda 2 cores på en "intel core i7 920 @ 2.67GHz"?

Ps: Tackar för svaret Beardo:)

Permalänk
Medlem

Du får antagligen mer om du kör SMP med ex.vis. -smp 4 flaggan. Då kör den fyra trådar, borde då köra två riktiga och två HT, men vet inte riktigt hur det funkar.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Du får antagligen mer om du kör SMP med ex.vis. -smp 4 flaggan. Då kör den fyra trådar, borde då köra två riktiga och två HT, men vet inte riktigt hur det funkar.

Ska prova det när dom har kört färdigt det dom gör nu. Tack för svaret:)