Permalänk
Avstängd

Överhettnings router modd

Hej det va så att våran router överhettades när den blev belastad t.ex. när man skulle ladda ner en fil till exempel windows 7 rtm filen. Först öppnade jag routern och kände på chipserna om de var varma och det var de inte bara lite utan skit mycke! Så då tog jag fram de sakerna som jag hade, kylpasta + en stor kylfläns (amd 939 socket) + 2st zalman kylflänsar. Efter arbetet gick temperaturerna definnetivt ner och då man kunde belasta routern hur mycket man ville. Tyvärr så tog jag inte bilder innan jag påbörjade arbetet, vilket var dumt av mig :/

Överhettnings router modd

Permalänk

Härlig ghettomod! Du borde göra ett hål i locket till routern, så bara den feta kylflänsen sticker upp.. Skulle nog kunna se coolt ut..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BigRedMachine:

Härlig ghettomod! Du borde göra ett hål i locket till routern, så bara den feta kylflänsen sticker upp.. Skulle nog kunna se coolt ut..

Det ska jag nog göra tack för tipset

Permalänk
Medlem

Overkill Nice ^^ 4p, du kan få mer sedan, om du limmar fast den ist för buntbanden. + att jag skulle vilja se dig fixa locket så det går på ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goo5e:

Overkill Nice ^^ 4p, du kan få mer sedan, om du limmar fast den ist för buntbanden. + att jag skulle vilja se dig fixa locket så det går på ^^

tack limma går nog inte (blir inte lika effektiv) men locket kan jag nog fixa, kommer upp bilder på det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

tack limma går nog inte (blir inte lika effektiv) men locket kan jag nog fixa, kommer upp bilder på det med

epoxylim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

tack limma går nog inte (blir inte lika effektiv) men locket kan jag nog fixa, kommer upp bilder på det med

Du letar efter det här

http://www.inet.se/artikel/5321165/arctic-silver-thermal-adhe...

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Avstängd

Det får bli senare men tack ändå!

Permalänk

Ghettomods, den ända sanna modstilen 4p utan tvekan, som sagts tidigare vore det coolt med lock så det ser ut som en klassisk muskelbil med ordentligt insug

Permalänk
Medlem

Det enda som fattas är lite silvertejp, hehe!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asheileon:

Ghettomods, den ända sanna modstilen 4p utan tvekan, som sagts tidigare vore det coolt med lock så det ser ut som en klassisk muskelbil med ordentligt insug

Tackar locket är fixad men blev inte så som jag hade förväntat mig :/

Permalänk
Medlem

Behöver du verkligen fläkten? :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goo5e:

Behöver du verkligen fläkten? :S

igentligen inte men blir mer effektivare med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

igentligen inte men blir mer effektivare med

Ser mer aggressivt ut utan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goo5e:

Ser mer aggressivt ut utan!

okej då ska den bort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

okej då ska den bort!

Och, hur mycket kan det göra? Så jävla varmt kan det inte vara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goo5e:

Och, hur mycket kan det göra? Så jävla varmt kan det inte vara?

faktiskt är det så att det är varmt, känner själv på 8 mm rören att de är varma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

faktiskt är det så att det är varmt, känner själv på 8 mm rören att de är varma.

Ojdå. Fast, den kan väl knappast vara runt, 100grader med nya kylaren på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goo5e:

Ojdå. Fast, den kan väl knappast vara runt, 100grader med nya kylaren på?

njae runt 45 skulle jag tippa, men det kommer ju definitivt bli varmare i sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

njae runt 45 skulle jag tippa, men det kommer ju definitivt bli varmare i sommaren.

45 grader är inte så farligt för en router... Så länge det inte brinner kan plast smälta, säkringar brinna upp osv ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goo5e:

45 grader är inte så farligt för en router... Så länge det inte brinner kan plast smälta, säkringar brinna upp osv ^^

hehe aa faktiskt men säkrare att ha fläkten på för att routern belastas dygnet runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

hehe aa faktiskt men säkrare att ha fläkten på för att routern belastas dygnet runt.

Köp en tyst jävel då

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goo5e:

Köp en tyst jävel då

hehe faktiskt så låter inte fläkten alls något även om man har örat nära fläkten, fläkten snurrar på ~500rpm. Routern är stängt i ett annat rum eller man kan säga ett föråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

hehe faktiskt så låter inte fläkten alls något även om man har örat nära fläkten, fläkten snurrar på ~500rpm. Routern är stängt i ett annat rum eller man kan säga ett föråd.

Jamen, klaga inte då

FYI, jag vet att du inte klagat. Det var ett lite sarkastiskt skämt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goo5e:

Jamen, klaga inte då

FYI, jag vet att du inte klagat. Det var ett lite sarkastiskt skämt!

kan förstå det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

kan förstå det

Du ja, men det finns gott om idioter i världen.

Permalänk
Medlem

D-Link FTL ^^

HP Procurve <3

Visa signatur

Foto: Canon 1Dmk4, 5Dmk2, Canon 24-70 2.8L, TS-E 24mm 3.5L II, TS-E 45 2.8, 300mm 2.8L IS, 85mm 1.2L II, Sigma 105mm 2.8 Macro, Samyang 14mm 2.8 | Leica M8 + Voigtlander 35mm 1.2 ASPH II, 12mm 5.6 ASPH II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Faloc:

D-Link FTL ^^

HP Procurve <3

?

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Hej det va så att våran router överhettades när den blev belastad t.ex. när man skulle ladda ner en fil till exempel windows 7 rtm filen. Först öppnade jag routern och kände på chipserna om de var varma och det var de inte bara lite utan skit mycke! Så då tog jag fram de sakerna som jag hade, kylpasta + en stor kylfläns (amd 939 socket) + 2st zalman kylflänsar. Efter arbetet gick temperaturerna definnetivt ner och då man kunde belasta routern hur mycket man ville.

Överhettnings router modd

Mycket vacker mod.
Vad drivs fläkten från?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper930:

Mycket vacker mod.
Vad drivs fläkten från?

tack så mycket

fläkten drvis av usb (fläkt usb modd)