Google: Microsoft Bing stjäl våra sökresultat

Permalänk
Melding Plague

Google: Microsoft Bing stjäl våra sökresultat

Google anklagar Microsofts söktjänst Bing för att i praktiken stjäla resultat och presentera dem som sina egna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

haha.... jag viste att det var något skumt med Bing!

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

HAhah, klockrent: (datatrafik) sökfönster bing -> sökfönster google -> resultat bing:P Nästan att jag skulle kommit på det själv:P

Permalänk
Hjälpsam

Smart, kanske skall fixa en "egen" sökmotor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jaha "Fail Certified by Microsoft" ser ju ut som collegehumor inte hadde så fel endå Video

Permalänk
Medlem

Länken till Microsofts förnekande funkar inte så bra. Jag får detta:

Citat:

This license for Telligent Community is not authorized for use on this host name. You can access the site by opening it up directly on the server that is running the site. You can also manage your license by clicking here.

http://www.bing.com/community/site_blogs/b/search/archive/201...

Permalänk
Medlem

Är det nu sant så är det ju lite fulspel från Microsofts sida. Ska jag dock avra ärlig tycker jag inte att det är så fel ändå. Google lever ju själva på att kopiera från andra webbsidor, varför ska ingen kunna kopiera från dem då

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Bling är inge bra sökmotor.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Det är väl bra att en sökmotor kan hitta saker? Sökmotorer ska fan inte klaga på varanda, för då slutar det med att de får ensamrätt till sidor och det i sin tur leder till att användarna får lida.

Ge upp google!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Bling är inge bra sökmotor.

Håller med, Bing är mycket bättre.

Permalänk
Skrivet av Kuufukuji:

Är det nu sant så är det ju lite fulspel från Microsofts sida. Ska jag dock avra ärlig tycker jag inte att det är så fel ändå. Google lever ju själva på att kopiera från andra webbsidor, varför ska ingen kunna kopiera från dem då

Word, dem äger väl inte sökresultaten, utan algoritmerna, servrarna osv. Finns ingen begränsning på hur mycket man får använda Google och belasta deras servrar. Men visst är det fult av Microsoft att utnyttja situationen.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag Altavista...

Permalänk

Orka med andra sökmotorer än Google.
Kan väl vara kul att testa lite en stund, men sedan återvänder jag ändå till Google.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Google har väl kopierat en hel del av bings layout rakt av när det gäller sökresultat och bilder så...
Dont be evil

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem

Alltså, detta är ren B$ från Google. Jag använder själv Google, men vad Google har gjort är att de har använt Bing Toolbar. Bing Toolbar i sin tur kollar hur användaren klickar på olika länkar på olika sidor.

Så låt säga att man har Bing Toolbar installerat, går in på google.se och söker efter Sweclockers. Sedan klickar man på Sweclockers.com länken i listan. Vad Bing Toolbar gör är att den säger till Bing att det här resultatet (sweclockers.com) är mest relevant för sökordet "sweclockers".

Rätt smart om ni frågar mig och det ska talas om att Googles experiment endast fungerade på påhittade manipulerade sökningar som Google själva hade gjort. Och när 20 st anställda på Google spammade Bing Toolbar med sökningen+klick så blev det sådär.

Dåligt gjort av Google. Open and free gäller bara oss andra som Google snyltar data från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Orka med andra sökmotorer än Google.
Kan väl vara kul att testa lite en stund, men sedan återvänder jag ändå till Google.

Orka med andra operativsystem än Windows.

Kan väl vara kul att testa lite en stund, men sedan återvänder jag ändå till Windows.

*OBS! Ironisk*

Säga vad man vill om Bing, men att förespråka 100% monopol av Google är ju bara idiotiskt.

Permalänk
Medlem

Tycker Microsoft har varit lite mycket nu med olika anklageser på google, android, amd, m.m...flera stora anmälningar på google samt android o deras sökmotor å deras tjänster....Verkar mera Som Microsoft inte längre hänger med o drar ur sig sina fula kort. Tycker nu andra ska hånga med o läsa lite.
Mickrosoft verkar mera än desperata nu när de förlorar marknaden mer o mer...

Permalänk
Medlem

Tyvärr har sweclockers förklara ganska dåligt hur det hela funka. Google "gjorde" en söksträng som riktades mot en sida som inte hade med söksträngen att göra med alls. Sen testa dom söka det på bing och märkte att bing gav exakt samma resultat som en google sökning, och med det kan dom göra slutsatsen att bing använder google som sökmotor för sina resultat. Känns lite som plagiering eller vad man ska kalla det

Permalänk
Hjälpsam

Lite Off Topic: Google blev mycket sämre för några år sedan, från att ofta få en fin träff längst upp, försvann ofta resultat bland en massa skitsidor som bara ville ha betalt.
Jag tror att Google tar betalt av sidor, för att dessa skall komma högt upp i träfflistan.
Man är verkligen tvungen att slänga in en massa extraord, för att få en vettig sökning nu för tiden, förr räckte det ofta med ett ord.
Vetefan snart kommer resultat på en sökning av "ladda ned senaste grafikdrivkrutin Vista 64 HD6950" bli en massa porrsidor som säger att man kan titta på deras heta babes med sitt HD6950 och den senaste grafikdrivaren.
Japp ladda ned filmen hotchick.vma.prg bara.
Nu verk iofs just porrsidor inte ingå i affärsmodellen, det skulle nog göra folk allt för arga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Imdak:

Tyvärr har sweclockers förklara ganska dåligt hur det hela funka. Google "gjorde" en söksträng som riktades mot en sida som inte hade med söksträngen att göra med alls. Sen testa dom söka det på bing och märkte att bing gav exakt samma resultat som en google sökning, och med det kan dom göra slutsatsen att bing använder google som sökmotor för sina resultat. Känns lite som plagiering eller vad man ska kalla det

Tack för en bättre beskrivning hur det gick till

Permalänk
Avstängd

Jag tycker Google är godheten själv, dålig stil av Microsoft.

Permalänk

It can only be Microsoft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Lite Off Topic: Google blev mycket sämre för några år sedan, från att ofta få en fin träff längst upp, försvann ofta resultat bland en massa skitsidor som bara ville ha betalt.
Jag tror att Google tar betalt av sidor, för att dessa skall komma högt upp i träfflistan.
Man är verkligen tvungen att slänga in en massa extraord, för att få en vettig sökning nu för tiden, förr räckte det ofta med ett ord.
Vetefan snart kommer resultat på en sökning av "ladda ned senaste grafikdrivkrutin Vista 64 HD6950" bli en massa porrsidor som säger att man kan titta på deras heta babes med sitt HD6950 och den senaste grafikdrivaren.
Japp ladda ned filmen hotchick.vma.prg bara.
Nu verk iofs just porrsidor inte ingå i affärsmodellen, det skulle nog göra folk allt för arga.

70% av alla Spam-sidor använder Google AdSense.

Permalänk
Medlem

Testade att söka på Sweclockers tex det är inte samma svar som kommer upp så....
Testade Harikari med liknande svar men inte samma så känns som skitsnack om jag ska vara ärlig, klart att det kommer liknande resultat eftersom att man söker på exakt samma termer.....................................

Permalänk
Avstängd

Stjäl?
Isåfall stjäl google information från websidor för att generar resultat.

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem

Google blir ledsna i ögat nu när de inte är ensamma på den front de är mest kända för.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag har testat båda sökmotorna och Goole får fram det jag vill ha, bing hittar jag nästa alldrig när det är lite mer ovanligt.... Google är överlägset bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Testade att söka på Sweclockers tex det är inte samma svar som kommer upp så....
Testade Harikari med liknande svar men inte samma så känns som skitsnack om jag ska vara ärlig, klart att det kommer liknande resultat eftersom att man söker på exakt samma termer.....................................

Tror du inte har förstått nyheten där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Testade att söka på Sweclockers tex det är inte samma svar som kommer upp så....
Testade Harikari med liknande svar men inte samma så känns som skitsnack om jag ska vara ärlig, klart att det kommer liknande resultat eftersom att man söker på exakt samma termer.....................................

om du nu känner att du måste kommentera nyheten, se då till att du läser den ordentligt.

Permalänk
Medlem

Och hur exakt skiljer sig Bing Toolbar's beteende från Google Toolbar och Chrome förutom att användarmönstret skickas till Microsoft istället för Google?

Hmmmm....

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."