Moste formatera harddisken

Permalänk
Medlem

Moste formatera harddisken

Hej!

Ja mitt tangentbord e pa engelska... Men nar jag installerade nytt Win 7 sa moste jag formatera alla andra diskar for att de skall synas i DEN HAR DATORN. Kan jag pa natt sett fa tag pa all min data och spara det nagon annanstans fore jag formaterar?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du kan ju faktiskt byta språk i kontrollpanelen.

Du kan mha div. verktyg göra avbildningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du kan ju faktiskt byta språk i kontrollpanelen.

Du kan mha div. verktyg göra avbildningar.

Nej det kan jag inte, skulle nog gjort det vid det har laget da...

Hur? Ett program?

Permalänk
Medlem

Acronis disk image är ett bra program för att skapa rena kopior på dina hårddiskar.

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Vänta lite här nu. Har du använt diskarna till lagring i en tidigare Windowsinstallation? I såna fall ska du väl inte behöva formatera dom eller?

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Du ska normalt inte behöva formatera diskar för att de ska synas i den här datorn, däremot kan du behöva tilldela dom enhetsbokstäver, vilket du gör i diskhanteraren (högerklick den här datorn->hantera (manage) -> diskhanteraren (disk management). Detta förstås givet att hårddisken redan är formaterad och innehåller information.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Du ska normalt inte behöva formatera diskar för att de ska synas i den här datorn, däremot kan du behöva tilldela dom enhetsbokstäver, vilket du gör i diskhanteraren (högerklick den här datorn->hantera (manage) -> diskhanteraren (disk management). Detta förstås givet att hårddisken redan är formaterad och innehåller information.

det funkade pa alla forutom en. Den moste fortfarande formateras

Permalänk
Medlem

Det är inte så enkelt att du saknar en drivare till nån av SATA portarna?

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Du har inte haft någon av hårddiskarna i RAID-läge i ditt gamla system?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.