Dålig prestanda och 0% gpu användning - geforce 7600gt

Permalänk
Medlem

Dålig prestanda och 0% gpu användning - geforce 7600gt

Tja!

Har problem med mitt 7600gt (tror jag). Finns liksom ingen kräm i det längre. Kunde spela spel som cod4 för ett tag sen, låga inställningar men ändå. Nu klarar det inte ens cs 1.6. Har väldigt dålig FPS, i princip ospelbart.

Om jag kör ett benchmarktest och övervakar med Afterburner 2.1.0 så ligger gpu anvädningen på stadiga
0% Har faktiskt aldrig sett gpu anvädningen över 0%...
Vad kan vara fel? Är mitt kort kaputt?

Permalänk
Medlem

Testa att uppdatera dina drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Har de senaste drivrutinerna - ominstallerat windows - ominstallerat kortet flera gånger inget verkar hjälpa

Permalänk
Medlem

Hej!

Har också ett 7600GT. Tankade nyss ner Afterburner och precis som för dig visar den 0 % Gpu användning. Däremot fungerar kortet som det alltid gjort, inget lagg i de spel jag spelar. Undrar inte om det är nåt annat som strular för dig kanske?

Permalänk
Medlem

testa äldre drivrutiner istället!

Permalänk
Medlem

Lite nybörjarfråga kanske men kan drivrutinerna "döda" ett kort såhär? Borde de inte vara testade. Ska testa äldre drivrutiner i kväll.

Är det inte konstigt att kortet visar bild men inte utnyttjar ens en bråkdel av sin kraft?

Lite orolig för att det kan vara något annat. Då kanske det inte hjälper att tjacka nytt kort, kasta pengar i sjön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sekau001:

Lite nybörjarfråga kanske men kan drivrutinerna "döda" ett kort såhär? Borde de inte vara testade. Ska testa äldre drivrutiner i kväll.

Är det inte konstigt att kortet visar bild men inte utnyttjar ens en bråkdel av sin kraft?

Lite orolig för att det kan vara något annat. Då kanske det inte hjälper att tjacka nytt kort, kasta pengar i sjön.

Som sagt visar det 0% Gpu användning för mig med även fast jag har ett spel igång. Spelen fungerar dock hur bra som helst ändå. Cod 4 bl.a. Har senaste drivrutinerna.

Dock är det ju märkligt att den visar 0% användning. Då spelen ändå fungerar för mig, känns det som att det är nåt annat som strular för dig. Men men...du har inte möjlighet att testa med ett annat grafikkort? Nån kompis tex?

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat en mass drivrutiner både äldre och de nyare, inget funkar. Har kört lite andra 3d benchmarks och alla säger samma sak, väldigt dålig fps (ca 8-9 fps i ganska enkla tester) och 0% gpu användning.

Surfa och dylikt går hur fint som helst men när det krävs så verkar det som om kortet vägrar "jobba"
Om det inte är drivrutinerna kan problemet sitta i tex BIOS?

Permalänk
Entusiast

Testa dra igång en Furmark och kolla om kortets användning går upp.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Grafikkortet kanske inte stödjer att visas i olika program som T.ex MSI Afterburner

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Du kör troligen i VGA läge. Gå in i enhetshanteraren å ser några "!"
När hände å hur märkte du det första gången?

Är rak på sak, kommer inte idas följa upp så... Ifall du inte har några problem med kortet å enligt mjukvara ska allt funka, så är är lättast å ta kortet till annan dator å testa.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Testa dra igång en Furmark och kolla om kortets användning går upp.

Done and done...Fick samma resultat som alltid, 8 fps och 0% gpu användning på 1024×768 med allt avstängt.

Kan det inbyggda kortet ställa till det för mig, även om jag har disablat det. Får inga varningar om någon konflikt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sekau001:

Done and done...Fick samma resultat som alltid, 8 fps och 0% gpu användning på 1024×768 med allt avstängt.

Kan det inbyggda kortet ställa till det för mig, även om jag har disablat det. Får inga varningar om någon konflikt.

Vad är tempsen på grafikkortet under Furmark då?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Vad är tempsen på grafikkortet under Furmark då?

Ligger mellan 51 och 71, om man kör flera test i rad ligger den mellan 60 och 71