Permalänk
Medlem

Ny Router eller Switch

Hej,
Har en trådlös router som ska bytas ut.
Ville vänta med netgears nya trådlösa router WNDR3800 eller WNDR4000 men skulle behöva en snabbt.

Netgears WNDR3500L har 2,4ghz jämfört med WNDR3700 som har 5ghz, är det stor skillnad på 2,4ghz och 5ghz frekvensband ??

Kan dessutom vänta med trådlös router och köpa en billig switch så länge och köra med kabela annars.

Vad kan ni rekommendera ??

/Har 100mbit stadsnät och använder n-draft på mina datorer samt xbox 360 och digitalbox som ska vara inkopplade.
Vill inte att internet dör så fort man tankar ner i ca 2mbit på utorrent.

Tacksam för all svar

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Rekordmedlem

Vad menar du ? ,du rabblar upp en massa olika saker men vad är det du vill ha för funktion? switchar routrar trådlöst på olika frekvenser.. skriv tydligare så man fattar

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Linksys E4200 ska börja dyka upp i affärerna nästa vecka.
Den kommer jag nog köpa.
Jag sneglat lite på Asus RT-N56u oxå som verkar vara vass, men den finns inte i lager någonstans.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Inte så stor skillnad på Netgear WNDR3700 och Linkys E4200:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=468731,821467

Men hur är firmware uppdatering på Linkys produkter ??

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

De flesta av linksys modeller stöds av DD-WRT, men e4200 är så ny att det inte finns än.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera ASUS rt -n16, har allt man behöver + att den är kompatibel med både DD-wrt & Tomato USB.
Stabil som faen! Inte ett avbrott sen inköp för 4 mån sen, DLNA och annan streaming funkar också klockrent även vid tankning på huvuddatorn. Även jag har 100mb nät.

Visa signatur

En crap HP!

Permalänk
Avstängd

Om du sitter på Stadsnät så skulle jag kört på något som inte begränsar dig i troughput. De flesta för hemmabehovet är rejäla flaskhalsar mellan WAN och LAN/WLAN.
Kika in här istället så får du grejer med riktig troughput. http://www.routerboard.se/shop/categories/Routrar/RouterBOARD...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electronic:

Om du sitter på Stadsnät så skulle jag kört på något som inte begränsar dig i troughput. De flesta för hemmabehovet är rejäla flaskhalsar mellan WAN och LAN/WLAN.
Kika in här istället så får du grejer med riktig troughput. http://www.routerboard.se/shop/categories/Routrar/RouterBOARD...

De nämda routrarna har klarar uppemot 8-900 Mbit det borde räcka för de flesta stadsnät

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."