Internet Explorer 9 Release Candidate ute nu

Permalänk
Medlem

Ska prova 9an. Har stört mig lite på firefox på senaste. Det har varit problem med flash eller något sådant för det har varit segt att surfa på typ aftonbladet. Det har inte gått att scrolla med hjulet rätt som det varit. Vet inte om det var flash-plugin som spöka men när jag avaktivera plugins så flöt det på bra igen.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Fortfarande så funkar inte egna färgprofiler. Den verkar ignorera ens egna ICC/ICM. Men fixar dom det så kommer jag nog använda den.
Tillbaka till FF så länge-

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Det var den gräsligaste webbläsaren jag någonsin har sett..

Permalänk
Medlem

Riktigt snabb. Men som sagt, färgerna är skumma och likaså texten. Mindre och suddigare

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Bara hålla tummarna IE äntligen kommer upp sig i världen på ACID3 testet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezooo1990:

Internet Explorer är mycket långsam och så jävla tung !!
Jag gillar Google Chrome och FireFox

Du tänkte verkligen till efter att du läst nyheten va? Eller efter att du läst kommentarerna? Eller efter att du själv testat IE 9?

Det är som att säga att Intels processorer är långsamma... kanske inte riktigt, men nästan

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Apple har inget monopol på samma sätt.

Bortsett från att de stämmer skiten ur folk som dristar sig till att installera OS X på annan hårdvara en Apples egen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Psystar_Corporation

Permalänk
Medlem

Vad är det för browser benchmark alla kör med? Jag vill pröva.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av illya_:

Integration med windows 7... undrar hur det rimmar med EU:s lagstiftning...

Betvivlar att andra webbläsare kan integrera sig på detta sättet.

Andra företag kan skapa sitt eget OS? Ooops...redan gjort? ChromeOS...oj.

Nä, men seriöst...det håller inte att vräka ur sig något sådant. Microsoft har skapat Windows, Windows har en del grundstenar i sig, punkt slut. EU-kommision eller inte. Jag kan hålla med vederbörande när Internet Explorer återfinns i Linux, MacOS och dylikt.

Men lite on topic; jag stör mig som fan på att IE ÄNNU inte klarar av att hantera favi icons. Tonvis med sidor överallt där man bara ser IE-logan. Ser brutalt fult ut när man har ~15 favoriter i favoritfältet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Andra företag kan skapa sitt eget OS? Ooops...redan gjort? ChromeOS...oj.

Nä, men seriöst...det håller inte att vräka ur sig något sådant. Microsoft har skapat Windows, Windows har en del grundstenar i sig, punkt slut. EU-kommision eller inte. Jag kan hålla med vederbörande när Internet Explorer återfinns i Linux, MacOS och dylikt.

Men lite on topic; jag stör mig som fan på att IE ÄNNU inte klarar av att hantera favi icons. Tonvis med sidor överallt där man bara ser IE-logan. Ser brutalt fult ut när man har ~15 favoriter i favoritfältet.

Nu har inte jag bestämt mig än för vad jag tycker om eukommissionens inställning rörande webbläsarna och gav inte heller uttryck för någon sådan åsikt, så att säga att jag vräker ur mig något tycker jag är lite felaktigt

Det har dock framgått tidigare i tråden att även andra webbläsare kan använda sig av denna integration, vilket gör att varken jag, eu-kommissionen eller du har något att klaga på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av holmberg:

Riktigt snabb. Men som sagt, färgerna är skumma och likaså texten. Mindre och suddigare

Hatar att acceleration gör text suddigt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirth:

Vad är det för browser benchmark alla kör med? Jag vill pröva.

http://krakenbenchmark.mozilla.org/

IE9

===============================================RESULTS (means and 95% confidence intervals)-----------------------------------------------Total: 13474.6ms +/- 0.5%-----------------------------------------------

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av opA:

Fortsätter med FF.
Använde IE i så många år innan jag hittade till FF för ett par år sedan.. aldrig mer byta tillbaka

Kul att de utvecklingen går framåt även för IE inom Microsoft .

Håller helt och hållet med..
Det jag stör mig dock är att csn och vissa banker och en del sidor envisas med att man måste ha IE som webbläsare för att det ska fungera redigt. liksom jag kan inte logga in på csn med FF utan får använda sunk IE för det..

Admin's borde hängas för sånt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

"It's like your favorite app, like Word or something"

Oh my.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Gaaah hur stänger man av kantutjämningen på texten?
Windows cleartype är ju huvudvärksframkallande!

Permalänk
Skrivet av Spindel:

IE9 har redan Adblock inbyggd i form av Tracking Protection. Easylist (som gör listorna till Adblock Plus) har lovat en Adblock-lista för IE9. Just nu finns EasyPrivacy som tar bort de flesta tracking-grejerna ute på nätet:
http://easylist.adblockplus.org/blog/2011/02/10/easyprivacy-t...

Tackar för länken, hette InPrivate Filtering förut så jag blev lite fundersam när jag inte hittade det. Trodde att det kanske var borta.
Hittade den här länken där man redan nu kan lägga till EasyList
http://ie.microsoft.com/testdrive/Browser/TrackingProtectionL...

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem

IE9 RC:

RESULTS (means and 95% confidence intervals)
-----------------------------------------------
Total: 15557.6ms +/- 0.3%
-----------------------------------------------

Opera 11.01:

RESULTS (means and 95% confidence intervals)
-----------------------------------------------
Total: 13234.7ms +/- 2.6%
-----------------------------------------------

Så, ni har konstaterat att IE9 RC är snabbare än både FF och Chrome. För mig är i alla fall Opera snabbare.

Måste dock säga att IE9 känns ruskigt snabb på att ladda sidor, på vissa sidor snabbare än Opera och på vissa tvärtom. Bra jobbat MS!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Usch. Varför ska man starta om datorn? Typiskt MS.

Uppdaterar man sitt OS så brukar det krävas omstart för det mesta... är likadant i linux och OS X...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Uppdaterar man sitt OS så brukar det krävas omstart för det mesta... är likadant i linux och OS X...

Jag hade installerat några uppdateringar innan så jag glömde bort den. Men det är säkert som du säger.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av Lidodido:

Så, ni har konstaterat att IE9 RC är snabbare än både FF och Chrome. För mig är i alla fall Opera snabbare.

Måste dock säga att IE9 känns ruskigt snabb på att ladda sidor, på vissa sidor snabbare än Opera och på vissa tvärtom. Bra jobbat MS!

Testade Opera nyss: 167.9ms, så IE9 RC är klart snabbast på min. Om man nu går efter javascript benchmarks vilket verkar lite löjligt

Skrivet av Superlight:

Usch. Varför ska man starta om datorn? Typiskt MS.

Jag behövde inte starta om...

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem

Folk borde ge IE9 ett test iaf. Har kört det länge och varit väldigt nöjd. Man är bara löjlig om man inte kör internet explorer för att det är en Microsoft produkt. (men endå kör windows 7 och gillar det i hemlighet)

Permalänk
Medlem

Har kört IE9 en stund och fungerar mycket bättre än 8´an, kan dock inte reff till firefox då jag slutade använda eldräven för några år sedan. Men helt klart en märkvärd uppgradering från 8´an, loggan är ju inte riktigt tilltalande men det fungerar.

Är lite likis med chrome och lite inslag av appel.. men det ändas som saknas är snabbfältet för favis.. annars Bra gjort MS..:)

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OWNEG:

Har kört IE9 en stund och fungerar mycket bättre än 8´an, kan dock inte reff till firefox då jag slutade använda eldräven för några år sedan. Men helt klart en märkvärd uppgradering från 8´an, loggan är ju inte riktigt tilltalande men det fungerar.

Är lite likis med chrome och lite inslag av appel.. men det ändas som saknas är snabbfältet för favis.. annars Bra gjort MS..:)

Högerklicka längst upp och lägg till favoritfältet

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Medlem

Dåliga med Chrome är deras egna PDF-Läsare
Ska testa Ie9 Senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjamsetramsa:

Högerklicka längst upp och lägg till favoritfältet

Jorå hittade det tillslut:P

Men nu är jag nöjd:)

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av downup:

Dåliga med Chrome är deras egna PDF-Läsare

Den är lätt att stänga av (och så dålig är den väl inte?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Skulle inte parallels eller liknande fungera?

Visst, ni har alla rätt, men nu var det roliga att de har den typiska mac-skrivbordsbilden i windowsmiljö, det kommer man inte ifrån.
Lite kul att en moderator hakar på en off-topic-diskussion

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Mycket bättre GUI än tidigare. Iofs var det ju bara att kopiera Opera och Chrome.

Kraken-testet tog iaf 21875,8 ms +/- 0,5 % på IE 9.0.8080.16413 (32-bit), Chrome 9.0.597.98 tog 20959,4 ms +/- 0,5 %, och Opera 11.01 Build 1190 var snabbast med 18696,7 ms +/- 0,2 %.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Den är lätt att stänga av (och så dålig är den väl inte?).

Hur? Den är helt bedrövlig, fruktansvärd :cry:

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem

Ingen IE9 till XP?

Visa signatur

K#