Internet Explorer 9 Release Candidate ute nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chenz:

Finns inte så många sätt att ha ett minimalistikst interface på en webbläsare. Själv tycker jag den mer liknar utforskaren i Windows 7, men det kanske bara är jag.

Edit: Efter att ha jämfört igen ser jag inte likheten. Är det att båda har tabbar?

Sättet de hanterar tabbar på, samma med Mozilla, nu vet jag dock inte hur de fungerar när man använder dem, jag menar bara på utseendet

Skrivet av skewgen:

Kolla hur Opera såg ut precis innan Google Chrome lanserades så kan du se varifrån Google har tagit allt sitt.

Men Chrome är ändå bättre ^^

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mikatataku:

Ni bör testa med chrome 10 istället för 9.

Varför? Är ju inte ens i beta än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikatataku:

Ni bör testa med chrome 10 istället för 9.

Har chrome 10 det nya videouppslpelnings saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Du kanske inte har lagt märke till att Sweclockers redaktion använder sig av iMac?

Du kanske inte har lagt märke till att fönstret är i windows-design och att Internet Explorer knappast görs till Mac OS X?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av illya_:

Integration med windows 7... undrar hur det rimmar med EU:s lagstiftning...

Betvivlar att andra webbläsare kan integrera sig på detta sättet.

Det kan de. Microsoft har redan berättat hur de har gjort så det är upp till de övriga webbläsarna att implementera det.

I övrigt: Rent prestandamässigt är IE9 mycket snabbare än Chrome på min dator. Tyvärr känns IE9 lite mer komplicerad/krångligare än Chrome. Testa t.ex. att högerklicka i Chrome och högerklick i IE9 - Varför ska IE9 ha så många onödiga alternativ i menyn?

Permalänk
Medlem

IE9:

RESULTS (means and 95% confidence intervals)
--------------------------------------------
Total: 424.5ms +/- 0.7%
--------------------------------------------

Chrome 10:
============================================
RESULTS (means and 95% confidence intervals)
--------------------------------------------
Total: 346.7ms +/- 3.5%
--------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Snabb som attan, men stör mig sjukt mkt på clear-type funktionen som på något sätt är aktiverad... Stör mig på även på att adressfältet är minimalt.

Nja, håller mig till chrome ändå.

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Att tabbar visas i taskbar har funnits sedan IE8 och detta är även något som Mozilla lagt in i Firefox 4.

Jaså?
Hade jag ingen aning om ^^
Kör med chrome >.>

Tycker dock fortfarande att det är att gå lite bakåt.
taskbaren vill jag ha tom och har jag ett fönster IE, ff eller chrome uppe med flera flikar vill jag inte kladda ner menyn där nere utan kunna ha en massa annat skit där ogrupperat men utan risk att söla ner med en tjog fönster av samma art.
Bara in åsikt. Vi sitter med IE7 på jobbet och IE på datorn hemma är vad helst windows 7 home kommer med som standard XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

ska testa i alla fall

Visa signatur

ASUS ROG Z490-F | Intel i5 10600K | ASUS Strix RTX 3090 | Corsair Vengeance LPX 4x8 Gb | Corsair RM1000x

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jaså?
Hade jag ingen aning om ^^
Kör med chrome >.>

Tycker dock fortfarande att det är att gå lite bakåt.
taskbaren vill jag ha tom och har jag ett fönster IE, ff eller chrome uppe med flera flikar vill jag inte kladda ner menyn där nere utan kunna ha en massa annat skit där ogrupperat men utan risk att söla ner med en tjog fönster av samma art.
Bara in åsikt. Vi sitter med IE7 på jobbet och IE på datorn hemma är vad helst windows 7 home kommer med som standard XD

Det är ju därför man har Windows 7 ikonerna på tastbar och inte medeltida 95 stilen.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nembo:

Den hanterar Aftonbladet bra, väldigt snabb på alla sidor faktiskt. Någon som vet om det finns Adblock eller liknande till IE9?

Finns inget som som matchar Adblock plus till FF men Simple Adblock funkar riktigt bra i IE9.

Kan bara tillägga att jag är väldigt imponerad av IE9 RC, känns betydligt snabbare än både FF4 B11 och Chrome 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Det är ju därför man har Windows 7 ikonerna på tastbar och inte medeltida 95 stilen.

Syftar självklart inte på snabbstartfältet ^^;
Även om jag föredrar snabbstartfältet från xp mer än det in windows 7.
95 är lite väl långt bak i tiden XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att den är snabb och bra. Ett grymt mycket bättre lyft sen IE8 som var rena katastrofen rent ut sagt. Har dock alltid varit ett Firefox fan, så väntar på den senaste versionen och håller mig till den. IE9 kan bli ett klart andra hands val solklart.

Visa signatur
Permalänk

Firefox 4 beta 11:

============================================ RESULTS (means and 95% confidence intervals) -------------------------------------------- Total: 162.6ms +/- 0.8% --------------------------------------------

Chrome 10 dev

============================================ RESULTS (means and 95% confidence intervals) -------------------------------------------- Total: 159.3ms +/- 2.6% --------------------------------------------

IE9 RC

============================================ RESULTS (means and 95% confidence intervals) -------------------------------------------- Total: 144.7ms +/- 0.7% --------------------------------------------

Kommer dock aldrig ens kunna testa ordentligt då jag inte kan leva utan någon form av AdBlock nu för tiden Men Jag gillar designen (ju mindre lull desto bättre).
Flikar i taskbaren går ju o stänga av: Tools > Internet Options > Settings (under "tabs" på fösta sidan), håller med om att det är jobbigt.
Börjar faktisk tröttna lite på Chrome pga den fruktansvärda pdf-läsaren, brukar behöva öppna dokumenten i IE istället med reader x (som ju är den bästa adobe readern hittills iaf), så lite kommer den ju användas

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Du kanske inte har lagt märke till att Sweclockers redaktion använder sig av iMac?

Med Windows på...

iofs vet jag inte om de dualbootar.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Grymt snabbt måste jag säga, flyter på bättre än betan känns det som.

Kan dock inte byta än utan adblock. YouTube är outhärdligt utan det, tyvärr

Annars, bra jobbat av Microsoft.

Permalänk
Skrivet av Hockey Stick:

Grymt snabbt måste jag säga, flyter på bättre än betan känns det som.

Kan dock inte byta än utan adblock. YouTube är outhärdligt utan det, tyvärr

Annars, bra jobbat av Microsoft.

Medhåll. Utan adblock så blir det tyvärr inget byte. Kan ju hoppas att dem fixar det men det är kanske och hoppas på för mycket? Har dem sagt något om det?

Permalänk

körde på senaste betan innan och jäklar viljen skillnad. snabbare och utan krascher enda som är synd är att dom ändra lite på designen

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Kommer dock aldrig ens kunna testa ordentligt då jag inte kan leva utan någon form av AdBlock nu för tiden Men Jag gillar designen (ju mindre lull desto bättre).

Skrivet av Hockey Stick:

Grymt snabbt måste jag säga, flyter på bättre än betan känns det som.

Kan dock inte byta än utan adblock. YouTube är outhärdligt utan det, tyvärr

Annars, bra jobbat av Microsoft.

Skrivet av Durkadurka:

Medhåll. Utan adblock så blir det tyvärr inget byte. Kan ju hoppas att dem fixar det men det är kanske och hoppas på för mycket? Har dem sagt något om det?

IE9 har redan Adblock inbyggd i form av Tracking Protection. Easylist (som gör listorna till Adblock Plus) har lovat en Adblock-lista för IE9. Just nu finns EasyPrivacy som tar bort de flesta tracking-grejerna ute på nätet:
http://easylist.adblockplus.org/blog/2011/02/10/easyprivacy-t...

Permalänk

Internet Explorer är mycket långsam och så jävla tung !!
Jag gillar Google Chrome och FireFox

Permalänk

Bara om andra webbläsare kan ta efter och fixa lite bättre support för standarder så har vi ett ganska vackert internet om ca 5 år

http://samples.msdn.microsoft.com/ietestcenter/

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Minefield 4 beta12

===============================================
RESULTS (means and 95% confidence intervals)
-----------------------------------------------
Total: 5877.5ms +/- 5.5%
-----------------------------------------------

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Håller mig kvar vid Fx 4.0b12pre (Minefield). Men starkt jobbat av Microsoft i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem

Vi får väll se hur FF 4 blir när den är klar, om den inte är lika bra som IE 9 byter jag tillbaks. Nu kör jag med FF 3 för ie8 sög.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Skrivet av Spindel:

IE9 har redan Adblock inbyggd i form av Tracking Protection. Easylist (som gör listorna till Adblock Plus) har lovat en Adblock-lista för IE9. Just nu finns EasyPrivacy som tar bort de flesta tracking-grejerna ute på nätet:
http://easylist.adblockplus.org/blog/2011/02/10/easyprivacy-t...

Ah, trevligt! Ska jag ha koll på, funkade inte nu men är väl på g antar jag. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Du kanske inte har lagt märke till att fönstret är i windows-design och att Internet Explorer knappast görs till Mac OS X?

Nix, det gjorde jag inte. I stand corrected.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Oj! Grymt imponerad faktiskt, har kört FF i många år men jäkligt imponerad av IE9!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Piece of Cake:

Du kanske inte har lagt märke till att fönstret är i windows-design och att Internet Explorer knappast görs till Mac OS X?

Skulle inte parallels eller liknande fungera?

Permalänk
Medlem

va de håller på och hypar.. fortfarande inte i närheten av operas effektivitet.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Det bästa med Windows 7 var ju möjligheten att avinstallera bland annat Internet Explorer och aldrig mera installera eller ha med det att göra.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb